Nissan GT-R Königseder: oranžová evoluce

Rakouská ladičská společnost Königseder představila svoji modifikaci Nissanu GT-R. Specifický je nejen svou barvou.

Königseder se podíval na zoubek sérii Nissan GT-R R35 a jde po dlouhé době konečně o nový projekt vycházející z japonského bořiče konvencí. Na přetřes přichází ve chvíli, kdy evropským reklamním trhem cloumá agresivní kampaň Nissanu, o níž jsme posledně psali na tomto místě. Připomeňme, že v rámci ní automobilka Nissan upozorňuje, že všechny dva její sportovní modely často překonávají renomovanou západoevrskou konkurenci nejen svojí pořizovací cenou, ale též výbavou a jízdními výkony.

V dílách rakouské společnosti Königseder vznikl Nissan GT-R R35 podrobený řadě modifikací, které mají dále zdůraznit přednosti výchozího modelu. A začnemě u pohonné jednotky, kterou zůstává standardní vidlicový šestiválec s objemem 3,8 l a přeplňováním dvěma turbodmychadly, který dává ve svém základním naladění 492 koní (362 kW). U Königsederu přidali přeprogramovanou řídicí jednotku a vylepšené sání a instalovali titanovou výfukovou soustavu Akrapovic, díky čemuž vzrostla výkonová špička tohoto motoru až na 580 koní (427 kW) a o něco klesla hmotnost celého vozu.

K tomu Königseder dodává sadu aerodynamických doplňků s novým předním nárazníkem, prahovými obklady a zdůrazněným difuzorem vzadu. Světlá výška byla nepatrně snížena zástavbou sportovního pérování KW a přilnavost k vozovce se má zlepšit díky použití leskle černých litých ráfků HRE 595R s rozměry 9,5 x 21 palců vpředu a 11 x 21 palců vzadu s přesazením ET29 a ET15. Jejich hmotnost činí jen 11 kilogramů, což bý dále mělo prospět dynamice vozu. Pneumatiky Yokohama Advan Sport mají rozměry 245/35, resp. 285/30.

Cenu úprav lidé z Königsederu nezveřejnili, zato se však pochlubili dynamickými schopnostmi vozu. Přesněji řečeno jednou dynamickou schopností - zrychlit z 0 na 200 km/h za 9,8 sekundy. I za tu si ovšem toto GT-R zaslouží úctu, po deset sekund „udělá” dvoustovku jen hrstka vozů z celého světa...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan GT-R Königseder

bazar

Nissan Qashqai 2
Rok výroby: 2007
Stav: 125 143 km
Cena: 200 000 Kč
Nissan Pulsar 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: 2 174 km
Cena: 340 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2014
Stav: 36 794 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Micra 1,2
Rok výroby: 2010
Stav: 55 851 km
Cena: 126 000 Kč
Nissan Pulsar 1,5
Rok výroby: 2015
Stav: 27 875 km
Cena: 340 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 500 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků