Nissan GT-R: úpravy dle gusta firmy KW

KW v Ženevě ukáže dvou ladičskou sadu pro Nissan GT-R. Prim zde budou hrát úpravy podvozku, nezůstane ale jen při nich.

Ladičská firma KW v Ženevě mj. představí soubor prvků vyvinutých pro techniku populárního „gétéerka“. Přímá součinnost německé společnosti s japonským výrobcem a importérem Hashimoto umožňuje, aby svůj kit KW představila ještě před tím, než se Nissan GT-R začne v Evropě prodávat. Tato sada vozu umožní takřka závodní jízdní parametry, ovšem využitelné i na běžné silnici. Patří do ní pružicí jednotky KW Clubsport nebo Variant 3. Oba produkty umožňují plynulou regulaci dráhy propružení i tuhosti kladeného odporu přesně podle požadavků řidiče a povahy vozovky. Speciální slitina, z níž jsou pružiny vyrobeny, zaručuje jejich dlouhou trvanlivost a konstantní účinek za všech okolností.

KW rovněž na obě nápravy Nissanu GT-R instaluje hydraulickou soustavu HLS 4. Za umožňuje na pokyn tlačítka ve voze či dálkového ovladače zvýšit světlost podvozku až o 45 mm, což výrazně usnadňuje překračování nerovností včetně zpomalovacích pruhů či nájezdů do garáží. Tento systém funguje do rychlosti 80 km/h a lze jej kombinovat s oběma verzemi pružicích jednotek. Jízdní vlastnosti do značné míry závisí na použitých kolech, takže KW ani tento aspekt neponechal bez povšimnutí. Dvacetipalcové ráfky OZ Superleggera mají po šesti zdvojených paprscích a široké jsou 10,5 palce vpředu a 11 palců vzadu. Pneumatiky dodává Dunlop, jedná se o typ SP Sport 600 DSST a na všech kolech se shodují svým rozměrem 285/35 ZRF20 100Y. Interiér je doplněn zvláštními sedadly Recaro a šestibodovými závodními pásy Schroth. Zajímavým prvkem jsou vzhůru výklopné dveře konstrukce LSD, jež vozu dodávají na stylu a někomu pak takto upravený Nissan GT-R může připomenout Lamborghini.

Zmíněné prvky výrazně zlepšují sportovní ambice Nissanu GT-R na závodních tratích, zároveň jej však neznevýhodňují v běžném silničním provozu. Motor vozu přitom zůstal beze změn. Jedná se tedy o dvojitě přeplňovaný vidlicový šestiválec VR38 DETT s objemem 3,8 l, výkonem 480 koní při 6 400 ot./min. a točivým momentem až 588 Nm, díky těmto parametrům dosahuje vůz nejvyšší rychlosti 310 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan GT-R KW

bazar

Nissan Almera Tino 1,8
Rok výroby: 2005
Stav: 121 477 km
Cena: 56 000 Kč
Nissan Qashqai 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 23 700 km
Cena: 340 000 Kč
Nissan Micra 0,9
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 380 000 Kč
Nissan Qashqai 1,2
Rok výroby: 2015
Stav: 42 386 km
Cena: 430 000 Kč
Nissan Qashqai 2
Rok výroby: 2010
Stav: 95 460 km
Cena: 252 000 Kč
Nissan Qashqai 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 31 042 km
Cena: 440 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků