Nissan hodlá v Evropě do roku 2020 prodávat přes 20 % elektromobilů

Nissan hodlá v Evropě do roku 2020 prodávat přes 20 % elektromobilů

Nissan si vytyčil skutečně sebevědomý cíl. Do roku 2020 chce, aby 20 % jeho prodejů v Evropě tvořily elektrické automobily. Tento plán už momentálně jedna země splňuje - Norsko. Jenže tam jsou podmínky prodeje aut výrazně odlišné oproti zbytku Evropy. Zatímco elektromobily jsou v Norsku osvobozeny od veškerých daní, za auta se spalovacím motorem si velmi draze připlatíte.

V ostatních státech Evropy činí prodeje elektromobilů od Nissanu pouhých 6 % a je otázkou, jestli jejich podíl v průběhu let poroste, nebo ne. Velký vliv na tom má samozřejmě množství dobíjecích stanic a samotné parametry elektromobilů. Jenže dojezd se za těch několik let, co elektromobily vyrazily na silnice, zvýšil jen velmi nepatrně. A nějaká nová technologie akumulátorů, která by dojezd radikálně prodloužila, je v nedohlednu.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Zelené Norsko navíc nemusí být do budoucna takovým rájem elektromobilů jako doposud, protože stát na nich kvůli nulovému zdanění přichází o hodně peněz. Další problém se týká možnosti jízdy v pruhu pro hromadnou dopravu, který kvůli přibývajícímu počtu aut začíná pozbývat svého smyslu. Velmi nahlas se tak mluví o omezení podpory pro elektromobily, která by měla skončit už v roce 2017. 

Na druhou stranu, přesně v roce 2020 by měly začít platit přísnější emisní normy pro automobily se spalovacím motorem a na straně druhé by měly elektromobily hravě pokořit dojezd 400 kilometrů. Jen čas tedy ukáže, nakolik jsou plány Nissanu reálné.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 31 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků