Nissan Hi-Cross Concept: hybridní X-Trail představen

Nissan pomalu ustupuje od automobilů zaměřených na jízdu terénem a soustředí se na crossovery. Není se čemu divit, v posledních letech zaznamenal nemalý úspěch jak s Muranem, tak s Qashqaiem a velký zájem je také o Juke. Všichni tři jsou typičtí zástupci kategorie crossover. Proto nová generace Pathfinderu směřuje stejným směrem a proto míří do této kategorie i budoucí X-Trail.

Test: Nissan X-Trail 2.0 dCi – krásná krabice?

Test: Nissan X-Trail 2.0 dCi – krásná krabice?

Nissan v Ženevě představil koncept, který naznačuje, jakým směrem se chce automobilka ubírat dále. Jde o typické SUV s rozměry 4660 mm na délku, 1880 mm na šířku a 1670 mm na výšku, což jsou čísla přibližně odpovídající velikosti současného X-Trailu (4630 x 1785 x 1770 mm). Rozvor náprav nového konceptu je ale výrazně větší – 2780 mm (X-Trail má 2630 mm).

Nissan Hi-Cross Concept nabízí variabilní sedmimístný interiér. Podobně jako některá konkurence, také tato japonská automobilka chce být „ekologická“. Nová studie tak dostala hybridní pohon spojující dvoulitrový benzinový motor s elektromotorem. Oficiální materiály neudávají žádná konkrétní čísla. Spokojit se musíme pouze s prohlášením, že schopnostmi odpovídá benzinovým jednotkám o objemu 2,5 l, ale spotřebou podstatně menším. Všechna kola jsou poháněna přes bezstupňovou převodovku XTRONIC. Ta má být o 10% úspornější než současná řešení.

Lithium-iontové akumulátory si Hi-Cross Concept vzal z elektrického modelu Leaf. Podobně jako současné hybridy, také tento může využívat buď oba motory, nebo ten spalovací zcela vyřadit z provozu a pohybovat se v místně bezemisním provozu. François Bancon, zástupce generálního ředitele divize produktové strategie a produktového plánování, dodává: „Ačkoliv jde čistě jen o koncept zkoumající potenciální nápady do budoucna, není pochyb o jeho účelu. Je to crossover, který míří vysoko a odtud pramení i jeho jméno: koncept Hi-Cross."

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 36 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků