Nissan GT-R50 od Italdesignu se ukázal v produkční podobě. Rarita stojí 25 milionů

Přepracované GT-R od italských mistrů se ukazuje v produkční verzi. První kousek zamíří k majiteli na začátku příštího roku.

O limitované verzi Nissanu GT-R od karosárny Italdesign jsme se poprvé dozvěděli někdy minulý rok. Od té doby nám již Italové ukázali tvorbu konceptu GT-R50, model jsme už mohli také spatřit v pohybu a teď firma představuje konečnou produkční specifikaci, která zanedlouho potěší úzký okruh 50 šťastných majitelů.

Nissan GT-R je pořád i v Česku nejlevnější cesta, jak zrychlit na stovku za 3 sekundy

Nissan GT-R je pořád i v Česku nejlevnější cesta, jak zrychlit na stovku za 3 sekundy

Projekt GT-R50 vznikl jako oslava 50. výročí studia Italdesign Giugiaro a zároveň existence legendárního označení GT-R v historii Nissanu. Technicky vychází z ostřejšího GT-R Nismo, který ovšem podstoupil další ladění. Dvakrát přeplňovaný V6 o objemu 3,8 litru dostal turbodmychadla ze závodního modelu GT3 a několik dalších podstatných úprav uvnitř. Bude tak produkovat 530 kW (720 koní) a točivý moment 780 N.m.

Od původního konceptu se pak nově zveřejněné rendery produkční verze v podstatě vůbec neliší (kromě zrcátek), což je jedině dobře. Ostatně zbrusu nová karoserie je na vozu největším tahákem a udržuje si tedy charakter konceptuálního auta se silniční homologací. Nissan a Italdesign zmiňují, že seznam objednávek se už začíná rychle zaplňovat.

Děsivý crash test mimo zavedené normy. Slisovaný Leaf si vedl překvapivě dobře

Děsivý crash test mimo zavedené normy. Slisovaný Leaf si vedl překvapivě dobře

Prvního vyrobený zákaznický kus bude vystaven příští rok na březnovém autosalonu v Ženevě. Italdesign samozřejmě zájemcům poskytuje kompletní možnosti personalizace vozu, takže by se měly všechny kusy jistým způsobem odlišovat. Postupnou dodávku vozů pak studio očekává do konce roku 2021.

Základní cenovka GT-R50 od Italdesignu činí tučných 990.000 eur (asi 25,2 milionu korun). Tedy o slušnou částku více, než v případě standardního Nissanu GT-R Nismo, který u nás začíná na ceně 5.329.500 Kč.

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 73 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 10 příspěvků