Nissan hodlá v Evropě do roku 2020 prodávat přes 20 % elektromobilů

Nissan hodlá v Evropě do roku 2020 prodávat přes 20 % elektromobilů

Nissan si vytyčil skutečně sebevědomý cíl. Do roku 2020 chce, aby 20 % jeho prodejů v Evropě tvořily elektrické automobily. Tento plán už momentálně jedna země splňuje - Norsko. Jenže tam jsou podmínky prodeje aut výrazně odlišné oproti zbytku Evropy. Zatímco elektromobily jsou v Norsku osvobozeny od veškerých daní, za auta se spalovacím motorem si velmi draze připlatíte.

V ostatních státech Evropy činí prodeje elektromobilů od Nissanu pouhých 6 % a je otázkou, jestli jejich podíl v průběhu let poroste, nebo ne. Velký vliv na tom má samozřejmě množství dobíjecích stanic a samotné parametry elektromobilů. Jenže dojezd se za těch několik let, co elektromobily vyrazily na silnice, zvýšil jen velmi nepatrně. A nějaká nová technologie akumulátorů, která by dojezd radikálně prodloužila, je v nedohlednu.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Zelené Norsko navíc nemusí být do budoucna takovým rájem elektromobilů jako doposud, protože stát na nich kvůli nulovému zdanění přichází o hodně peněz. Další problém se týká možnosti jízdy v pruhu pro hromadnou dopravu, který kvůli přibývajícímu počtu aut začíná pozbývat svého smyslu. Velmi nahlas se tak mluví o omezení podpory pro elektromobily, která by měla skončit už v roce 2017. 

Na druhou stranu, přesně v roce 2020 by měly začít platit přísnější emisní normy pro automobily se spalovacím motorem a na straně druhé by měly elektromobily hravě pokořit dojezd 400 kilometrů. Jen čas tedy ukáže, nakolik jsou plány Nissanu reálné.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků