Nový elektromobil Nissan Ariya má 400 koní a ujede 500 km. Vypadá skvostně!

První elektrické SUV značky Nissan dorazilo s futuristickým dojezdem, čtyřkolkou a dojezdem na jedno nabití až 500 km.

Automobilka Nissan není na poli elektromobilů žádným nováčkem. Již od roku 2010 má v nabídce hatchback Leaf, který je jedním z nejrozšířenějších bateriových vozů na planetě. V návaznosti na rostoucí poptávku v dalších segmentech se nyní pouští i do elektrického crossoveru, který se ukázal v loňském roce ve formě konceptu.

Dnes nám ukázal Nissan již produkční formu vozu, který si ponechal název Ariya. Designově ze zaběhnutého směru značky zcela vybočuje a razí novou identitu pro elektrické vozy. Má velkou přední masku s navazujícími LED světlomety a svažující se střechu. Ariya je také prvním modelem značky, který má nové logo s minimalistickým designem.

Nissan Ariya: Rozměry
Délka [mm] 4595
Šířka [mm] 1850
Výška [mm] 1655
Rozvor [mm] 2775
Zav. Prostor [l] 466 (408)
Hmotnost [kg] 1900 - 2200
Údaje v závorce platí pro verzi 4WD

Novému elektromobilu sluší především boční silueta se stříbrnou linkou nad okny a zadní část s propojenými zadními svítilnami. Zajímavým doplňkem je i střecha protažená v decentní zadní křídlo. Na uniklých patentových snímcích chyběla zrcátka, což nasvědčovalo tomu, že vůz bude mít digitální řešení. Dnes odhalené auto však standardní zrcátka má.

Vůz stojí na zcela nové platformě pro elektromobily s bateriemi v podlaze, která byla vytvořena v rámci aliance. Interiér je vzdušný a minimalistický. Tlačítka najdete především na volantu, zatímco středový tunel se spoléhá na digitální řešení a přesunutí co nejvíce prvků do infotainmentu o úhlopříčce 12,3“, kterému sekunduje stejně velký digitální přístrojový štít. Potěší ale klasické ovládání hlasitosti audia pomocí otočného ovladače.

Vůz má své vlastní hlasové ovládání, které se aktivuje pomocí hesla „Hey Nissan“ či „Hello Nissan“. K dispozici je ale propojení i s hlasovou asistentkou googlu a mluvit s vámi budou i asistentky chytrých telefonů. Ariya je také prvním modelem značky Nissan, který se bude bezdrátově aktualizovat.

Ariya bude k dispozici s pohonem dvou a čtyř kol. V každém případě je na výběr ze dvou kapacit baterie. Nabídku otevírá 65kWh baterie (63 kWh využitelných) v kombinaci s pohonem pouze jedné nápravy, která vystačí vozu k ujetí 360 km a je spárována s motorem o výkonu 160 kW, který akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy. 

Nissan Ariya 2WD: Tecnické údaje
Kapacita baterie [kWh] 65 90
Využitelná kapacita baterie [kWh] 63 87
Výkon [kW] 160 178
Točivý moment [N.m] 300 300
Zrychlení [s] 7,5 7,6
Maximální rychlost [km/h] 160 160
Dojezd [km] 360 500

Na opačném konci standardní nabídky jsou verze s již dříve avizovaným pohonem všech kol E-4ORCE, který v kombinaci s elektromotorem o výkonu 225 kW rozproudí novinku až na 200 km/h. Tato verze ujede na jedno nabití až 460 km.

Nissan Ariya 4WD: Tecnické údaje
Kapacita baterie [kWh] 65 90
Využitelná kapacita baterie [kWh] 63 87
Výkon [kW] 205 225
Točivý moment [N.m] 560 600
Zrychlení [s] 5,9 5,7
Maximální rychlost [km/h] 200 200
Dojezd [km] 340 460

Pro vyznavače dynamické jízdy tu bude ještě verze Performance s větší baterií a pohonem všech kol, která má výkon 290 kW a z 0 na 100 km/h akceleruje za 5,1 sekundy. Dojezd se ovšem zmenší na 400 km. Nissan Ariya se začne prodávat v Japonsku v polovině příštího roku za cenu 5 milionů japonských jenů, což je v přepočtu zhruba 1.050.000 Kč. Další trhy včetně toho našeho by měly následovat.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

dnes | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků