Nissan GT-R Switzer: 913 etanolových koní

Americký ladič s neamerickým jménem Switzer Performance si vzal opět do prádla Nissan GT-R. A je z něj silný alkoholik...
Nissan GT-R Switzer: 913 etanolových koní

Není to zdaleka poprvé, co se u Switzeru zaměřili na ladění tohoto vrcholného Nissanu, ale tentokrát to stojí opravdu zato. Switzer Performance uvádí model Switzer GT-R E900, jenž na místo běžného benzínu tankuje výbušnější etanol. Díky tomu se jim z konvenční pohonné jednotky podařilo vykřesat plných 913 koní, tedy 671 kW. To je přitom podstatně lěpší výsledek v porovnání s dosavadním, avšak beztak dosti rychlým Nissanem Switzer GT-R P800, jenž spaluje benzín a dává 811 koní (597 kW).

Rozsáhlou přestavbu doplňuje také nová, na přání sestavená převodovka novozélandské společnosti Dodson Motorsports. Je totiž jasné, že s výše zmíněným výkonem půjde ruku v ruce též enormní točivý moment, proto byla tato převodovka doplněna rovněž větší spojkou, která má zaručit „hladké řazení při jakékoli rychlosti“, jak slibuje zakladatel značky Tym Switzer. Motor byl přepracován s ohledem na možnost spalování běžně dostupného paliva E85, což vůz nediskvalifikuje z běžného silničního provozu. „Nechtěli jsme použít  závodní benzín, což by vyžadovalo, aby řidič svůj automobil tankoval z barelů ve své garáži, využili jsme proto předností směsi E85,“ doplňuje Switzer.

Použití E85 není v Ohiu, kde Switzer Performance sídlí, nijak výjimečným zjevem, pole jsou zde plná kukuřičných lánů. Adaptace motoru Nissanu GT-R však nebyla zcela jednoduchá. „Museli jsme upravit celou palivovou soustavu a doplnit ji velkými vstřikovači, ve finále jsme však před sebou měli konečně pohonnou jednotku, jejíž výkon spolehlivě překračoval hranici 900 koní,“ uvedl Switzer. Hodnota akcelerace z klidu na 100 km/h (nebo spíše 96 km/h) nebyla zveřejněna, ale podle výrobce by měl Switzer GT-R E900 zrychlit z 96 na 210 km/h pod 6 s.

Ani cenu přestavby zatím neznáme, ale objednávat již údajně lze.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan GT-R od Switzer Performance
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků