Nissan hodil projekt levné sportovní zadokolky kvůli nákladům do šuplíku

Nissan hodil projekt levné sportovní zadokolky kvůli nákladům do šuplíku

Produkční verze Nissanu IDx nebude, aspoň prozatím. Vývoj samostatné platformy by byl moc drahý a japonská automobilka bude ráda, když udrží nad vodou aspoň projekt nástupce Nissanu 370Z. Toyota GT86 a Subaru BRZ tak mají o konkurenta méně, informuje magazín The Truth About Cars.

Nissan nemá prostředky na to, aby vyvíjel úplně novou platformu pro kompaktní zadokolku. Auto by sice bylo velmi atraktivní, ale jen pro úzkou skupinu zákazníků a ti by nebyli ochotní platit za auto tolik, aby na sebe vydělalo. V tomto segmentu si Nissan nemůže velkou marži dovolit.

Nissan IDx: retro kupé s futuristickým interiérem (+ 57x foto a video)

Nissan IDx: retro kupé s futuristickým interiérem (+ 57x foto a video)

Platforma Nissanu 370Z je příliš velká a ani její úprava nedává smysl, protože byla navržena na mnohem větší, těžší a výkonnější auta. Jediné, co by z konceptu IDx mohlo přežít, jsou určité stylistické prvky. Ty by si mohly najít cestu do některého z budoucích modelů s pohonem předních kol.

Aliance Renault-Nissan by sice mohla poskytnout solidní základ, ale aktuální koncept Renaultu Alpine vznikl s motorem vzadu a to se Nissanu zrovna moc nehodí. Jiné vhodné auto nebo projekt k dispozici není.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků