Nissan chystá palivové články na ethanol. Má to ale háček, vypouští CO2

Nissan chystá palivové články na ethanol. Má to ale háček, vypouští CO2

Některé automobilky vidí v palivových článcích na vodík budoucnost. Jenže jejich problémem je nedostatečná infrastruktura, problematické skladování a především skutečnost, že při současných technologiích je nejlevnější vyrábět vodík z ropy, tedy z fosilních a podle mnohých neobnovitelných zdrojů.

Nissan však nyní představil nový systém palivových článků. Místo vodíku používá bioethanol, jinak je princip prakticky stejný. Dokonce se už podařilo vyvinout cenově dostupnější a účinný katalyzátor chemické reakce. Ethanol má také poměrně velkou specifickou energetickou hustotu (6,3 kWh/l) proti 2,36 kWh/l u kapalného vodíku.

Nissan hodlá v Evropě do roku 2020 prodávat přes 20 % elektromobilů

Nissan hodlá v Evropě do roku 2020 prodávat přes 20 % elektromobilů

Výhodou je rovněž fakt, že ethanol nepotřebuje drahé tlakové nádrže a vlastně mu stačí klasická nádrž. Navíc pro něj může být použita stávající infrastruktura a výrobní technologie. Celý proces výroby je výrazně levnější než u vodíku.

Má to ale jeden háček a tím je skutečnost, že při chemické reakci se vedle elektrické energie v ethanolovém palivovém článku uvolňuje kromě vodní páry také oxid uhličitý. Nissan ale tvrdí, že celý cyklus CO2 je uzavřený a že ho znovu absorbují rostliny, ze kterých se ethanol vyrobí.

Mercedes GLC F-Cell plug-in „tankuje“ vodík i elektřinu

Mercedes GLC F-Cell plug-in „tankuje“ vodík i elektřinu

Automobilka Nissan by ráda tento typ palivového článku uvedla ke komerčnímu užití do roku 2020. Pokud jde o emise, odpadají totiž problémy s jinými skutečně škodlivými látkami, které jinak spalovací motory vypouští. Navíc by měl být tento palivový článek cenově velmi výhodný a konkurenceschopný i bez různých pobídek a dotací.

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Porsche Cayenne Coupé (první svezení)

Méně auta, praktičnosti i místa na zadních sedadlech, ale zato s vyšší cenou. To je ve zkratce druhá karosářská verze modelu Cayenne s poněkud nepatřičným přídomkem Coupé, která právě zakotvila na českém trhu. Ideální příležitost svézt se…

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků