Nissan GT-R Switzer: přes 1000 koní pro každodenní provoz

Dosáhnout takového výkonu dnes není nijak nesnadné, ale zajistit charakteristiku využitelnou při běžném provozu je už větší výzvou. U Switzeru to ale prý umí.

Americká ladičská společnost Switzer Performance Tyma Switzera se soustředí především na úpravy evropských a japonských strojů a v poslední době na sebe upozornila třeba upraveným kupé Porsche GT2 R911S s motorem posíleným na příznačných 911 koní (670 kW). Libůstkou Switzeru však zůstávají především přestavby Nissanu GT-R, přičemž tou dosud poslední byl prototyp Switzer GT-R E900 s výkonem 913 koní (672 kW) a provozem na etanol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan GT-R USE: tisíc koní pro každodenní provoz

Paket modifikací R1XX zvyšující výkon přes hranici 1 000 koní nabízí Switzer pro GT-R již takřka dva roky, ale nyní se společnost z Berlinu (Ohio) rozhodla učinit další krok vpřed. Představila edici Nissan GT-R USE (Ultimate Street Edition), jež prý nabízí „1 000 koní pro každodenní použití“. Vůz má být schopen i klidné komfortní jízdy a majitele nehodlá zruinovat na provozních nákladech.

Nissan GT-R 2011: řádně vylepšená ikona

Nissan GT-R 2011: řádně vylepšená ikona

Tento stroj prý řadí měkce a nevyžaduje tankování žádného speciálního paliva, jak tomu u podobně silných vozů bývá, ale podle Tymova tvrzení jde přesto o nejrychlejší Nissan GT-R, jaký dnes můžete koupit. S vozem GT-R USE tak můžete po práci jet závodit na okruh a cestou se stavit u zelináře, přičemž z klidu vás nevyvede ani následné poskakování v dopravní zácpě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motor prošel důslednou rekonstrukcí

Nemusíte se děsit nadměrného řevu výfuků ani hlučné převodovky, navíc v dálničním režimu nemá průměrná spotřeba přesáhnout 11,8 l/100 km. Jakmile se však před vámi otevře silnice nebo závodní trať, můžete se spolehnout na to, že sedíte ve skutečně pekelně rychlém a takřka závodním stroji. A pro skloubení všech těchto požadavků bylo třeba podrobit pohonnou jednotku v podobě vidlicového šestiválce VR38DETT s objemem 3,8 l důsledné přestavbě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jádrem přestavby pochopitelně zůstává pohonná jednotka

U Switzeru pro něj připravili například nové písty, kroužky, čepy či ojnice, ale také speciální vačkové hřídele, nerezové výfuky či přeprogramovanou řídicí jednotku. Kapalinou chlazená turbodmychadla sají vzduch z chladičů v přední části karoserie, přičemž chlazení motoru jako takové prošlo také rozsáhlou rekonstrukcí. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na pohled působivý, na trati pekelně rychlý a v provozu praktický

O přiměřené jízdní vlastnosti se v případě Nissanu GT-R USE starají speciální sady pružin a tlumičů přímo z dílen Switzeru snižující zároveň světlou výšku a lité ráfky velkého průměru obouvající místo standardních run-flatů běžné a levnější nízkoprofilové pneumatiky. Posílením kromě motoru prošla také brzdová soustava.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků