Nissan Cabstar II, hybridní dodávka je na světě

Japonská automobilka Nissan a německá společnost ZF, která se specializuje na pohonné systémy, připravily první prototyp hybridního užitkového vozu.

Koncept je postaven na bázi nové generace modelu Cabstar, který se představí veřejnosti za pár dnů na hannoverském autosalonu. Koncept je vybaven klasickým turbodieselovým motorem o objemu 3 l s výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 350 Nm. K motoru plnícím normu Euro IV je připojen výkonný elektromotor, který obě společnosti značí jako eMotor.

Koncepce je poměrně klasická a velmi podobná těm, které lze najít v osobních vozech dnešního trhu. Elektromotor čerpá energii z lithio-iontových akumulátorů a využívat se bude hlavně při rozjezdu, což jsou pro naložené užitkové vozy nejhorší chvíle. Dynamika je velmi slabá a vozy tak brzdí nejen ostatní účastníky provozu, ale taková jízda je velmi únavná. Uplatnění najde elektromotor také při jízdě do kopce nebo ve městě.

Díky tomu, že vše je uloženo pod kabinou, tedy celý pohonný systém, nepřijde zkrátka ložný prostor. Pro hybridní verzi je však použita prodloužená trambusová kabina COE (Cabin-Over-Engine) a je o něco větší, než u minulé generace.

Výrobce uvádí, že Cabstar II hybrid umožní snížit spotřebu až o výrazných 30 procent. Od konceptu k sériové výrobě je však poměrně daleko, ale Nissan ubezpečuje, že hybridní nákladní a užitkové vozy uvede v nejbližší možné době.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan Cabstar II Hybrid
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků