Poslední modelový ročník Nissanu GT-R můžete mít v osmi různých výbavách. Dvě jsou novinkou vyhrazenou pouze pro finální řadu.
Nissan GT-R se postupně stahoval z evropských trhů a nyní nastal čas pro finále v Japonsku. Je až neuvěřitelné, že s postupnými modernizacemi se v nabídce udržel od roku 2007. Nissanu se tehdy povedlo mimořádné spojení cenově dostupného čtyřmístného GT se schopnostmi ostrého supersportu.
Poslední modelový ročník 2024 se představil na tokijském autosalonu hned ve dvou provedeních umístěných na vrcholu současné nabídky. Obecně omlazené GT-R přináší upravenou masku chladiče s vice lineárním tvarem, nové LED světlomety a mlhovky ve tvaru kostek ledu. Z technických vychytávek stojí za zmínku upravená platforma zavěšení pro kvalitnější jízdní vlastnosti a spoiler na víku kufru. Pro snížení vibrací a hluku dostal motor lépe vyvážené pístní kroužky, ojnice a klikový hřídel. Pak už záleží na vašich preferencích.
Pokud GT-R plánujete využívat hlavně na rychlé zdolávání delších vzdáleností, oceníte speciální edici T-spec. Její tajemství tkví ve speciálně naladěném odpružení přinášejícím lepší vyvážení mezi komfortem a sportovní tuhostí. Vidlicový šestiválec VR38DETT o objemu 3.8 litru využívá standardní naladění na 562 koní, ovšem krotí jej sada karbonových kotoučových brzd.
Pro milovníky dravé jízdy s choutkami na víkendy trávené v prostředí závodního okruhu je zde verze Nismo Special. Ta je na první pohled poznatelná podle divokého aerodynamického bodykitu. Třešničkou je karbonová kapota s výdechy NACA a široké křídlo na zádi. Motor je dle tradice Nisma naladěn na 591 koní. Lepší trakci i přilnavost v zatáčkách zajišťuje mechanický samosvorný diferenciál na přední nápravě a specificky naladěný podvozek. V interiéru najdeme nová karbonová sedadla a ze stejného materiálu je vyrobeno také obložení středového tunelu. Není divu, že edice Nismo je dosud nejvýkonnějším provedením řady GT-R.
Novinka do showroomů dorazí letos na jaře. Je dobře, že Nissan dopřál svému GT-R důstojný odchod s velkou slávou a osmi verzemi, kde se odrážejí veškeré technické know-how získané během dlouhých let vývoje.