Nissan GT-R pro rok 2010: ještě dotaženější

Během tří let Nissan svůj supervůz GT-R (R35) postupně inovuje, nyní představil provedení modelového roku 2010.

Od roku 2007 prochází model GT-R průběžnými modernizacemi, tyto snahy vyvrcholily před několika měsíci uvedením řady Series II, kterou jsme vám představili na tomto místě.

Jak se ale zdá, Nissan ve svém úsilí polevit nehodlá, a tak zde máme dále upravený GT-R určený pro modelový rok 2010. který se právě představuje na tokijském autosalonu. Do prodejů vstoupí nejprve na domácím trhu, a sice 7. prosince, ostatní trhy mají postupně následovat během jara příštího roku. Modernizovaný Nissan GT-R se vyznačuje řadou dílčích modifikací, mezi kterými najdeme přepracovaný navigační systém Carwings, nově odladěné pérování a vylepšený výfukový trakt. V provedení 2010 se navíc setkáme s vestavěným pevným diskem, jenž slouží především právě navigaci s novými funkcemi, rozšířenou infozábavní soustavou či konektivitou externích zařázení skrze USB.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Cílem konstruktérů při práci na podvozku bylo vtisknout Nissanu GT-R prvotřídní komfort jízdy, ovšem při zachování přímého kontaktu řidiče s vozem i vozovkou. Pozornost byla věnována přesnějšímu odladění tlumičů i vinutých pružin, zvýšila se tuhost silentbloků na zadní nápravě. Do standardní výbavy se dostal zadní difuzor, který kromě jiného zlepšuje chlazení zadní části podlahy a dosud se nabízel pouze v rámci modifikace SpecV. Nové provedení verze SpecV pak obdrželo nové zadní tlumiče nebo pneumatiky Dunlop, dosud standardně montované pneumatiky Bridgestone lze nyní objednávat za příplatek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ale to není všechno. Nissan GT-R i SpecV (druhý v pořadí stojí bezmála dvakrát tolik co základní GT-R) dostaly nové šestihranné katalyzátory snižující odpory ve výfukové soustavě, což prospělo zejména odezvě motoru v oblasti nižších a středních otáček.

Změny techniky by neměly přinést změny v ceníku, který GT-R stále nabízí za relativně sympatickou cenu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan GT-R 2010
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků