Nissan BladeGlider chce být elektromobilem, po kterém budete toužit

Vůbec poprvé se nekonvenční koncept elektromobilu od japonské automobilky Nissan představil už před dvěma lety na autosalonu v Tokiu. Od té doby sice uběhlo už hodně vody, ale automobilka na něj nezapomněla, naopak ho postupně vylepšovala - a teď můžete vidět aktuální podobu. 

Uspořádání interiéru ve stylu McLarenu F1, kdy řidič sedí vpředu uprostřed a spolujezdci po stranách za ním, se nezměnilo. Stejně jako fakt, že rozchod kol je vzadu větší než vpředu. To má zlepšovat aerodynamiku, ovladatelnost i stabilitu auta ve vysokých rychlostech.

Nissan BladeGlider: DeltaWing dostává sériovou podobu

Nissan BladeGlider: DeltaWing dostává sériovou podobu

K pohonu slouží dva elektromotory na zadní nápravě, každý disponuje výkonem 130 kW, kombinovaný systém soustavy je však o něco nižší, je to přesně 200 kW (272 k) a 707 Nm. 

Energii dodávají lithium-iontové akumulátory s 220 kW, o kapacitě se však automobilka nezmiňuje, stejně jako o dojezdu auta. Zrychlení z 0 na 100 km/h však má proběhnout pod pět sekund, maximální rychlost je více než 190 km/h. To vše při celkové hmotnosti auta 1300 kilogramů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan pokračuje s vývojem svého sportovního elektromobilu, nejnovější generace pokoří stovku pod pět sekund a rozjede se na více než 190 km/h

Nissan je také nakloněný pro někoho možná trochu pubertální zábavě - disponuje hned třemi různými režimy, mezi kterými nechybí mód pro driftování. Na výběr je ještě agilní režim a vypnuto. 

Studii bude Nissan vystavovat v Olympijském parku v Rio de Janeiru, na místě se dokonce ukážou hned dva kousky - jeden bude statický, zatímco druhý nabídne vybraným osobnostem i svezení. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků