Nissan GT-R Königseder: oranžová evoluce

Rakouská ladičská společnost Königseder představila svoji modifikaci Nissanu GT-R. Specifický je nejen svou barvou.

Königseder se podíval na zoubek sérii Nissan GT-R R35 a jde po dlouhé době konečně o nový projekt vycházející z japonského bořiče konvencí. Na přetřes přichází ve chvíli, kdy evropským reklamním trhem cloumá agresivní kampaň Nissanu, o níž jsme posledně psali na tomto místě. Připomeňme, že v rámci ní automobilka Nissan upozorňuje, že všechny dva její sportovní modely často překonávají renomovanou západoevrskou konkurenci nejen svojí pořizovací cenou, ale též výbavou a jízdními výkony.

V dílách rakouské společnosti Königseder vznikl Nissan GT-R R35 podrobený řadě modifikací, které mají dále zdůraznit přednosti výchozího modelu. A začnemě u pohonné jednotky, kterou zůstává standardní vidlicový šestiválec s objemem 3,8 l a přeplňováním dvěma turbodmychadly, který dává ve svém základním naladění 492 koní (362 kW). U Königsederu přidali přeprogramovanou řídicí jednotku a vylepšené sání a instalovali titanovou výfukovou soustavu Akrapovic, díky čemuž vzrostla výkonová špička tohoto motoru až na 580 koní (427 kW) a o něco klesla hmotnost celého vozu.

K tomu Königseder dodává sadu aerodynamických doplňků s novým předním nárazníkem, prahovými obklady a zdůrazněným difuzorem vzadu. Světlá výška byla nepatrně snížena zástavbou sportovního pérování KW a přilnavost k vozovce se má zlepšit díky použití leskle černých litých ráfků HRE 595R s rozměry 9,5 x 21 palců vpředu a 11 x 21 palců vzadu s přesazením ET29 a ET15. Jejich hmotnost činí jen 11 kilogramů, což bý dále mělo prospět dynamice vozu. Pneumatiky Yokohama Advan Sport mají rozměry 245/35, resp. 285/30.

Cenu úprav lidé z Königsederu nezveřejnili, zato se však pochlubili dynamickými schopnostmi vozu. Přesněji řečeno jednou dynamickou schopností - zrychlit z 0 na 200 km/h za 9,8 sekundy. I za tu si ovšem toto GT-R zaslouží úctu, po deset sekund „udělá” dvoustovku jen hrstka vozů z celého světa...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan GT-R Königseder
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

dnes | Jan Mička | 13 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky