Nissan Ellure: fešák z Los Angeles

Na autosalonu v L. A. Nissan představil také čtyřdveřovou studii jménem Ellure. Snaží se zaujmout funkčním i elegantním vzhledem.

Ačkoli na místním stánku zřejmě největší pozornost budí Nissan Murano CrossCabriolet, bez zájmu nezůstává ani studie Ellure. Podle Nissanu reprezentuje jeho zájem o segment čtyřdveřových sedanů budoucnosti a splní „praktické požadavky třicátnic a čtyřicátnic s příměsí elegance a špetky rebelie“.

Nissan Ellure má s ohledem na minimalizaci odporu vzduchu zcela zakrytý spodek a ráfky jedenadvacetipalcových kol částečně kryté průhlednými kusy plastu. Design přídě je údajně inspirován vzhledem samurajských uniforem, zatímco záď má budit dojem Torii, tedy tradiční brány šintoistických svatyní dávnověku. A jak z nedávné historie víme, právě koncern Nissan patří k těm značkám, jež se často ve svých pracích odvolávají k tradicím japonské kultury.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Shiro Nakamura, šéf oddělení Nissanu odpovědného za vývoj, k nové studii Ellure uvedl: „Aerodynamika se stává zásadním bodem konstrukce všech současných automobilů, a to neplatí zdaleka jen pro hybridy a elektromobily. Na studii Ellure zkoumáme detailní řešení přispívající k celkově významnému snížení odporu vzduchu, což v tomto případě naznačují třeba pevné, ale na první pohled takřka neviditelné díly na ráfcích kol nebo masce chladiče, jež ale zároveň neškodí vzhledu celého vozu.“

Interiér „Molten“ opakuje některá stylistická řešení z povrchu karoserie a vyznačuje se třeba v prostoru „plovoucí“ středovou konzolí mezi předními sedadly. Tato konzole je opticky propojena s řešením palubní desky a vůbec s celým ztvárněním interiéru, jež začíná přístrojovým štítem a konči u kolen vzadu sedících pasažérů, kteří mají k dispozici uceleně vypadající „pohovku“.

Důraz byl kladen také na použité materiály, jež mají být „přívětivé k životnímu prostředí“, což se týká i technologie jejich zpracování. O pohon studie Nissan Ellure se stará zážehový řadový čtyřválec s objemem 2,5 l a přeplňováním v kombinaci s elektromotorem o výkonu 34 koní (25 kW), hnána jsou kola přední nápravy skrze bezstupňovou převodovku Xtronic CVT (stejně jako třeba u Murana CrossCabrioletu).

Teprve čas ukáže, zda se nějaký potomek konceptu Allure dočká sériové výroby, nicméně s některými z jeho prvků se na našich silnicích dříve či později setkáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan Ellure
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 33 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků