Nissan GT-R 2012: dále vylepšená ikona

Také letos značka Nissan přikročila k modernizaci svého kultovního sportovního modelu. Kromě jiného posílil až na 550 koní.
Seznam kapitol
  1. Nissan GT-R 2012
  2. Fotogalerie

Automobilka Nissan s železnou pravidelností již od roku 2007, kdy představila modelovou řadu GT-R, představuje vždy na podzim nové, v detailech vylepšené provedení. Nejinak je tomu letos, takže vám nyní můžeme popsat všechny dílčí změny, s nimiž Nissan GT-R vyrazí do modelového roku 2012. Pokud hledáte vizuální změny, neplýtvejte časem. V tomto ohledu je jedinou novinkou prakticky pouze modré podsvícení tachometru…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan GT-R 2012 se na první pohled od loňského modelu neliší

Daleko více se toho odehrálo na mechanických skupinách vozu. A začněme třeba srdcem vozu. Vidlicový šestiválec s objemem 3,8 l a přeplňováním párem turbodmychadel prošel omlazovací kúrou, jež přinesla například upravené hlavy válců, vylepšený výfukový trakt a účinnější mezichladič stlačovaného vzduchu. Výsledkem jsou nejvyšší výkon 550 koní (405 kW) při 6 400 ot./min. a točivý moment 632 Nm dostupný v rozmezí 3 200 až 5 800 ot./min., což znamená navýšení o 20 koní, resp. 20 Nm.

Potvrzeno: Nissan GT-R 2011 zrychlí na stovku za tři sekundy

Potvrzeno: Nissan GT-R 2011 zrychlí na stovku za tři sekundy

Konstruktérům Nissanu se prý zároveň podařilo zlepšit průběh točivého momentu v nízkých a středních otáčkách a odezvu na pokyny plynového pedálu, přičemž průměrná spotřeba klesla o 0,2 l/100 km na výsledných 11,8 l/100 km. Některé součásti převodovky byly zesíleny a celek se má vyznačovat nižší hlučností a jemnějším řazením.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Dalšími změnami Nissanu GT-R pro modelový rok 2012 jsou například tužší karoserie, na přání dodávané keramické brzdy a specifické ladění závěsů kol pro auta s levostranným a pravostranným řízením. Standardem všech verzí se stávají vylepšená audiosoustava Bose a couvací kamera. Nissan zároveň oznámil, že připravil spaciální sérii Track Pack na závody orientovaných vozů, které ale mají mít výhradně pravostranné řízení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Tato edice byla vyvinuta ve spolupráci s japonskou ladičskou společností NordRing a vyznačuje se odlehčeným, ryze dvoumístným interiérem, tužším pérováním, vylepšeným chlazením brzd, litými ráfky Ray z modelu Spec-V a upraveným předním nárazníkem. Oficiální premiéra obou verzí je naplánována na autosalon v Tokiu.

Vylepšený Nissan GT-R pro modelový rok 2012 se začne na domácí půdě prodávat již za několik dní, v Evropě si počkáme až na počátek příštího roku.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nissan GT-R 2012
  2. Fotogalerie
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků