Nissan bude v Le Mans závodit s předokolkou GT-R LM Nismo

Automobilka Nissan pošle na závodní dráhy šampionátu FIA World Endurace Championship ve vrcholné kategorii LM P1 speciál GT-R LM Nismo, který trochu překvapivě a netradičně používá pohon předních kol.

Vůz GT-R Nismo je dlouhý 4645 mm, široký 1900 mm a vysoký 1030 mm. Spoléhá se na vpředu umístěný přeplňovaný šestiválec 3,0 l, spojený se systémem rekuperace kinetické energie. Na přední kola pak sílu posílá pětistupňová sekvenční převodovka a samosvorný diferenciál.

Fotogalerie: V Goodwoodu ožívají legendy F1 a Le Mans

Fotogalerie: V Goodwoodu ožívají legendy F1 a Le Mans

Hmotnost závodního speciálu, který uvidíme i během 24 h Le Mans, je 880 kg. Použití koncepce s pohonem předních kol je poměrně nezvyklé, spíše se setkáváme se zadokolkami nebo řešením, kdy zadní kola roztáčí spalovací motor a předním pomáhají elektromotory.

Nissan tvrdí, že díky svobodnějším pravidlům v porovnání například s F1 je možné využívat novátorská technická řešení a že si nejsou auta tolik podobná. Už 12. dubna v Silverstone uvidíme, v čem bude mít předokolka od Nissanu navrch nad konkurencí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků