Nissan bude nadále vyrábět ve Velké Británii. Brexit ho neodradil.

Kvůli Brexitu hrozil přesun výroby Nissanu z Velké Británie do jiné země. Nakonec ale automobilka zůstává.
Nissan bude nadále vyrábět ve Velké Británii. Brexit ho neodradil.

Jen před pár dny jsme vás informovali o nepříznivých dopadech Brexitu na ekonomiku Velké Británie. Některé automobilky se vyjádřily, že se jim už zdejší výroba nevyplatí a zřejmě jí přesunou do jiných zemí. Japonská automobilka Nissan nakonec oficiálně potvrdila, že zemi zatím neopustí. Pro Brity je to samozřejmě velmi dobrá správa, automobilový průmysl je v jejich ekonomice velmi důležitým prvkem.

Příští Nissan Qashqai se kvůli Brexitu možná nebude vyrábět v Británii

Příští Nissan Qashqai se kvůli Brexitu možná nebude vyrábět v Británii

Britská vláda se zavázala, že se postará o to, aby výroba v Sunderlandu byla konkurenceschopná. Zřejmě právě toto ujistilo Nissan v rozhodnutí pokračovat ve výrobě automobilů ve zdejším výrobním závodu. Bude se tak zde vyrábět nová generace Qashqaie a také nadcházející X-Trail.

PSA propustí tisíce lidí, důvodem jsou Brexit a nezájem o diesely

PSA propustí tisíce lidí, důvodem jsou Brexit a nezájem o diesely

„S potěšením mohu oznámit, že Nissan bude i nadále investovat do Sunderlandu. Naši zaměstnanci zde budou i nadále pracovat na tom, aby z tohoto závodu byl konkurenceschopný  závod, který dokáže každý den produkovat vysoce kvalitní a hodnotné produkty. Podpora a záruka britské vlády nám umožnily rozhodnout, že příští generace Qashqaie a X-Trailu budou vyráběny v Sunderlandu. Vítám odhodlání britské premiérky Theresy May pro automobilový průmysl v Británii a k rozvoji celkové průmyslové strategie,“ řekl Carlos Ghosn, šéf aliance Renault-Nissan.

Brexit: Ani pro Hondu se zatím nemění vůbec nic

Brexit: Ani pro Hondu se zatím nemění vůbec nic

Kromě zmíněných modelů se ale ve zdejším závodě vyrábí například i Juke. O tom se ale ve zprávě vůbec nemluví. Jestli i tento vůz bude nadále vyrábět v Sunderlandu, zatím zůstává ve hvězdách. Britská vláda si svými kroky dokázala udržet alespoň továrnu Nissan.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků