Rakouská ladičská společnost Königseder představila svoji modifikaci Nissanu GT-R. Specifický je nejen svou barvou.
Königseder se podíval na zoubek sérii Nissan GT-R R35 a jde po dlouhé době konečně o nový projekt vycházející z japonského bořiče konvencí. Na přetřes přichází ve chvíli, kdy evropským reklamním trhem cloumá agresivní kampaň Nissanu, o níž jsme posledně psali na tomto místě. Připomeňme, že v rámci ní automobilka Nissan upozorňuje, že všechny dva její sportovní modely často překonávají renomovanou západoevrskou konkurenci nejen svojí pořizovací cenou, ale též výbavou a jízdními výkony.
V dílách rakouské společnosti Königseder vznikl Nissan GT-R R35 podrobený řadě modifikací, které mají dále zdůraznit přednosti výchozího modelu. A začnemě u pohonné jednotky, kterou zůstává standardní vidlicový šestiválec s objemem 3,8 l a přeplňováním dvěma turbodmychadly, který dává ve svém základním naladění 492 koní (362 kW). U Königsederu přidali přeprogramovanou řídicí jednotku a vylepšené sání a instalovali titanovou výfukovou soustavu Akrapovic, díky čemuž vzrostla výkonová špička tohoto motoru až na 580 koní (427 kW) a o něco klesla hmotnost celého vozu.
K tomu Königseder dodává sadu aerodynamických doplňků s novým předním nárazníkem, prahovými obklady a zdůrazněným difuzorem vzadu. Světlá výška byla nepatrně snížena zástavbou sportovního pérování KW a přilnavost k vozovce se má zlepšit díky použití leskle černých litých ráfků HRE 595R s rozměry 9,5 x 21 palců vpředu a 11 x 21 palců vzadu s přesazením ET29 a ET15. Jejich hmotnost činí jen 11 kilogramů, což bý dále mělo prospět dynamice vozu. Pneumatiky Yokohama Advan Sport mají rozměry 245/35, resp. 285/30.
Cenu úprav lidé z Königsederu nezveřejnili, zato se však pochlubili dynamickými schopnostmi vozu. Přesněji řečeno jednou dynamickou schopností - zrychlit z 0 na 200 km/h za 9,8 sekundy. I za tu si ovšem toto GT-R zaslouží úctu, po deset sekund „udělá” dvoustovku jen hrstka vozů z celého světa...
Nissan GT-R Königseder