Nissan GT-R deaktivuje na japonských okruzích omezovač rychlosti automaticky

Jak je známo, v Japonsku je maximální rychlost všech vozů elektronicky omezena na pouhých 180 km/h. Jako spousta jiných vozů, i nový Nissan GT-R (nebo Skyline, chcete-li) se může pochlubit omezovačem rychlosti, který vůz zastaví v rozletu právě na této metě.

Sportovní vůz s výkonem téměř 500 koní by ale byl na uzavřených tratích hodně handicapován, a tak u Nissanu dostali zajímavý nápad. Za pomoci satelitní navigace bude vůz schopný rozpoznat, kdy se nachází na závodním okruhu a řídící jednotka omezovač jednoduše deaktivuje, čímž nepřipraví sportuchtivé majitele o pořádně vyžití.

Pokud si myslíte, že odstranění omezovače zvládne mnoho tunerů, je potřeba zmínit, že podle Nissanu tohle dokáže na světě u GT-R maximálně pár lidí. Ať už je toto prohlášení blízké realitě či nikoli, bude nyní „oblafnutí” systému jistě snažší, stačí jen simulovat, že se vůz na okruhu nachází i když na ném zrovna není...

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků