Nissan bude v Le Mans závodit s předokolkou GT-R LM Nismo

Automobilka Nissan pošle na závodní dráhy šampionátu FIA World Endurace Championship ve vrcholné kategorii LM P1 speciál GT-R LM Nismo, který trochu překvapivě a netradičně používá pohon předních kol.

Vůz GT-R Nismo je dlouhý 4645 mm, široký 1900 mm a vysoký 1030 mm. Spoléhá se na vpředu umístěný přeplňovaný šestiválec 3,0 l, spojený se systémem rekuperace kinetické energie. Na přední kola pak sílu posílá pětistupňová sekvenční převodovka a samosvorný diferenciál.

Fotogalerie: V Goodwoodu ožívají legendy F1 a Le Mans

Fotogalerie: V Goodwoodu ožívají legendy F1 a Le Mans

Hmotnost závodního speciálu, který uvidíme i během 24 h Le Mans, je 880 kg. Použití koncepce s pohonem předních kol je poměrně nezvyklé, spíše se setkáváme se zadokolkami nebo řešením, kdy zadní kola roztáčí spalovací motor a předním pomáhají elektromotory.

Nissan tvrdí, že díky svobodnějším pravidlům v porovnání například s F1 je možné využívat novátorská technická řešení a že si nejsou auta tolik podobná. Už 12. dubna v Silverstone uvidíme, v čem bude mít předokolka od Nissanu navrch nad konkurencí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 16 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků