Nissan GT-R deaktivuje na japonských okruzích omezovač rychlosti automaticky

Jak je známo, v Japonsku je maximální rychlost všech vozů elektronicky omezena na pouhých 180 km/h. Jako spousta jiných vozů, i nový Nissan GT-R (nebo Skyline, chcete-li) se může pochlubit omezovačem rychlosti, který vůz zastaví v rozletu právě na této metě.

Sportovní vůz s výkonem téměř 500 koní by ale byl na uzavřených tratích hodně handicapován, a tak u Nissanu dostali zajímavý nápad. Za pomoci satelitní navigace bude vůz schopný rozpoznat, kdy se nachází na závodním okruhu a řídící jednotka omezovač jednoduše deaktivuje, čímž nepřipraví sportuchtivé majitele o pořádně vyžití.

Pokud si myslíte, že odstranění omezovače zvládne mnoho tunerů, je potřeba zmínit, že podle Nissanu tohle dokáže na světě u GT-R maximálně pár lidí. Ať už je toto prohlášení blízké realitě či nikoli, bude nyní „oblafnutí” systému jistě snažší, stačí jen simulovat, že se vůz na okruhu nachází i když na ném zrovna není...

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků