Nissan chystá konkurenta pro VW Golf. Prodávat se začne za rok

17 komentářů

Zelí
22. srpna • 14:16

Typicky japonský a asijský postup - pajcování. Nač vymýšlet něco, co už vymyslel někdo jiný. Máme vzor, tak ho rozebereme a pajcneme . To, jestli na povrchu nalisujeme nějaké japonské vlny a nazveme to jako nový designový směr např. hučivkouli, není vůbec podstatné. Podstatný je ten přístup - typicky asijský. Pokud se tady najdou jedinci, kteří jsou z těch japonských produktů nadšení, tak je dost dobře nechápu.

fgsd
5. května • 11:06

Já rovněž fandím odvaze přijít na trh s něčím extravagantním. Bohužel většina automobilek vyměkne a z krásného konceptu vznikne další šeď průměru. Aspoň se však jednotlivé generace více-méně liší a pořád je něco nového.Ovšem VW to dotáhl ve své designové připosranosti tak daleko, že člověk pomalu musí zjišťovat rok výroby podle techničáku, aby jednotlivé generace odlišil...

marepa
3. května • 22:38

musim rict ze se mi to nahodu docela libi :) ... otazka jestli to bude nissan a nebo prevleceny renault ..

josephko
3. května • 19:45

Mňa zase nudí ten, koho nudí dizajn Golfa :-D.
Nissan opráši "mesačné vozidlo" dvojkový Megane :-)), rok-dva sa to bude predávať a po 2 rokoch po tom ani pes neštekne.
Mne tí automobiloví dizajnéri pripadajú občas ako mierne mentálne retardovaní - dokola robia stále tú istú chybu - extravagantný dizajn. Nespomínam si, že by nejaké auto s takýmto dizajnom bolo trvalkou. Ale existuje množstvo automobilových trvaliek s konzervatívnym dizajnom.

fogel
3. května • 22:13

Design golfa je jako Nekonečný příběh,který nezná pojem,fantazie.Fandím těm,kteří přijdou na trh s něčím novým, s menším či větším úspěchem.

josephko
4. května • 7:26

V biznise sú však peniaze "až" na prvom mieste, ako hovorí klasik. Výroba automobilov nie je klasické umenie, kde na nákladoch či ziskoch vôbec nezáleží. Biznis je hlavne o prežití v konkurenčnom prostredí. A tu je zásadná otázka: prináša viac peňazí do firemnej pokladne dizajn konzervatívny alebo extravagantný?
Veľké automobilky si môže dovoliť úlet v podobe malosériových extravagantných modelov. A ich imagu to pomáha. Ale rovnaký vzorec neplatí na kľúčové veľkosériové modely, na ktorých stojí a padá celý biznis.
Všeobecne platí, že čím je nejaká vec drahšia, tým by mala mať konzervatívnejší dizajn, ak chce byť na trhu úspešná. Nepoznám nikoho, kto by svoje celoživotné úspory investoval do okrúhleho či dokonca guľatého domu. Drvivá väčšina ľudí stavia pravouhlé steny a Áčkovú strechu.

marcelo
4. května • 14:59

Když prodává konzervativní design, tak jak vysvětlíš, že v prodejích (celosvětových) jsou před Golfem vozy jako Focus a Elantra ?

josephko
4. května • 16:04

Jednoducho -. Focus ani Elantra nemajú extravagantný dizajn, skôr klasický. A druhým dôvodom je, Golf s kufrom je u VW Jetta, a nie Golf. A Jetty sa vykazujú myslím osobitne.
A navyše nie som si istý, či predaje Focusu a Elantry sú skutočne také dobré.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
josephko
4. května • 16:07

A ešte jedna vec - hatchbacky sú "in" len v Európe. V USA, Číne či Indii sa predávajú hlavne sedany. Takže na to, že z Golfu neexistuje sedan, sa predáva veľmi, veľmi dobre.

fogel
4. května • 8:03

myslím si,že třeba taková konzervativní značka jako mercedes má docela extravagantní a krásné nové modely

josephko
4. května • 8:50

Práve že Mercedes extravaganciu opúšťa (viď Éčkový facelift) a vracia sa ku klasike. Síce modernej, ale klasike.
Extravagantný je podľa mňa Lexus, Prius, Ampera či niektoré Citroeny, ale Mercedes? Stačí si pozrieť palubné dosky. Krásna symetria, príjemné oblé tvary (nie však preplácané), klasické tvary budíkov a klasické ovládače. A aj exteriéry nových mercedesov majú klasické tvary - žiadne crossovery či mačkopsy - buď je to jasne čitateľný sedan, hatchback alebo kombi. Vonkajšie plechy sú síce pekne ozdobené rôznymi prelismi, ale základná filozofia dizajnu je konzervatívna.

fogel
3. května • 17:36

nissan je dobrá značka,co se týká spolehlivosti a techniky,otázkou je,jak kdo stráví jeho nekonzervativní design,viz juke

Spekulace
3. května • 15:26

Jméno z historie - že by Nissan Samurai nebo Nissan Ninja?

furgon
6. května • 8:14

Nissan Harakiri

marcelo
3. května • 15:32

Má to evokovat jméno z minulosti a v této třídě dělal Nissan Almeru a předtím ještě Sunny, takže to bude buď Cloudy nebo Pamela :-D

John
3. května • 10:43

Tak toto iste nebude konkurent Golfa ani nahodou. Ved je to na smiech.B-]B-]B-]B-]B-]B-]

Mirek
3. května • 11:04

Jestli to nebude tím, že se zatím neví jak bude vypadat a tyhle fotky jsou jen dohad.

Doporučujeme

Články odjinud