Nissan Cabstar II, hybridní dodávka je na světě

Japonská automobilka Nissan a německá společnost ZF, která se specializuje na pohonné systémy, připravily první prototyp hybridního užitkového vozu.

Koncept je postaven na bázi nové generace modelu Cabstar, který se představí veřejnosti za pár dnů na hannoverském autosalonu. Koncept je vybaven klasickým turbodieselovým motorem o objemu 3 l s výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 350 Nm. K motoru plnícím normu Euro IV je připojen výkonný elektromotor, který obě společnosti značí jako eMotor.

Koncepce je poměrně klasická a velmi podobná těm, které lze najít v osobních vozech dnešního trhu. Elektromotor čerpá energii z lithio-iontových akumulátorů a využívat se bude hlavně při rozjezdu, což jsou pro naložené užitkové vozy nejhorší chvíle. Dynamika je velmi slabá a vozy tak brzdí nejen ostatní účastníky provozu, ale taková jízda je velmi únavná. Uplatnění najde elektromotor také při jízdě do kopce nebo ve městě.

Díky tomu, že vše je uloženo pod kabinou, tedy celý pohonný systém, nepřijde zkrátka ložný prostor. Pro hybridní verzi je však použita prodloužená trambusová kabina COE (Cabin-Over-Engine) a je o něco větší, než u minulé generace.

Výrobce uvádí, že Cabstar II hybrid umožní snížit spotřebu až o výrazných 30 procent. Od konceptu k sériové výrobě je však poměrně daleko, ale Nissan ubezpečuje, že hybridní nákladní a užitkové vozy uvede v nejbližší možné době.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan Cabstar II Hybrid
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků