Nissan bude v Le Mans závodit s předokolkou GT-R LM Nismo

Automobilka Nissan pošle na závodní dráhy šampionátu FIA World Endurace Championship ve vrcholné kategorii LM P1 speciál GT-R LM Nismo, který trochu překvapivě a netradičně používá pohon předních kol.

Vůz GT-R Nismo je dlouhý 4645 mm, široký 1900 mm a vysoký 1030 mm. Spoléhá se na vpředu umístěný přeplňovaný šestiválec 3,0 l, spojený se systémem rekuperace kinetické energie. Na přední kola pak sílu posílá pětistupňová sekvenční převodovka a samosvorný diferenciál.

Fotogalerie: V Goodwoodu ožívají legendy F1 a Le Mans

Fotogalerie: V Goodwoodu ožívají legendy F1 a Le Mans

Hmotnost závodního speciálu, který uvidíme i během 24 h Le Mans, je 880 kg. Použití koncepce s pohonem předních kol je poměrně nezvyklé, spíše se setkáváme se zadokolkami nebo řešením, kdy zadní kola roztáčí spalovací motor a předním pomáhají elektromotory.

Nissan tvrdí, že díky svobodnějším pravidlům v porovnání například s F1 je možné využívat novátorská technická řešení a že si nejsou auta tolik podobná. Už 12. dubna v Silverstone uvidíme, v čem bude mít předokolka od Nissanu navrch nad konkurencí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků