Nissan BladeGlider chce být elektromobilem, po kterém budete toužit

Vůbec poprvé se nekonvenční koncept elektromobilu od japonské automobilky Nissan představil už před dvěma lety na autosalonu v Tokiu. Od té doby sice uběhlo už hodně vody, ale automobilka na něj nezapomněla, naopak ho postupně vylepšovala - a teď můžete vidět aktuální podobu. 

Uspořádání interiéru ve stylu McLarenu F1, kdy řidič sedí vpředu uprostřed a spolujezdci po stranách za ním, se nezměnilo. Stejně jako fakt, že rozchod kol je vzadu větší než vpředu. To má zlepšovat aerodynamiku, ovladatelnost i stabilitu auta ve vysokých rychlostech.

Nissan BladeGlider: DeltaWing dostává sériovou podobu

Nissan BladeGlider: DeltaWing dostává sériovou podobu

K pohonu slouží dva elektromotory na zadní nápravě, každý disponuje výkonem 130 kW, kombinovaný systém soustavy je však o něco nižší, je to přesně 200 kW (272 k) a 707 Nm. 

Energii dodávají lithium-iontové akumulátory s 220 kW, o kapacitě se však automobilka nezmiňuje, stejně jako o dojezdu auta. Zrychlení z 0 na 100 km/h však má proběhnout pod pět sekund, maximální rychlost je více než 190 km/h. To vše při celkové hmotnosti auta 1300 kilogramů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan pokračuje s vývojem svého sportovního elektromobilu, nejnovější generace pokoří stovku pod pět sekund a rozjede se na více než 190 km/h

Nissan je také nakloněný pro někoho možná trochu pubertální zábavě - disponuje hned třemi různými režimy, mezi kterými nechybí mód pro driftování. Na výběr je ještě agilní režim a vypnuto. 

Studii bude Nissan vystavovat v Olympijském parku v Rio de Janeiru, na místě se dokonce ukážou hned dva kousky - jeden bude statický, zatímco druhý nabídne vybraným osobnostem i svezení. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 31 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků