Nissan bude nadále vyrábět ve Velké Británii. Brexit ho neodradil.

Kvůli Brexitu hrozil přesun výroby Nissanu z Velké Británie do jiné země. Nakonec ale automobilka zůstává.
Nissan bude nadále vyrábět ve Velké Británii. Brexit ho neodradil.

Jen před pár dny jsme vás informovali o nepříznivých dopadech Brexitu na ekonomiku Velké Británie. Některé automobilky se vyjádřily, že se jim už zdejší výroba nevyplatí a zřejmě jí přesunou do jiných zemí. Japonská automobilka Nissan nakonec oficiálně potvrdila, že zemi zatím neopustí. Pro Brity je to samozřejmě velmi dobrá správa, automobilový průmysl je v jejich ekonomice velmi důležitým prvkem.

Příští Nissan Qashqai se kvůli Brexitu možná nebude vyrábět v Británii

Příští Nissan Qashqai se kvůli Brexitu možná nebude vyrábět v Británii

Britská vláda se zavázala, že se postará o to, aby výroba v Sunderlandu byla konkurenceschopná. Zřejmě právě toto ujistilo Nissan v rozhodnutí pokračovat ve výrobě automobilů ve zdejším výrobním závodu. Bude se tak zde vyrábět nová generace Qashqaie a také nadcházející X-Trail.

PSA propustí tisíce lidí, důvodem jsou Brexit a nezájem o diesely

PSA propustí tisíce lidí, důvodem jsou Brexit a nezájem o diesely

„S potěšením mohu oznámit, že Nissan bude i nadále investovat do Sunderlandu. Naši zaměstnanci zde budou i nadále pracovat na tom, aby z tohoto závodu byl konkurenceschopný  závod, který dokáže každý den produkovat vysoce kvalitní a hodnotné produkty. Podpora a záruka britské vlády nám umožnily rozhodnout, že příští generace Qashqaie a X-Trailu budou vyráběny v Sunderlandu. Vítám odhodlání britské premiérky Theresy May pro automobilový průmysl v Británii a k rozvoji celkové průmyslové strategie,“ řekl Carlos Ghosn, šéf aliance Renault-Nissan.

Brexit: Ani pro Hondu se zatím nemění vůbec nic

Brexit: Ani pro Hondu se zatím nemění vůbec nic

Kromě zmíněných modelů se ale ve zdejším závodě vyrábí například i Juke. O tom se ale ve zprávě vůbec nemluví. Jestli i tento vůz bude nadále vyrábět v Sunderlandu, zatím zůstává ve hvězdách. Britská vláda si svými kroky dokázala udržet alespoň továrnu Nissan.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků