Nissan GT-R V-spec: nejlepší z ostrých (spy photos)

Přinášíme vám prozatím nejlepší fotografie Nissanu GT-R ostré specifikace, označované jako V-spec (Victory specification). Pro pořádek zopakujme, že tento stroj má mít pod kapotou šestiválec o výkonu 550 koní, což je o 70 koní více než u sériového GT-R.

Nissanu se podařilo takového nárůstu dosáhnout pomocí větších tlaků plnění. Verzi V-spec je možné rozpoznat díky větším nasávacím otvorům, a to jak pro motor samotný, tak pro brzdy - mimochodem keramické a mnohem výkonnější, pravděpodobně opět od Bremba.

Podle všeho má být tato verze o celých 150 kilogramů lehčí, což bude mít velmi pozitivní následky na celkovou ovladatelnost a dynamiku vozu. Za tuto úsporu může rozhodnutí použít některé díly karoserie vyrobené z uhlíkových kompozitů. Zní to neuvěřitelně, ale Nissan již s prototypem pokořil na Severní smyčce Nürburgringu čas 7 minut a 25 sekund. Zdá se, že Evropa bude muset zabrat, protože tenhle vůz poráží mnohem dražší sporťáky zvučnějších jmen.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Nissan GT-R V-spec při testech na Nordschleife

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků