Nissan GT-R Switzer: přes 1000 koní pro každodenní provoz

Dosáhnout takového výkonu dnes není nijak nesnadné, ale zajistit charakteristiku využitelnou při běžném provozu je už větší výzvou. U Switzeru to ale prý umí.

Americká ladičská společnost Switzer Performance Tyma Switzera se soustředí především na úpravy evropských a japonských strojů a v poslední době na sebe upozornila třeba upraveným kupé Porsche GT2 R911S s motorem posíleným na příznačných 911 koní (670 kW). Libůstkou Switzeru však zůstávají především přestavby Nissanu GT-R, přičemž tou dosud poslední byl prototyp Switzer GT-R E900 s výkonem 913 koní (672 kW) a provozem na etanol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan GT-R USE: tisíc koní pro každodenní provoz

Paket modifikací R1XX zvyšující výkon přes hranici 1 000 koní nabízí Switzer pro GT-R již takřka dva roky, ale nyní se společnost z Berlinu (Ohio) rozhodla učinit další krok vpřed. Představila edici Nissan GT-R USE (Ultimate Street Edition), jež prý nabízí „1 000 koní pro každodenní použití“. Vůz má být schopen i klidné komfortní jízdy a majitele nehodlá zruinovat na provozních nákladech.

Nissan GT-R 2011: řádně vylepšená ikona

Nissan GT-R 2011: řádně vylepšená ikona

Tento stroj prý řadí měkce a nevyžaduje tankování žádného speciálního paliva, jak tomu u podobně silných vozů bývá, ale podle Tymova tvrzení jde přesto o nejrychlejší Nissan GT-R, jaký dnes můžete koupit. S vozem GT-R USE tak můžete po práci jet závodit na okruh a cestou se stavit u zelináře, přičemž z klidu vás nevyvede ani následné poskakování v dopravní zácpě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motor prošel důslednou rekonstrukcí

Nemusíte se děsit nadměrného řevu výfuků ani hlučné převodovky, navíc v dálničním režimu nemá průměrná spotřeba přesáhnout 11,8 l/100 km. Jakmile se však před vámi otevře silnice nebo závodní trať, můžete se spolehnout na to, že sedíte ve skutečně pekelně rychlém a takřka závodním stroji. A pro skloubení všech těchto požadavků bylo třeba podrobit pohonnou jednotku v podobě vidlicového šestiválce VR38DETT s objemem 3,8 l důsledné přestavbě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jádrem přestavby pochopitelně zůstává pohonná jednotka

U Switzeru pro něj připravili například nové písty, kroužky, čepy či ojnice, ale také speciální vačkové hřídele, nerezové výfuky či přeprogramovanou řídicí jednotku. Kapalinou chlazená turbodmychadla sají vzduch z chladičů v přední části karoserie, přičemž chlazení motoru jako takové prošlo také rozsáhlou rekonstrukcí. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na pohled působivý, na trati pekelně rychlý a v provozu praktický

O přiměřené jízdní vlastnosti se v případě Nissanu GT-R USE starají speciální sady pružin a tlumičů přímo z dílen Switzeru snižující zároveň světlou výšku a lité ráfky velkého průměru obouvající místo standardních run-flatů běžné a levnější nízkoprofilové pneumatiky. Posílením kromě motoru prošla také brzdová soustava.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků