Nissan GT-R 2010: známe specifikace pro Evropu

Na tomto místě jsme vás nedávno informovali o modernizacích, které Nissan připravil pro japonskou verzi svého superúspěšného vozu GT-R modelového roku 2010. Netrvalo dlouho a Nissan nyní upřesnil údaje pro evropské provedení.

Většina z úprav se skrývá pod karosérií. Konstruktéři odladili přední pružicí jednotky pro lepší komfort, zároveň pak „přitvrdili“ při volbě materiálu a průměru silentbloků na zadní nápravě pro zlepšení kontaktu řidiče s vozem během průjezdů zatáčkami. Změn doznala i převodovka, kdy agregát v automatickém režimu podřazuje z šestky na pětku později, ale naopak zrychluje změny z 4. na 3. a z 3. na 2. stupeň. Ve spodním krytu motoru přibylo dodatečné vedení chladicího vzduchu k výfuku a převodovce, k jejímuž chlazení nově napomáhají i trubky chladiče o větším průřezu. A je zde ještě jedna úprava převodovky - tužší přední závěs, jenž má za úkol snížit vibrace při plném zatížení. 

Nové štíty zadních brzd snižují aerodynamický hluk a zároveň zlepšují chlazení, přepracovaná regulace dělení brzdné síly nyní mírně favorizuje právě brzdy zadních kol, čímž se údajně zlepšila stabilita při razantním zpomalení v zatáčce na suchém povrchu. Méně je již zajímavé snížení emisí CO2 o 3 g na 295 g/km, což ale novému provedení Nissanu GT-R umožní plnit normu Euro V. Ke snížení hluku přenášeného do interiéru má přispět posílená izolace v zadních sedadlech a opěradlech. Řidič nový Nissan na první pohled odhalí jen podle mírně upravených nárazníků a upraveného přístrojového štítu, do výbavy však přibyl i vylepšený navigační systém s pevným diskem 40 GB.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan GT-R 2010
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků