Nissan GT-R50 od Italdesignu se ukázal v produkční podobě. Rarita stojí 25 milionů

Přepracované GT-R od italských mistrů se ukazuje v produkční verzi. První kousek zamíří k majiteli na začátku příštího roku.

O limitované verzi Nissanu GT-R od karosárny Italdesign jsme se poprvé dozvěděli někdy minulý rok. Od té doby nám již Italové ukázali tvorbu konceptu GT-R50, model jsme už mohli také spatřit v pohybu a teď firma představuje konečnou produkční specifikaci, která zanedlouho potěší úzký okruh 50 šťastných majitelů.

Nissan GT-R je pořád i v Česku nejlevnější cesta, jak zrychlit na stovku za 3 sekundy

Nissan GT-R je pořád i v Česku nejlevnější cesta, jak zrychlit na stovku za 3 sekundy

Projekt GT-R50 vznikl jako oslava 50. výročí studia Italdesign Giugiaro a zároveň existence legendárního označení GT-R v historii Nissanu. Technicky vychází z ostřejšího GT-R Nismo, který ovšem podstoupil další ladění. Dvakrát přeplňovaný V6 o objemu 3,8 litru dostal turbodmychadla ze závodního modelu GT3 a několik dalších podstatných úprav uvnitř. Bude tak produkovat 530 kW (720 koní) a točivý moment 780 N.m.

Od původního konceptu se pak nově zveřejněné rendery produkční verze v podstatě vůbec neliší (kromě zrcátek), což je jedině dobře. Ostatně zbrusu nová karoserie je na vozu největším tahákem a udržuje si tedy charakter konceptuálního auta se silniční homologací. Nissan a Italdesign zmiňují, že seznam objednávek se už začíná rychle zaplňovat.

Děsivý crash test mimo zavedené normy. Slisovaný Leaf si vedl překvapivě dobře

Děsivý crash test mimo zavedené normy. Slisovaný Leaf si vedl překvapivě dobře

Prvního vyrobený zákaznický kus bude vystaven příští rok na březnovém autosalonu v Ženevě. Italdesign samozřejmě zájemcům poskytuje kompletní možnosti personalizace vozu, takže by se měly všechny kusy jistým způsobem odlišovat. Postupnou dodávku vozů pak studio očekává do konce roku 2021.

Základní cenovka GT-R50 od Italdesignu činí tučných 990.000 eur (asi 25,2 milionu korun). Tedy o slušnou částku více, než v případě standardního Nissanu GT-R Nismo, který u nás začíná na ceně 5.329.500 Kč.

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

včera | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 14 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků