Nissan GT-R 2010: známe specifikace pro Evropu

Na tomto místě jsme vás nedávno informovali o modernizacích, které Nissan připravil pro japonskou verzi svého superúspěšného vozu GT-R modelového roku 2010. Netrvalo dlouho a Nissan nyní upřesnil údaje pro evropské provedení.

Většina z úprav se skrývá pod karosérií. Konstruktéři odladili přední pružicí jednotky pro lepší komfort, zároveň pak „přitvrdili“ při volbě materiálu a průměru silentbloků na zadní nápravě pro zlepšení kontaktu řidiče s vozem během průjezdů zatáčkami. Změn doznala i převodovka, kdy agregát v automatickém režimu podřazuje z šestky na pětku později, ale naopak zrychluje změny z 4. na 3. a z 3. na 2. stupeň. Ve spodním krytu motoru přibylo dodatečné vedení chladicího vzduchu k výfuku a převodovce, k jejímuž chlazení nově napomáhají i trubky chladiče o větším průřezu. A je zde ještě jedna úprava převodovky - tužší přední závěs, jenž má za úkol snížit vibrace při plném zatížení. 

Nové štíty zadních brzd snižují aerodynamický hluk a zároveň zlepšují chlazení, přepracovaná regulace dělení brzdné síly nyní mírně favorizuje právě brzdy zadních kol, čímž se údajně zlepšila stabilita při razantním zpomalení v zatáčce na suchém povrchu. Méně je již zajímavé snížení emisí CO2 o 3 g na 295 g/km, což ale novému provedení Nissanu GT-R umožní plnit normu Euro V. Ke snížení hluku přenášeného do interiéru má přispět posílená izolace v zadních sedadlech a opěradlech. Řidič nový Nissan na první pohled odhalí jen podle mírně upravených nárazníků a upraveného přístrojového štítu, do výbavy však přibyl i vylepšený navigační systém s pevným diskem 40 GB.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan GT-R 2010
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků