Nissan hodlá v Evropě do roku 2020 prodávat přes 20 % elektromobilů

Nissan hodlá v Evropě do roku 2020 prodávat přes 20 % elektromobilů

Nissan si vytyčil skutečně sebevědomý cíl. Do roku 2020 chce, aby 20 % jeho prodejů v Evropě tvořily elektrické automobily. Tento plán už momentálně jedna země splňuje - Norsko. Jenže tam jsou podmínky prodeje aut výrazně odlišné oproti zbytku Evropy. Zatímco elektromobily jsou v Norsku osvobozeny od veškerých daní, za auta se spalovacím motorem si velmi draze připlatíte.

V ostatních státech Evropy činí prodeje elektromobilů od Nissanu pouhých 6 % a je otázkou, jestli jejich podíl v průběhu let poroste, nebo ne. Velký vliv na tom má samozřejmě množství dobíjecích stanic a samotné parametry elektromobilů. Jenže dojezd se za těch několik let, co elektromobily vyrazily na silnice, zvýšil jen velmi nepatrně. A nějaká nová technologie akumulátorů, která by dojezd radikálně prodloužila, je v nedohlednu.

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Elektrický srovnávací test: BMW i3 vs. VW e-Golf vs. Nissan Leaf  

Zelené Norsko navíc nemusí být do budoucna takovým rájem elektromobilů jako doposud, protože stát na nich kvůli nulovému zdanění přichází o hodně peněz. Další problém se týká možnosti jízdy v pruhu pro hromadnou dopravu, který kvůli přibývajícímu počtu aut začíná pozbývat svého smyslu. Velmi nahlas se tak mluví o omezení podpory pro elektromobily, která by měla skončit už v roce 2017. 

Na druhou stranu, přesně v roce 2020 by měly začít platit přísnější emisní normy pro automobily se spalovacím motorem a na straně druhé by měly elektromobily hravě pokořit dojezd 400 kilometrů. Jen čas tedy ukáže, nakolik jsou plány Nissanu reálné.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků