Nissan GT-R: úpravy dle gusta firmy KW

KW v Ženevě ukáže dvou ladičskou sadu pro Nissan GT-R. Prim zde budou hrát úpravy podvozku, nezůstane ale jen při nich.

Ladičská firma KW v Ženevě mj. představí soubor prvků vyvinutých pro techniku populárního „gétéerka“. Přímá součinnost německé společnosti s japonským výrobcem a importérem Hashimoto umožňuje, aby svůj kit KW představila ještě před tím, než se Nissan GT-R začne v Evropě prodávat. Tato sada vozu umožní takřka závodní jízdní parametry, ovšem využitelné i na běžné silnici. Patří do ní pružicí jednotky KW Clubsport nebo Variant 3. Oba produkty umožňují plynulou regulaci dráhy propružení i tuhosti kladeného odporu přesně podle požadavků řidiče a povahy vozovky. Speciální slitina, z níž jsou pružiny vyrobeny, zaručuje jejich dlouhou trvanlivost a konstantní účinek za všech okolností.

KW rovněž na obě nápravy Nissanu GT-R instaluje hydraulickou soustavu HLS 4. Za umožňuje na pokyn tlačítka ve voze či dálkového ovladače zvýšit světlost podvozku až o 45 mm, což výrazně usnadňuje překračování nerovností včetně zpomalovacích pruhů či nájezdů do garáží. Tento systém funguje do rychlosti 80 km/h a lze jej kombinovat s oběma verzemi pružicích jednotek. Jízdní vlastnosti do značné míry závisí na použitých kolech, takže KW ani tento aspekt neponechal bez povšimnutí. Dvacetipalcové ráfky OZ Superleggera mají po šesti zdvojených paprscích a široké jsou 10,5 palce vpředu a 11 palců vzadu. Pneumatiky dodává Dunlop, jedná se o typ SP Sport 600 DSST a na všech kolech se shodují svým rozměrem 285/35 ZRF20 100Y. Interiér je doplněn zvláštními sedadly Recaro a šestibodovými závodními pásy Schroth. Zajímavým prvkem jsou vzhůru výklopné dveře konstrukce LSD, jež vozu dodávají na stylu a někomu pak takto upravený Nissan GT-R může připomenout Lamborghini.

Zmíněné prvky výrazně zlepšují sportovní ambice Nissanu GT-R na závodních tratích, zároveň jej však neznevýhodňují v běžném silničním provozu. Motor vozu přitom zůstal beze změn. Jedná se tedy o dvojitě přeplňovaný vidlicový šestiválec VR38 DETT s objemem 3,8 l, výkonem 480 koní při 6 400 ot./min. a točivým momentem až 588 Nm, díky těmto parametrům dosahuje vůz nejvyšší rychlosti 310 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan GT-R KW
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků