Nissan Ellure: fešák z Los Angeles

Na autosalonu v L. A. Nissan představil také čtyřdveřovou studii jménem Ellure. Snaží se zaujmout funkčním i elegantním vzhledem.

Ačkoli na místním stánku zřejmě největší pozornost budí Nissan Murano CrossCabriolet, bez zájmu nezůstává ani studie Ellure. Podle Nissanu reprezentuje jeho zájem o segment čtyřdveřových sedanů budoucnosti a splní „praktické požadavky třicátnic a čtyřicátnic s příměsí elegance a špetky rebelie“.

Nissan Ellure má s ohledem na minimalizaci odporu vzduchu zcela zakrytý spodek a ráfky jedenadvacetipalcových kol částečně kryté průhlednými kusy plastu. Design přídě je údajně inspirován vzhledem samurajských uniforem, zatímco záď má budit dojem Torii, tedy tradiční brány šintoistických svatyní dávnověku. A jak z nedávné historie víme, právě koncern Nissan patří k těm značkám, jež se často ve svých pracích odvolávají k tradicím japonské kultury.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Shiro Nakamura, šéf oddělení Nissanu odpovědného za vývoj, k nové studii Ellure uvedl: „Aerodynamika se stává zásadním bodem konstrukce všech současných automobilů, a to neplatí zdaleka jen pro hybridy a elektromobily. Na studii Ellure zkoumáme detailní řešení přispívající k celkově významnému snížení odporu vzduchu, což v tomto případě naznačují třeba pevné, ale na první pohled takřka neviditelné díly na ráfcích kol nebo masce chladiče, jež ale zároveň neškodí vzhledu celého vozu.“

Interiér „Molten“ opakuje některá stylistická řešení z povrchu karoserie a vyznačuje se třeba v prostoru „plovoucí“ středovou konzolí mezi předními sedadly. Tato konzole je opticky propojena s řešením palubní desky a vůbec s celým ztvárněním interiéru, jež začíná přístrojovým štítem a konči u kolen vzadu sedících pasažérů, kteří mají k dispozici uceleně vypadající „pohovku“.

Důraz byl kladen také na použité materiály, jež mají být „přívětivé k životnímu prostředí“, což se týká i technologie jejich zpracování. O pohon studie Nissan Ellure se stará zážehový řadový čtyřválec s objemem 2,5 l a přeplňováním v kombinaci s elektromotorem o výkonu 34 koní (25 kW), hnána jsou kola přední nápravy skrze bezstupňovou převodovku Xtronic CVT (stejně jako třeba u Murana CrossCabrioletu).

Teprve čas ukáže, zda se nějaký potomek konceptu Allure dočká sériové výroby, nicméně s některými z jeho prvků se na našich silnicích dříve či později setkáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan Ellure
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků