Nissan hodlá v Evropě do roku 2020 prodávat přes 20 % elektromobilů

Nissan hodlá v Evropě do roku 2020 prodávat přes 20 % elektromobilů

Nissan si vytyčil skutečně sebevědomý cíl. Do roku 2020 chce, aby 20 % jeho prodejů v Evropě tvořily elektrické automobily. Tento plán už momentálně jedna země splňuje - Norsko. Jenže tam jsou podmínky prodeje aut výrazně odlišné oproti zbytku Evropy. Zatímco elektromobily jsou v Norsku osvobozeny od veškerých daní, za auta se spalovacím motorem si velmi draze připlatíte.

V ostatních státech Evropy činí prodeje elektromobilů od Nissanu pouhých 6 % a je otázkou, jestli jejich podíl v průběhu let poroste, nebo ne. Velký vliv na tom má samozřejmě množství dobíjecích stanic a samotné parametry elektromobilů. Jenže dojezd se za těch několik let, co elektromobily vyrazily na silnice, zvýšil jen velmi nepatrně. A nějaká nová technologie akumulátorů, která by dojezd radikálně prodloužila, je v nedohlednu.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Zelené Norsko navíc nemusí být do budoucna takovým rájem elektromobilů jako doposud, protože stát na nich kvůli nulovému zdanění přichází o hodně peněz. Další problém se týká možnosti jízdy v pruhu pro hromadnou dopravu, který kvůli přibývajícímu počtu aut začíná pozbývat svého smyslu. Velmi nahlas se tak mluví o omezení podpory pro elektromobily, která by měla skončit už v roce 2017. 

Na druhou stranu, přesně v roce 2020 by měly začít platit přísnější emisní normy pro automobily se spalovacím motorem a na straně druhé by měly elektromobily hravě pokořit dojezd 400 kilometrů. Jen čas tedy ukáže, nakolik jsou plány Nissanu reálné.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků