Nissan GT-R podle Italů. GT-R50 od Italdesignu vznikl se svolením VW

Zdá se, že Volkswagen ponechal svému stylistickému studiu jistou míru nezávislosti. Také díky tomu mohl vzniknout 720koňový unikátní koncept, oslavující půlstoletí sportovního modelu GT-R.

Věhlasné stylistické studio Italdesign, které v roce 1968 založil Bertoneho žák Giorgetto Giugiaro, patří od roku 2010 prostřednictvím Audi a Lamborghini německému koncernu Volkswagen. Zcela logicky se zdálo, že tímto nezávislost designérské společnosti konči, jak se ale zdá, není to zcela pravda.

Takto mohla vypadat první Octavia, kdyby Škoda neskončila v rukou VW

Takto mohla vypadat první Octavia, kdyby Škoda neskončila v rukou VW

Firma se sídlem Moncalieri si letos připomíná 50 let od svého vzniku, shodou okolností ale stejné jubileum slaví také Nissan. Japonci před půlstoletím představili legendární model Skyline GT-R (původně vyvinutý a postavený ještě pod taktovkou inženýrů Prince Motor Company) na bázi dvoudveřového kupé KPGC-10, který dostal přezdívku Hakosuka.

Zmiňovaný vůz se stal prvním pilířem legendární série ostrých Skylinů, v současnosti představovaných už jen pod samostatným označením GT-R. Dál tento příběh nepochybně znáte. Aktuální generace s interním sériovým číslem R35 se vyrábí už od roku 2007, během dlouhých jedenácti let prošla několika rozsáhlými modernizacemi a výkon za tu dobu poskočil ze 485 na rovných 600 koní nejvýkonnější varianty Nismo.

Italdesign Parcour jako kupé a roadster (aktualizováno)

Italdesign Parcour jako kupé a roadster (aktualizováno)

A právě tento vůz se stal základem konceptu nazvaného GT-R50, který je výsledkem vůbec první spolupráce mezi studiem Italdesign a japonskou automobilkou Nissan. Veřejně bude tento stroj představen až příští měsíc, obě firmy se však rozhodly pochlubit svou novinkou už nyní.

Než se dostaneme k technice auta, která rovněž nezůstala sériová, mohli bychom se blíže podívat nejdříve na karoserii, která se může na první pohled vypadat identicky, ale není tomu tak. Konstruktéři snížili linii střechy o 54 mm, kompletně přepracovali příď i záď, použili nově navržená světla a instalovali spoustu spoilerů pomáhajících s přítlakem, stabilitou či chlazením.

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Celek doplňují nová 21palcová kola s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport o rozměru 255/35 R21 vpředu a 285/30 R21 vzadu či dvoubarevné lakování, kombinující šedivou barvu Liquid Kinetic a zlatý odstín Energetic Sigma. Vnitřek tvůrci vyšperkovali karbonem, černou italskou kůží a Alcantarou. I když ani tady nechybí pár zlatých detailů.

Jak už jsme naznačili, stejně rozsáhlé změny proběhly také pod kapotou. Dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec VR38DETT o objemu 3,8 litru dostal turbodmychadla ze závodního modelu GT3, větší mezichladiče stlačeného vzduchu, odolnější klikový hřídel, jiné písty, ojnice i ložiska. Původní vačky byly nahrazeny novými, s ostřejším profilem, ale jsou zde také výkonnější vstřikovací jednotky, optimalizováno bylo zapalování, nasávání, výfukový systém…

Italdesign + Volkswagen Group = Brivido

Italdesign + Volkswagen Group = Brivido

A protože pohonná jednotka produkuje 720 koní a maximální točivý moment 780 newtonmetrů, posílena byla rovněž šestistupňová dvouspojková převodovka, diferenciály, kardan či homokinetické klouby. Aby za touto náloží stíhal také podvozek, konstruktéři využili tlumiče Bilstein DampTronic s variabilním adaptivním účinkem a brzdový systém Brembo se šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými brzdiči na zadní nápravě.

 

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků
První jízda: Range Rover Velar SVA. Pětilitrový V8 jako střed vašeho vesmíru

Range Rover Velar SVA (první svezení)

Do vymazleného Range Roveru Velar nacpali inženýři divize SVO svůj klasický osmiválec a na silnicích nad Barcelonou se nás snažili přesvědčit, proč tento recept dává smysl. Dobrá, přesvědčovat nás zrovna nemuseli…

10.  6.  2019 | Daniel Fuglevič | 11 příspěvků