Nissan GT-R deaktivuje na japonských okruzích omezovač rychlosti automaticky

Jak je známo, v Japonsku je maximální rychlost všech vozů elektronicky omezena na pouhých 180 km/h. Jako spousta jiných vozů, i nový Nissan GT-R (nebo Skyline, chcete-li) se může pochlubit omezovačem rychlosti, který vůz zastaví v rozletu právě na této metě.

Sportovní vůz s výkonem téměř 500 koní by ale byl na uzavřených tratích hodně handicapován, a tak u Nissanu dostali zajímavý nápad. Za pomoci satelitní navigace bude vůz schopný rozpoznat, kdy se nachází na závodním okruhu a řídící jednotka omezovač jednoduše deaktivuje, čímž nepřipraví sportuchtivé majitele o pořádně vyžití.

Pokud si myslíte, že odstranění omezovače zvládne mnoho tunerů, je potřeba zmínit, že podle Nissanu tohle dokáže na světě u GT-R maximálně pár lidí. Ať už je toto prohlášení blízké realitě či nikoli, bude nyní „oblafnutí” systému jistě snažší, stačí jen simulovat, že se vůz na okruhu nachází i když na ném zrovna není...

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků