Nissan bude nadále vyrábět ve Velké Británii. Brexit ho neodradil.

Kvůli Brexitu hrozil přesun výroby Nissanu z Velké Británie do jiné země. Nakonec ale automobilka zůstává.
Nissan bude nadále vyrábět ve Velké Británii. Brexit ho neodradil.

Jen před pár dny jsme vás informovali o nepříznivých dopadech Brexitu na ekonomiku Velké Británie. Některé automobilky se vyjádřily, že se jim už zdejší výroba nevyplatí a zřejmě jí přesunou do jiných zemí. Japonská automobilka Nissan nakonec oficiálně potvrdila, že zemi zatím neopustí. Pro Brity je to samozřejmě velmi dobrá správa, automobilový průmysl je v jejich ekonomice velmi důležitým prvkem.

Příští Nissan Qashqai se kvůli Brexitu možná nebude vyrábět v Británii

Příští Nissan Qashqai se kvůli Brexitu možná nebude vyrábět v Británii

Britská vláda se zavázala, že se postará o to, aby výroba v Sunderlandu byla konkurenceschopná. Zřejmě právě toto ujistilo Nissan v rozhodnutí pokračovat ve výrobě automobilů ve zdejším výrobním závodu. Bude se tak zde vyrábět nová generace Qashqaie a také nadcházející X-Trail.

PSA propustí tisíce lidí, důvodem jsou Brexit a nezájem o diesely

PSA propustí tisíce lidí, důvodem jsou Brexit a nezájem o diesely

„S potěšením mohu oznámit, že Nissan bude i nadále investovat do Sunderlandu. Naši zaměstnanci zde budou i nadále pracovat na tom, aby z tohoto závodu byl konkurenceschopný  závod, který dokáže každý den produkovat vysoce kvalitní a hodnotné produkty. Podpora a záruka britské vlády nám umožnily rozhodnout, že příští generace Qashqaie a X-Trailu budou vyráběny v Sunderlandu. Vítám odhodlání britské premiérky Theresy May pro automobilový průmysl v Británii a k rozvoji celkové průmyslové strategie,“ řekl Carlos Ghosn, šéf aliance Renault-Nissan.

Brexit: Ani pro Hondu se zatím nemění vůbec nic

Brexit: Ani pro Hondu se zatím nemění vůbec nic

Kromě zmíněných modelů se ale ve zdejším závodě vyrábí například i Juke. O tom se ale ve zprávě vůbec nemluví. Jestli i tento vůz bude nadále vyrábět v Sunderlandu, zatím zůstává ve hvězdách. Britská vláda si svými kroky dokázala udržet alespoň továrnu Nissan.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků