Nissan GT-R Series II: hon na Corvette začíná

Nissan se se svým GT-R chystá k návratu na Nürburgring, kde chce prokázat jeho schopnosti. Porazí vládnoucí Corvettu ZR1?

Není to tak dávno, co se na Severní smyčce Nürburgringu objevil nový Nissan GT-R v sériovém provedení, aby zde zkusil své štěstí. Na první pokus se mu podařilo dosáhnout na jednom kole dobrého času 7 min 38 s, který při dalším pokusu snížil až na neuvěřitelných 7 min a 29 s, o čemž jsme psali na tomto místě. O plné tři vteřiny tak pokořil Porsche 997 v provedení GT2.

Značka Porsche však tehdy přispěchala s obviněním, že sériový GT-R mohlo bezmála třináctimílový okruh zajet nejlépe za 7 min a 54 s a že použitý vůz musel být upraven. Nissan následoval zveřejněním videonahrávky z celé jízdy, která potvrdila, že se skutečně jednalo o zcela běžné, sériové provedení, ale zrychlit takové video není velký problém.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Stín pochybností tak zůstává a Nissan se jej nyní pokusí vyvrátit jednou provždy. Oznámil totiž, že se hodlá na Nürburgring vrátit, tentokrát však s modelem GT-R v provedení Series II modelového roku 2010. Výkon pohonné jednotky narostl o 5 koní, nově bylo odladěno pérování, pneumatiky mají lepší přilnavost a nově byla nastavena i převodovka. Očekává se tedy, že Nissan GT-R Series II dosáhne ještě lepšího výsledku.

Nejlepším jezdcem týmu Nissan je stále Toshio Suzuki, který svého času startoval i ve Formuli 1. Na blogu fandů modelu GT-R potvrdil, že se na Nürburgring chystá opravdu vrátit a že očekává na jednom kole čas lepší o čtyři až pět vteřin. To by znamenalo čas okolo 7 min a 24 s, vloni přitom Chevrolet Corvette v sériovém provedení ZR1 dosáhl času 7 min a 26,4 s. Situace však bude možná ještě zajímavější, protože Suzuki zároveň potvrdil vznik úpravy VSpec. Ta standardnímu Nissanu GT-R ubere na hmotnosti, rozsáhlé úpravy se navíc dotkly brzdového systému. Tato verze však zatím do zápolení na Nürburgringu zatím nezasáhne. Suzuki se se svým týmem vypraví na Nürburgring v půli příštího měsíce, aby zkusil své štěstí a zvedl pomyslnou laťku ještě výš.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan GT-R

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 436 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 500 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 560 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 500 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků