Nissan GT-R Switzer: přes 1000 koní pro každodenní provoz

Dosáhnout takového výkonu dnes není nijak nesnadné, ale zajistit charakteristiku využitelnou při běžném provozu je už větší výzvou. U Switzeru to ale prý umí.

Americká ladičská společnost Switzer Performance Tyma Switzera se soustředí především na úpravy evropských a japonských strojů a v poslední době na sebe upozornila třeba upraveným kupé Porsche GT2 R911S s motorem posíleným na příznačných 911 koní (670 kW). Libůstkou Switzeru však zůstávají především přestavby Nissanu GT-R, přičemž tou dosud poslední byl prototyp Switzer GT-R E900 s výkonem 913 koní (672 kW) a provozem na etanol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan GT-R USE: tisíc koní pro každodenní provoz

Paket modifikací R1XX zvyšující výkon přes hranici 1 000 koní nabízí Switzer pro GT-R již takřka dva roky, ale nyní se společnost z Berlinu (Ohio) rozhodla učinit další krok vpřed. Představila edici Nissan GT-R USE (Ultimate Street Edition), jež prý nabízí „1 000 koní pro každodenní použití“. Vůz má být schopen i klidné komfortní jízdy a majitele nehodlá zruinovat na provozních nákladech.

Nissan GT-R 2011: řádně vylepšená ikona

Nissan GT-R 2011: řádně vylepšená ikona

Tento stroj prý řadí měkce a nevyžaduje tankování žádného speciálního paliva, jak tomu u podobně silných vozů bývá, ale podle Tymova tvrzení jde přesto o nejrychlejší Nissan GT-R, jaký dnes můžete koupit. S vozem GT-R USE tak můžete po práci jet závodit na okruh a cestou se stavit u zelináře, přičemž z klidu vás nevyvede ani následné poskakování v dopravní zácpě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motor prošel důslednou rekonstrukcí

Nemusíte se děsit nadměrného řevu výfuků ani hlučné převodovky, navíc v dálničním režimu nemá průměrná spotřeba přesáhnout 11,8 l/100 km. Jakmile se však před vámi otevře silnice nebo závodní trať, můžete se spolehnout na to, že sedíte ve skutečně pekelně rychlém a takřka závodním stroji. A pro skloubení všech těchto požadavků bylo třeba podrobit pohonnou jednotku v podobě vidlicového šestiválce VR38DETT s objemem 3,8 l důsledné přestavbě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jádrem přestavby pochopitelně zůstává pohonná jednotka

U Switzeru pro něj připravili například nové písty, kroužky, čepy či ojnice, ale také speciální vačkové hřídele, nerezové výfuky či přeprogramovanou řídicí jednotku. Kapalinou chlazená turbodmychadla sají vzduch z chladičů v přední části karoserie, přičemž chlazení motoru jako takové prošlo také rozsáhlou rekonstrukcí. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na pohled působivý, na trati pekelně rychlý a v provozu praktický

O přiměřené jízdní vlastnosti se v případě Nissanu GT-R USE starají speciální sady pružin a tlumičů přímo z dílen Switzeru snižující zároveň světlou výšku a lité ráfky velkého průměru obouvající místo standardních run-flatů běžné a levnější nízkoprofilové pneumatiky. Posílením kromě motoru prošla také brzdová soustava.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků