Nissan BladeGlider chce být elektromobilem, po kterém budete toužit

Vůbec poprvé se nekonvenční koncept elektromobilu od japonské automobilky Nissan představil už před dvěma lety na autosalonu v Tokiu. Od té doby sice uběhlo už hodně vody, ale automobilka na něj nezapomněla, naopak ho postupně vylepšovala - a teď můžete vidět aktuální podobu. 

Uspořádání interiéru ve stylu McLarenu F1, kdy řidič sedí vpředu uprostřed a spolujezdci po stranách za ním, se nezměnilo. Stejně jako fakt, že rozchod kol je vzadu větší než vpředu. To má zlepšovat aerodynamiku, ovladatelnost i stabilitu auta ve vysokých rychlostech.

Nissan BladeGlider: DeltaWing dostává sériovou podobu

Nissan BladeGlider: DeltaWing dostává sériovou podobu

K pohonu slouží dva elektromotory na zadní nápravě, každý disponuje výkonem 130 kW, kombinovaný systém soustavy je však o něco nižší, je to přesně 200 kW (272 k) a 707 Nm. 

Energii dodávají lithium-iontové akumulátory s 220 kW, o kapacitě se však automobilka nezmiňuje, stejně jako o dojezdu auta. Zrychlení z 0 na 100 km/h však má proběhnout pod pět sekund, maximální rychlost je více než 190 km/h. To vše při celkové hmotnosti auta 1300 kilogramů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan pokračuje s vývojem svého sportovního elektromobilu, nejnovější generace pokoří stovku pod pět sekund a rozjede se na více než 190 km/h

Nissan je také nakloněný pro někoho možná trochu pubertální zábavě - disponuje hned třemi různými režimy, mezi kterými nechybí mód pro driftování. Na výběr je ještě agilní režim a vypnuto. 

Studii bude Nissan vystavovat v Olympijském parku v Rio de Janeiru, na místě se dokonce ukážou hned dva kousky - jeden bude statický, zatímco druhý nabídne vybraným osobnostem i svezení. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků