Nissan GT-R Switzer: 913 etanolových koní

Americký ladič s neamerickým jménem Switzer Performance si vzal opět do prádla Nissan GT-R. A je z něj silný alkoholik...
Nissan GT-R Switzer: 913 etanolových koní

Není to zdaleka poprvé, co se u Switzeru zaměřili na ladění tohoto vrcholného Nissanu, ale tentokrát to stojí opravdu zato. Switzer Performance uvádí model Switzer GT-R E900, jenž na místo běžného benzínu tankuje výbušnější etanol. Díky tomu se jim z konvenční pohonné jednotky podařilo vykřesat plných 913 koní, tedy 671 kW. To je přitom podstatně lěpší výsledek v porovnání s dosavadním, avšak beztak dosti rychlým Nissanem Switzer GT-R P800, jenž spaluje benzín a dává 811 koní (597 kW).

Rozsáhlou přestavbu doplňuje také nová, na přání sestavená převodovka novozélandské společnosti Dodson Motorsports. Je totiž jasné, že s výše zmíněným výkonem půjde ruku v ruce též enormní točivý moment, proto byla tato převodovka doplněna rovněž větší spojkou, která má zaručit „hladké řazení při jakékoli rychlosti“, jak slibuje zakladatel značky Tym Switzer. Motor byl přepracován s ohledem na možnost spalování běžně dostupného paliva E85, což vůz nediskvalifikuje z běžného silničního provozu. „Nechtěli jsme použít  závodní benzín, což by vyžadovalo, aby řidič svůj automobil tankoval z barelů ve své garáži, využili jsme proto předností směsi E85,“ doplňuje Switzer.

Použití E85 není v Ohiu, kde Switzer Performance sídlí, nijak výjimečným zjevem, pole jsou zde plná kukuřičných lánů. Adaptace motoru Nissanu GT-R však nebyla zcela jednoduchá. „Museli jsme upravit celou palivovou soustavu a doplnit ji velkými vstřikovači, ve finále jsme však před sebou měli konečně pohonnou jednotku, jejíž výkon spolehlivě překračoval hranici 900 koní,“ uvedl Switzer. Hodnota akcelerace z klidu na 100 km/h (nebo spíše 96 km/h) nebyla zveřejněna, ale podle výrobce by měl Switzer GT-R E900 zrychlit z 96 na 210 km/h pod 6 s.

Ani cenu přestavby zatím neznáme, ale objednávat již údajně lze.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan GT-R od Switzer Performance
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků