Nissan Cube: japonská krabice v novém

Pokud vás to zajímá, značka Nissan na domácím trhu představila modernizované provedení svého kompaktního MPV Cube.

Těžko hledat automobil s podobně přiléhavým jménem, jakým disponuje Nissan Cube (kostka). Vůz jednoznačně odkazuje na tzv. „kei cars“, jež ovládají japonské silnice od padesátých let, takže vyniká prostornou, takřka krychlovou karoserii s koly v rozích. Ve skutečnosti ale Nissan Cube mezi daňově i jinak zvýhodněné kei cars nepatří, protože má poněkud větší motor.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Za povšimnutí stojí tvarování zadního okna

Ačkoli to Nissan s typem Cube zkouší i na vybraných exportních trzích, skutečným úspěchem je pouze jeho působení na trhu domácím. Vyrábí se nyní již ve své třetí generaci, která vyniká třeba asymetricky navrženým zadním oknem a v současnosti přichází s modernizací pro nadcházející modelový rok.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Předností je prostorný interiér

Mezi nejdůležitější změny patří vylepšená pohonná jednotka v podobě zážehového čtyřválce s objemem 1,5 l, který dosahuje výkonu 111 koní (82 kW) a nově se dočkal také zástavby soustavy start/stop. V kombinaci se standardním pohonem předních kol dosahuje v rámci japonské normy JC08 průměrné spotřeby 5,3 l/100 km a Nissan slibuje plynulejší rozjezdy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Standardní Nissan Cube, komfortní Axis a sportovní Rider

Za příplatek se dodává pohon všech kol. V rámci modifikací pro modelový rok 2013 Nissan Cube disponuje novou paletou odstínů lakování a rozšířenou základní výbavou všech verzí. Novinkou se stává zavedení komfortně střižené verze Axis a sportovně laděné varianty Rider. 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků