Nissan hodil projekt levné sportovní zadokolky kvůli nákladům do šuplíku

Nissan hodil projekt levné sportovní zadokolky kvůli nákladům do šuplíku

Produkční verze Nissanu IDx nebude, aspoň prozatím. Vývoj samostatné platformy by byl moc drahý a japonská automobilka bude ráda, když udrží nad vodou aspoň projekt nástupce Nissanu 370Z. Toyota GT86 a Subaru BRZ tak mají o konkurenta méně, informuje magazín The Truth About Cars.

Nissan nemá prostředky na to, aby vyvíjel úplně novou platformu pro kompaktní zadokolku. Auto by sice bylo velmi atraktivní, ale jen pro úzkou skupinu zákazníků a ti by nebyli ochotní platit za auto tolik, aby na sebe vydělalo. V tomto segmentu si Nissan nemůže velkou marži dovolit.

Nissan IDx: retro kupé s futuristickým interiérem (+ 57x foto a video)

Nissan IDx: retro kupé s futuristickým interiérem (+ 57x foto a video)

Platforma Nissanu 370Z je příliš velká a ani její úprava nedává smysl, protože byla navržena na mnohem větší, těžší a výkonnější auta. Jediné, co by z konceptu IDx mohlo přežít, jsou určité stylistické prvky. Ty by si mohly najít cestu do některého z budoucích modelů s pohonem předních kol.

Aliance Renault-Nissan by sice mohla poskytnout solidní základ, ale aktuální koncept Renaultu Alpine vznikl s motorem vzadu a to se Nissanu zrovna moc nehodí. Jiné vhodné auto nebo projekt k dispozici není.

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků