Nissan chystá palivové články na ethanol. Má to ale háček, vypouští CO2

Nissan chystá palivové články na ethanol. Má to ale háček, vypouští CO2

Některé automobilky vidí v palivových článcích na vodík budoucnost. Jenže jejich problémem je nedostatečná infrastruktura, problematické skladování a především skutečnost, že při současných technologiích je nejlevnější vyrábět vodík z ropy, tedy z fosilních a podle mnohých neobnovitelných zdrojů.

Nissan však nyní představil nový systém palivových článků. Místo vodíku používá bioethanol, jinak je princip prakticky stejný. Dokonce se už podařilo vyvinout cenově dostupnější a účinný katalyzátor chemické reakce. Ethanol má také poměrně velkou specifickou energetickou hustotu (6,3 kWh/l) proti 2,36 kWh/l u kapalného vodíku.

Nissan hodlá v Evropě do roku 2020 prodávat přes 20 % elektromobilů

Nissan hodlá v Evropě do roku 2020 prodávat přes 20 % elektromobilů

Výhodou je rovněž fakt, že ethanol nepotřebuje drahé tlakové nádrže a vlastně mu stačí klasická nádrž. Navíc pro něj může být použita stávající infrastruktura a výrobní technologie. Celý proces výroby je výrazně levnější než u vodíku.

Má to ale jeden háček a tím je skutečnost, že při chemické reakci se vedle elektrické energie v ethanolovém palivovém článku uvolňuje kromě vodní páry také oxid uhličitý. Nissan ale tvrdí, že celý cyklus CO2 je uzavřený a že ho znovu absorbují rostliny, ze kterých se ethanol vyrobí.

Mercedes GLC F-Cell plug-in „tankuje“ vodík i elektřinu

Mercedes GLC F-Cell plug-in „tankuje“ vodík i elektřinu

Automobilka Nissan by ráda tento typ palivového článku uvedla ke komerčnímu užití do roku 2020. Pokud jde o emise, odpadají totiž problémy s jinými skutečně škodlivými látkami, které jinak spalovací motory vypouští. Navíc by měl být tento palivový článek cenově velmi výhodný a konkurenceschopný i bez různých pobídek a dotací.

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 60 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků