Nový elektromobil Nissan Ariya má 400 koní a ujede 500 km. Vypadá skvostně!

První elektrické SUV značky Nissan dorazilo s futuristickým dojezdem, čtyřkolkou a dojezdem na jedno nabití až 500 km.

Automobilka Nissan není na poli elektromobilů žádným nováčkem. Již od roku 2010 má v nabídce hatchback Leaf, který je jedním z nejrozšířenějších bateriových vozů na planetě. V návaznosti na rostoucí poptávku v dalších segmentech se nyní pouští i do elektrického crossoveru, který se ukázal v loňském roce ve formě konceptu.

Dnes nám ukázal Nissan již produkční formu vozu, který si ponechal název Ariya. Designově ze zaběhnutého směru značky zcela vybočuje a razí novou identitu pro elektrické vozy. Má velkou přední masku s navazujícími LED světlomety a svažující se střechu. Ariya je také prvním modelem značky, který má nové logo s minimalistickým designem.

Nissan Ariya: Rozměry
Délka [mm] 4595
Šířka [mm] 1850
Výška [mm] 1655
Rozvor [mm] 2775
Zav. Prostor [l] 466 (408)
Hmotnost [kg] 1900 - 2200
Údaje v závorce platí pro verzi 4WD

Novému elektromobilu sluší především boční silueta se stříbrnou linkou nad okny a zadní část s propojenými zadními svítilnami. Zajímavým doplňkem je i střecha protažená v decentní zadní křídlo. Na uniklých patentových snímcích chyběla zrcátka, což nasvědčovalo tomu, že vůz bude mít digitální řešení. Dnes odhalené auto však standardní zrcátka má.

Vůz stojí na zcela nové platformě pro elektromobily s bateriemi v podlaze, která byla vytvořena v rámci aliance. Interiér je vzdušný a minimalistický. Tlačítka najdete především na volantu, zatímco středový tunel se spoléhá na digitální řešení a přesunutí co nejvíce prvků do infotainmentu o úhlopříčce 12,3“, kterému sekunduje stejně velký digitální přístrojový štít. Potěší ale klasické ovládání hlasitosti audia pomocí otočného ovladače.

Vůz má své vlastní hlasové ovládání, které se aktivuje pomocí hesla „Hey Nissan“ či „Hello Nissan“. K dispozici je ale propojení i s hlasovou asistentkou googlu a mluvit s vámi budou i asistentky chytrých telefonů. Ariya je také prvním modelem značky Nissan, který se bude bezdrátově aktualizovat.

Ariya bude k dispozici s pohonem dvou a čtyř kol. V každém případě je na výběr ze dvou kapacit baterie. Nabídku otevírá 65kWh baterie (63 kWh využitelných) v kombinaci s pohonem pouze jedné nápravy, která vystačí vozu k ujetí 360 km a je spárována s motorem o výkonu 160 kW, který akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy. 

Nissan Ariya 2WD: Tecnické údaje
Kapacita baterie [kWh] 65 90
Využitelná kapacita baterie [kWh] 63 87
Výkon [kW] 160 178
Točivý moment [N.m] 300 300
Zrychlení [s] 7,5 7,6
Maximální rychlost [km/h] 160 160
Dojezd [km] 360 500

Na opačném konci standardní nabídky jsou verze s již dříve avizovaným pohonem všech kol E-4ORCE, který v kombinaci s elektromotorem o výkonu 225 kW rozproudí novinku až na 200 km/h. Tato verze ujede na jedno nabití až 460 km.

Nissan Ariya 4WD: Tecnické údaje
Kapacita baterie [kWh] 65 90
Využitelná kapacita baterie [kWh] 63 87
Výkon [kW] 205 225
Točivý moment [N.m] 560 600
Zrychlení [s] 5,9 5,7
Maximální rychlost [km/h] 200 200
Dojezd [km] 340 460

Pro vyznavače dynamické jízdy tu bude ještě verze Performance s větší baterií a pohonem všech kol, která má výkon 290 kW a z 0 na 100 km/h akceleruje za 5,1 sekundy. Dojezd se ovšem zmenší na 400 km. Nissan Ariya se začne prodávat v Japonsku v polovině příštího roku za cenu 5 milionů japonských jenů, což je v přepočtu zhruba 1.050.000 Kč. Další trhy včetně toho našeho by měly následovat.

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

včera | Richard Herbich | 85 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků