Nissan chystá palivové články na ethanol. Má to ale háček, vypouští CO2

Nissan chystá palivové články na ethanol. Má to ale háček, vypouští CO2

Některé automobilky vidí v palivových článcích na vodík budoucnost. Jenže jejich problémem je nedostatečná infrastruktura, problematické skladování a především skutečnost, že při současných technologiích je nejlevnější vyrábět vodík z ropy, tedy z fosilních a podle mnohých neobnovitelných zdrojů.

Nissan však nyní představil nový systém palivových článků. Místo vodíku používá bioethanol, jinak je princip prakticky stejný. Dokonce se už podařilo vyvinout cenově dostupnější a účinný katalyzátor chemické reakce. Ethanol má také poměrně velkou specifickou energetickou hustotu (6,3 kWh/l) proti 2,36 kWh/l u kapalného vodíku.

Nissan hodlá v Evropě do roku 2020 prodávat přes 20 % elektromobilů

Nissan hodlá v Evropě do roku 2020 prodávat přes 20 % elektromobilů

Výhodou je rovněž fakt, že ethanol nepotřebuje drahé tlakové nádrže a vlastně mu stačí klasická nádrž. Navíc pro něj může být použita stávající infrastruktura a výrobní technologie. Celý proces výroby je výrazně levnější než u vodíku.

Má to ale jeden háček a tím je skutečnost, že při chemické reakci se vedle elektrické energie v ethanolovém palivovém článku uvolňuje kromě vodní páry také oxid uhličitý. Nissan ale tvrdí, že celý cyklus CO2 je uzavřený a že ho znovu absorbují rostliny, ze kterých se ethanol vyrobí.

Mercedes GLC F-Cell plug-in „tankuje“ vodík i elektřinu

Mercedes GLC F-Cell plug-in „tankuje“ vodík i elektřinu

Automobilka Nissan by ráda tento typ palivového článku uvedla ke komerčnímu užití do roku 2020. Pokud jde o emise, odpadají totiž problémy s jinými skutečně škodlivými látkami, které jinak spalovací motory vypouští. Navíc by měl být tento palivový článek cenově velmi výhodný a konkurenceschopný i bez různých pobídek a dotací.

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

dnes | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků