Nissan to má v Evropě se sportovními vozy těžké. Nissan GT-R aktuálně naráží na nové předpisy, kvůli nimž se automobilka rozhodla pro stažení z trhu.
Fanoušky sportovních Nissanů zasáhne letos dvojitá rána. Tu první už mají za sebou, když Nissan prohlásil, že nový model Z se nebude v Evropě prodávat. Důvodem je stále zmenšující se trh se sportovními vozy a také specifická nařízení Evropské unie týkající se emisních limitů. Nissan v tomto směru nevidí perspektivu a nevyplatí se mu vytvářet projekt s mizivou životaschopností.
Kdo je další na řadě? Bohužel se legislativní změny dotkly i vrcholného supersportu GT-R. Hlukové limity pro osobní vozy byly naposled aktualizovány v roce 1995 a dle prohlášení Evropské unie již neplní stanovená očekávání. Od 1. července tak vstoupí v platnost novela (No. 540.2014), která má hlučnost vozů snížit. A Godzillu umlčí úplně. Evropská výroba GT-R březnem letošního roku končí.
Upřímně, není to až takové překvapení, protože GT-R už je na trhu 13 let a od poslední modernizace uběhla spousta času. V mnoha zemích tak legislativně už nevyhovuje a například v Austrálii odešlo GT-R z trhu kvůli neplnění bezpečnostních standardů.
O nástupci se zatím mlčí. Automobilka naznačila, že se v případě další generace vydá cestou elektrifikace. Alfonso Albaisa, odpovědný za design Nissanu, také prozradil, že ubude křídel a tvary budou mnohem hranatější.