Nissan GT-R je pořád i v Česku nejlevnější cesta, jak zrychlit na stovku za 3 sekundy

To auto je už prostě neskutečná legenda. Tvůrci si asi nemohli přát lepšího nástupce svých kultovních předchůdců. A nejlepší na tom je, že si ho pořád můžete koupit i u nás.

Když v roce 2007 přišel na trh duchovní nástupce legendární Godzilly (k nám až v roce 2009), otřásl základy supersportovních aut. Svalnatý hejsek za pár korun najednou vyprášil kožich exotických autům, které byly často až třikrát dražší. Nissan přitom vsadil na starý recept z generace R34 - digitalizaci.

Nissan potvrzuje produkci GT-R50 od Italdesignu. Cenovka bude tučná

Nissan potvrzuje produkci GT-R50 od Italdesignu. Cenovka bude tučná

Možná i proto se mu dodnes říká kalkulačka na kolech. Tento unikátní skvost drží na trhu již dvanáct let, v roce 2011 si prošel velkou modernizací a neustále se nějakým způsobem inovuje. Jeho náhrada se již netrpělivě vyhlíží, ale do té doby si jej můžeme ještě naplno užívat.

A to i u nás, protože v ceníku českého zastoupení Nissanu jej pořád najdete a pořád nevyjde moc draho. Základní verzi s dvakrát přeplňovaným motorem 3.8 V6 o výkonu 419 kW (570 koní) koupíte za 2.687.000 Kč. Na výběr je potom ještě z edicí Black Edition, Prestige, 50th Anniversary a Track Edition, u kterých je cena přirozeně vyšší.

Zemřel Andrew Lee. Proti rakovině bojoval s upraveným Nissanem GT-R

Zemřel Andrew Lee. Proti rakovině bojoval s upraveným Nissanem GT-R

Zajímavý je pak cenový skok mezi základní a nejostřejší verzí Nismo, kde Nissan pro zákazníky připravil v podstatě závodní vůz homologovaný pro běžný provoz. Upravená aerodynamika, výkon zvednutý na šest set koní a velká část vozu z uhlíkových vláken - za to vše si řekne české zastoupení Nissanu o 5.329.500 Kč.

Při nákupu GT-R si pak už v podstatě není za co připlácet, snad jen vedle barvy, kde příplatek za metalízu činí 27.500 Kč, lak Premium potom na 55.000 Kč. Již základní vůz je celkem bohatě vybavený, najdete tu 8palcový infotainment s navigací nebo reproduktory Bose. Samozřejmě je ale na voze znát jeho věk, ale tady spíš kupujete motor a podvozek, než parády v interiéru.

Zatím je těžko říct, kdy přesně se objeví náhrada, ale s jistotou víme, že navázat na úspěch současné generace rozhodně nebude jednoduché. Aktuální GT-R je prostě zvíře, které se nesmazatelně vepsalo do moderní automobilové historie. Dali byste si říct?

Nissan GT-R: Technické údaje
Typ GT-R GT-R Nismo
Motor 3.8 V6 3.8 V6
Zdvihový objem [cm3] 3799 3799
Válce/ventily 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 419/6800 441/6800
Točivý moment [N.m/min] 637/3300-5800 652/3600-5600
Převodovka 7A 7A
Max. rychlost [km/h] 315 315
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,2 3,1
Komb. spotř. [l/100 km] 14 14,4
TEST Hyundai i10 1.0i D-CVVT: Kde jiní pomalu končí, on stále zůstává

Hyundai i10 1.0i

Ve vodách městských aut začíná být poněkud mrtvo. Trh skomírá, ceny stoupají a někteří výrobci si myslí, že to zachrání s ještě dražší elektrifikací. Přesto existují automobilky, které věří minivozům v jejich původní podobě a Hyundai i10 je jedním z nich.

dnes | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

8.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 23 příspěvků
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků