Nissan BladeGlider chce být elektromobilem, po kterém budete toužit

Vůbec poprvé se nekonvenční koncept elektromobilu od japonské automobilky Nissan představil už před dvěma lety na autosalonu v Tokiu. Od té doby sice uběhlo už hodně vody, ale automobilka na něj nezapomněla, naopak ho postupně vylepšovala - a teď můžete vidět aktuální podobu. 

Uspořádání interiéru ve stylu McLarenu F1, kdy řidič sedí vpředu uprostřed a spolujezdci po stranách za ním, se nezměnilo. Stejně jako fakt, že rozchod kol je vzadu větší než vpředu. To má zlepšovat aerodynamiku, ovladatelnost i stabilitu auta ve vysokých rychlostech.

Nissan BladeGlider: DeltaWing dostává sériovou podobu

Nissan BladeGlider: DeltaWing dostává sériovou podobu

K pohonu slouží dva elektromotory na zadní nápravě, každý disponuje výkonem 130 kW, kombinovaný systém soustavy je však o něco nižší, je to přesně 200 kW (272 k) a 707 Nm. 

Energii dodávají lithium-iontové akumulátory s 220 kW, o kapacitě se však automobilka nezmiňuje, stejně jako o dojezdu auta. Zrychlení z 0 na 100 km/h však má proběhnout pod pět sekund, maximální rychlost je více než 190 km/h. To vše při celkové hmotnosti auta 1300 kilogramů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan pokračuje s vývojem svého sportovního elektromobilu, nejnovější generace pokoří stovku pod pět sekund a rozjede se na více než 190 km/h

Nissan je také nakloněný pro někoho možná trochu pubertální zábavě - disponuje hned třemi různými režimy, mezi kterými nechybí mód pro driftování. Na výběr je ještě agilní režim a vypnuto. 

Studii bude Nissan vystavovat v Olympijském parku v Rio de Janeiru, na místě se dokonce ukážou hned dva kousky - jeden bude statický, zatímco druhý nabídne vybraným osobnostem i svezení. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gearu. Už tehdy byl Clarkson mistrem slova

Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gearu. Už tehdy byl Clarkson mistrem slova

Škoda Felicia dostávala v britských médiích celkem dost prostoru. Dokonce vyhrála prestižní anketu.

4.  6.  2020 | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

3.  6.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků