Italdesign zvedl svým počinem  Nissan GT-R50  v roce 2018 spoustu lidí ze židlí. Byl to velmi zajímavý designový koncept založený na aktuálním NIssanu GT-R a mnoho lidí jej považovalo pouze za vizi.

Italdesign zvedl svým počinem Nissan GT-R50 v roce 2018 spoustu lidí ze židlí. Byl to velmi zajímavý designový koncept založený na aktuálním NIssanu GT-R a mnoho lidí jej považovalo pouze za vizi.

To se ale spletli, protože značka později oznámila, že ukáže produkční formu a lidé si tak auto budou moct koupit.

To se ale spletli, protože značka později oznámila, že ukáže produkční formu a lidé si tak auto budou moct koupit.

Tehdy přišel druhý šok, ovšem následovaný studenou sprchou. Za jedno takové auto totiž klient musel zaplatit milion eur. I tak se ale podařilo sehnat dost zámožných zájemců, aby se konstruktéři mohli pustit do práce.

Tehdy přišel druhý šok, ovšem následovaný studenou sprchou. Za jedno takové auto totiž klient musel zaplatit milion eur. I tak se ale podařilo sehnat dost zámožných zájemců, aby se konstruktéři mohli pustit do práce.

První kousky měly dorazit zákazníkům na konci roku 2020, ale ze zjevných důvodů k tomu nedošlo a ten správný čas nadešel až nyní.

První kousky měly dorazit zákazníkům na konci roku 2020, ale ze zjevných důvodů k tomu nedošlo a ten správný čas nadešel až nyní.

Nyní nám tak Italdesign ukazuje první vozy z první dodávky zákazníkům. Celkem jich vznikne jen padesát. Protože jde o individuální výrobu, neměli zákazníci ve specifikaci moc překážek

Nyní nám tak Italdesign ukazuje první vozy z první dodávky zákazníkům. Celkem jich vznikne jen padesát. Protože jde o individuální výrobu, neměli zákazníci ve specifikaci moc překážek

Dva z nich se nechali udělat stejné auto jako byl původní show car z roku 2018. Další zase chtěl, aby ten jeho vypadal barvami jako show car původního GT-R z roku 1972. Nissan

Dva z nich se nechali udělat stejné auto jako byl původní show car z roku 2018. Další zase chtěl, aby ten jeho vypadal barvami jako show car původního GT-R z roku 1972. | Nissan

Nissan GT-R50 se od klasických GT-R liší i jinak než vzhledem. Celkem 12 procent částí motoru je nově vyvinutých, a to včetně klikové hřídele, vačkové hřídele, vstřikovačů, pístů, ojnic a turbodmychadla.  Nissan

Nissan GT-R50 se od klasických GT-R liší i jinak než vzhledem. Celkem 12 procent částí motoru je nově vyvinutých, a to včetně klikové hřídele, vačkové hřídele, vstřikovačů, pístů, ojnic a turbodmychadla.  | Nissan

Motor 3.8 V6 tak nyní produkuje výkon 710 koní a 780 N.m točivého momentu. Nissan

Motor 3.8 V6 tak nyní produkuje výkon 710 koní a 780 N.m točivého momentu. | Nissan

Nissan GT-R50 Nissan

Nissan GT-R50 | Nissan

Nissan GT-R50 Nissan

Nissan GT-R50 | Nissan

Nissan GT-R50 Nissan

Nissan GT-R50 | Nissan

Nissan GT-R50 Nissan

Nissan GT-R50 | Nissan

Nissan GT-R50 Nissan

Nissan GT-R50 | Nissan

Nissan GT-R50 Nissan

Nissan GT-R50 | Nissan

Nissan GT-R50 Nissan

Nissan GT-R50 | Nissan

Nissan GT-R50 Nissan

Nissan GT-R50 | Nissan

Nissan GT-R50 Nissan

Nissan GT-R50 | Nissan

Nissan GT-R50 Nissan

Nissan GT-R50 | Nissan

Nissan GT-R50 Nissan

Nissan GT-R50 | Nissan

Nissan GT-R50 Nissan

Nissan GT-R50 | Nissan

Nissan GT-R50 Nissan

Nissan GT-R50 | Nissan

Nissan GT-R50 Nissan

Nissan GT-R50 | Nissan

Nissan GT-R50 Nissan

Nissan GT-R50 | Nissan

Nissan GT-R50 Nissan

Nissan GT-R50 | Nissan

Nissan GT-R50 Nissan

Nissan GT-R50 | Nissan

Technicky vychází z ostřejšího GT-R Nismo, který ovšem podstoupil další ladění.

Technicky vychází z ostřejšího GT-R Nismo, který ovšem podstoupil další ladění.

Dvakrát přeplňovaný V6 o objemu 3,8 litru dostal turbodmychadla ze závodního modelu GT3 a několik dalších podstatných úprav uvnitř. Bude tak produkovat 530 kW (720 koní) a točivý moment 780 N.m.

Dvakrát přeplňovaný V6 o objemu 3,8 litru dostal turbodmychadla ze závodního modelu GT3 a několik dalších podstatných úprav uvnitř. Bude tak produkovat 530 kW (720 koní) a točivý moment 780 N.m.

Od původního konceptu se pak nově zveřejněné rendery produkční verze v podstatě vůbec neliší (kromě zrcátek), což je jedině dobře.

Od původního konceptu se pak nově zveřejněné rendery produkční verze v podstatě vůbec neliší (kromě zrcátek), což je jedině dobře.

Ostatně zbrusu nová karoserie je na vozu největším tahákem a udržuje si tedy charakter konceptuálního auta se silniční homologací. Nissan a Italdesign zmiňují, že seznam objednávek se už začíná rychle zaplňovat.

Ostatně zbrusu nová karoserie je na vozu největším tahákem a udržuje si tedy charakter konceptuálního auta se silniční homologací. Nissan a Italdesign zmiňují, že seznam objednávek se už začíná rychle zaplňovat.

Prvního vyrobený zákaznický kus bude vystaven příští rok na březnovém autosalonu v Ženevě. Italdesign samozřejmě zájemcům poskytuje kompletní možnosti personalizace vozu...

Prvního vyrobený zákaznický kus bude vystaven příští rok na březnovém autosalonu v Ženevě. Italdesign samozřejmě zájemcům poskytuje kompletní možnosti personalizace vozu...

...takže by se měly všechny kusy jistým způsobem odlišovat. Postupnou dodávku vozů pak studio očekává do konce roku 2021.

...takže by se měly všechny kusy jistým způsobem odlišovat. Postupnou dodávku vozů pak studio očekává do konce roku 2021.

O limitované verzi Nissanu GT-R od karosárny Italdesign jsme se poprvé dozvěděli někdy minulý rok. Od té doby nám již Italové  ukázali tvorbu konceptu GT-R50 ...

O limitované verzi Nissanu GT-R od karosárny Italdesign jsme se poprvé dozvěděli někdy minulý rok. Od té doby nám již Italové ukázali tvorbu konceptu GT-R50...

...model jsme už mohli také  spatřit v pohybu  a teď firma představuje konečnou produkční specifikaci, která zanedlouho potěší úzký okruh 50 šťastných majitelů.

...model jsme už mohli také spatřit v pohybu a teď firma představuje konečnou produkční specifikaci, která zanedlouho potěší úzký okruh 50 šťastných majitelů.

Projekt GT-R50 vznikl jako oslava 50. výročí studia Italdesign Giugiaro a zároveň existence legendárního označení GT-R v historii Nissanu.

Projekt GT-R50 vznikl jako oslava 50. výročí studia Italdesign Giugiaro a zároveň existence legendárního označení GT-R v historii Nissanu.

Základní cenovka GT-R50 od Italdesignu čítá tučných 990.000 euro (asi 25,2 milionu korun). Tedy o slušnou částku více, než v případě standardního Nissanu GT-R Nismo, který u nás  začíná na ceně 5.329.500 Kč .

Základní cenovka GT-R50 od Italdesignu čítá tučných 990.000 euro (asi 25,2 milionu korun). Tedy o slušnou částku více, než v případě standardního Nissanu GT-R Nismo, který u nás začíná na ceně 5.329.500 Kč.

 Zdroj: Nissan/Italdesign

| Zdroj: Nissan/Italdesign

 Zdroj: Nissan/Italdesign

| Zdroj: Nissan/Italdesign

 Zdroj: Nissan/Italdesign

| Zdroj: Nissan/Italdesign

 Zdroj: Nissan/Italdesign

| Zdroj: Nissan/Italdesign

 Zdroj: Nissan/Italdesign

| Zdroj: Nissan/Italdesign

To se ale spletli, protože značka později oznámila, že ukáže produkční formu a lidé si tak auto budou moct koupit.
Tehdy přišel druhý šok, ovšem následovaný studenou sprchou. Za jedno takové auto totiž klient musel zaplatit milion eur. I tak se ale podařilo sehnat dost zámožných zájemců, aby se konstruktéři mohli pustit do práce.
První kousky měly dorazit zákazníkům na konci roku 2020, ale ze zjevných důvodů k tomu nedošlo a ten správný čas nadešel až nyní.
Nyní nám tak Italdesign ukazuje první vozy z první dodávky zákazníkům. Celkem jich vznikne jen padesát. Protože jde o individuální výrobu, neměli zákazníci ve specifikaci moc překážek
40
Fotogalerie

Nissan GT-R50 od Italdesign je u prvních zákazníků. Tak to nakonec nebyl jen sen

Italsko-japonský supersport vznikl již v roce 2018. Až po třech letech jsou první kousky v teplých garážích majitelů.

Italdesign zvedl svým počinem Nissan GT-R50 v roce 2018 spoustu lidí ze židlí. Byl to velmi zajímavý designový koncept založený na aktuálním NIssanu GT-R a mnoho lidí jej považovalo pouze za vizi. To se ale spletli, protože značka později oznámila, že ukáže produkční formu a lidé si tak auto budou moct koupit.

Tehdy přišel druhý šok, ovšem následovaný studenou sprchou. Za jedno takové auto totiž klient musel zaplatit milion eur. I tak se ale podařilo sehnat dost zámožných zájemců, aby se konstruktéři mohli pustit do práce. První kousky měly dorazit zákazníkům na konci roku 2020, ale ze zjevných důvodů k tomu nedošlo a ten správný čas nadešel až nyní.

Nyní nám tak Italdesign ukazuje první vozy z první dodávky zákazníkům. Celkem jich vznikne jen padesát. Protože jde o individuální výrobu, neměli zákazníci ve specifikaci moc překážek. Dva z nich se nechali udělat stejné auto jako byl původní show car z roku 2018. Další zase chtěl, aby ten jeho vypadal barvami jako show car původního GT-R z roku 1972.

Nissan GT-R50 se od klasických GT-R liší i jinak než vzhledem. Celkem 12 procent částí motoru je nově vyvinutých, a to včetně klikové hřídele, vačkové hřídele, vstřikovačů, pístů, ojnic a turbodmychadla. Motor 3.8 V6 tak nyní produkuje výkon 710 koní a 780 N.m točivého momentu.

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud