Nissan chystá palivové články na ethanol. Má to ale háček, vypouští CO2

Nissan chystá palivové články na ethanol. Má to ale háček, vypouští CO2

Některé automobilky vidí v palivových článcích na vodík budoucnost. Jenže jejich problémem je nedostatečná infrastruktura, problematické skladování a především skutečnost, že při současných technologiích je nejlevnější vyrábět vodík z ropy, tedy z fosilních a podle mnohých neobnovitelných zdrojů.

Nissan však nyní představil nový systém palivových článků. Místo vodíku používá bioethanol, jinak je princip prakticky stejný. Dokonce se už podařilo vyvinout cenově dostupnější a účinný katalyzátor chemické reakce. Ethanol má také poměrně velkou specifickou energetickou hustotu (6,3 kWh/l) proti 2,36 kWh/l u kapalného vodíku.

Nissan hodlá v Evropě do roku 2020 prodávat přes 20 % elektromobilů

Nissan hodlá v Evropě do roku 2020 prodávat přes 20 % elektromobilů

Výhodou je rovněž fakt, že ethanol nepotřebuje drahé tlakové nádrže a vlastně mu stačí klasická nádrž. Navíc pro něj může být použita stávající infrastruktura a výrobní technologie. Celý proces výroby je výrazně levnější než u vodíku.

Má to ale jeden háček a tím je skutečnost, že při chemické reakci se vedle elektrické energie v ethanolovém palivovém článku uvolňuje kromě vodní páry také oxid uhličitý. Nissan ale tvrdí, že celý cyklus CO2 je uzavřený a že ho znovu absorbují rostliny, ze kterých se ethanol vyrobí.

Mercedes GLC F-Cell plug-in „tankuje“ vodík i elektřinu

Mercedes GLC F-Cell plug-in „tankuje“ vodík i elektřinu

Automobilka Nissan by ráda tento typ palivového článku uvedla ke komerčnímu užití do roku 2020. Pokud jde o emise, odpadají totiž problémy s jinými skutečně škodlivými látkami, které jinak spalovací motory vypouští. Navíc by měl být tento palivový článek cenově velmi výhodný a konkurenceschopný i bez různých pobídek a dotací.

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků