Nissan dobývá Ameriku

Na poslední výstavě v Tokiu byl k vidění koncept sportovního vozu nazvaný 350Z. Tento vůz ideově navazuje na dřívější vozy označené písmenem Z (Datsun 240Z, Nissan 300ZX twin turbo).
Nissan dobývá Ameriku
Podobný vůz byl sice představen už v roce 1999, ale teprve po kladných reakcích ze strany veřejnosti se automobilka rozhodla o zařazení do sériové výroby. Na rozdíl od dřívějších Z, však tento model bude běžně dostupný i pro evropského zákazníka, i když je původně navrhovaný pro zámořské trhy.

Tento malý sportovní vůz zaujme svým designem proto, že v době kdy se většina nových modelů chlubí ostrými hranami, Nissan se snaží o co nejoblejší křivky. Vůz má vzhledem ke svojí délce velký rozvor i rozchod kol, což zaručuje výborné jízdní vlastnosti. Přední partie je velmi plochá a dlouhá, naopak zadní končí jen malý kousek za sedadly a ještě k tomu ve 350Zznačné výšce, což je prý z aerodynamických důvodů.

Interiér vozu působí díky množství použitého hliníku velmi futuristicky a je vidět, že konstruktéři mysleli na každou maličkost, což zaručuje značnou originalitu celé stavby. V autě byste marně hledali zadní sedadla, protože jde o ryze sportovní vůz. Přístrojové desce vévodí poměrně hluboko zapuštěné kruhové přístroje, které však můžeme najít nejen tam, ale i ve středové části nad navigačním systémem. Celý vnitřek vozu je velmi přehledný, a to i díky kombinaci hliníku, kvalitního černého plastu a decentní kůže. Vzhledem k tomu, že jde o sportovní vůz, nelze se divit tomu, že sedačky jsou výrazně tvarované s ohledem na boční i podélné vedení těla. Ve středu volantu je umístěno chromované Zetko, které jenom připomíná, do čeho že jste se to usadili.

O pohon vozu se stará vidlicový šestiválec 3,5 l s variabilním časováním ventilů, který pohání přes šestistupňovou převodovku zadní kola, disponuje výkonem 205kW (280k), což v kombinaci s nízkou pohotovostní hmotností zaručuje skvělé dynamické vlastnosti. Není se proto čemu divit, že Z350 zrychluje z 0 na 100km/h za méně než 6 sekund. Kola z lehké slitiny jsou „oblečena“ do osmnáctipalcových pneumatik 225/45 vpředu a 245/45 vzadu.

V základní výbavě najdeme známé prvky jako je ABS+EDS+ASR, čtveřice airbagů, klimatizace nebo třeba navigační systém.

Pro potenciální zákazníky je zajímavé vědět to, že základní cena by měla jen lehce přesahovat 1.000.000 Kč.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků