Nissan Almera Tino

V těchto dnech přichází na trh Nissan Almera Tino. Almera Tino patří do stále populárnější kategorie MPV.
Nissan Almera Tino
V těchto dnech přichází na trh Nissan Almera Tino. Almera Tino patří do stále populárnější kategorie MPV.

Almera Tino byla navržena v Evropě tak, aby maximálně vyhovovala řidičům a mladým rodinám. Vývoj probíhal souběžně v Japonsku i Evropě s cílem nabídnout oběma trhům vůz, odpovídající co nejlépe specifickým nárokům místních zákazníků.

Vnitřek nové Almery Tino nabízí veliký prostor, výtečnou využitelnost (24 variant uspořádání sedadel, 440 litrů zavazadlového prostoru), komfort a celou řadu v této kategorii dosud nevídaných prvků. Ve srovnání se sesterskou Almerou je vnitřek Tina o 50 mm širší, takže cestující mají k dispozici mnohem více prostoru zejména v ramenou.

Mezi předními sedadly je jen nevelká schránka, což posádce spolu se vzdušnými rámečky předních hlavových opěrek zajišťuje výtečný výhled na zadní sedačky. Zadní sedadla jsou navíc ve srovnání s předními o 25 mm výše, takže je z nich i lepší výhled ven z bohatě proskleného vozu. A to potěší kteréhokoli cestujícího.

Ke standardní výbavě interiéru Tina patří klimatizace, čelní a boční skla s omezeným prostupem tepla nebo vyspělá integrovaná audiosouprava s ovládáním na volantu, zajištěná proti odcizení propojením s imobilizerem motoru. Ve výbavě ale také najdeme celou řadu bezpečnostních prvků. Jmenujme přední, boční a dokonce i hlavové airbagy, brzdový asistent a aktivní opěrky hlavy.

Podvozek Almery Tino prošel proti Almeře také důkladnou úpravou. Tradiční spojení předního zavěšení typu McPherson s víceprvkovou zadní nápravou multi-link, nízké těžiště vozu a nízko umístěné sedadlo řidiče jsou tou nejlepší zárukou pověstného požitku z jízdy.

I tak objemný vůz, jakým je Almera Tino, má díky kvalitám svého podvozku velice přesné a snadno předvídatelné ovládání. Víceprvkové zavěšení zadních kol multi-link se skládá z torzního nosníku s průřezem tvaru U, sofistikovaného příčného spojení Scott-Russellovým mechanismem, řídicí tyče, vlečného ramene pro podélné uložení a z jednotky pružina/ tlumič. Tento systém si získal vysoké uznání pro svou schopnost zaručit stabilitu a pohodlnou jízdu díky minimalizaci změn vlastní geometrie bez ohledu na to, jak ostře nebo po jak špatném povrchu vozovky automobil jede.

Šestnáctiventilový čtyřválec 1.8, debutující v roce 1999 v Primeře, je vybaven systémem časování ventilů Nissan NVCS, systémem přímého zapalování Nissan a vířicí klapkou. Zařazení této klapky do sání motoru má podstatnou zásluhu na šetrnosti moderní osmnáctistovky. Maximální točivý moment motoru dosahuje 158 Nm při pouhých 2800 ot./min. a maximální výkon 114 koní při 5600 ot./min. Pod kapotou Almery Tino si osmnáctistovka v průměru řekne o pouhých 7,8 litru na 100 km. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 12,7 vteřiny a dosáhne maximální rychlost 173 km/h.

Druhým zážehovým motorem je dvoulitrový čtyřválec s maximálním výkonem 136 koní, nejvyšším točivým momentem 175 Nm. Řidiči přináší především větší komfort. Místo pětistupňové manuální převodovky je totiž dvoulitrové Tino standardně vybaveno samočinnou kontinuální převodovkou Nissan Hypertronic CVT. I s tímto automatem přitom Almera Tino zrychluje z 0 na 100 km/h za 12,6 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 180 km/h. Spotřeba paliva činí v kombinovaném provozu 9,3 litru benzínu na sto kilometrů.

Šestnáctiventilový turbodiesel 2.2 litru s přímým vstřikováním paliva vyniká nízkou spotřebou paliva, dává nejvyšší výkon 114 koní při 4000 ot./min. a točivý moment 235 Nm už při 2000 ot./min., což je zárukou velmi komfortní jízdy bez nutnosti častého řazení a možnosti snadného dosažení nejvyšší rychlosti 180 km/h při akceleraci z 0 na 100 km/h během 12,5 vteřiny. Za tyto jízdní výkony si řekne v průměru jen o 6,4 litru na 100 km.

Základní cena Nissanu Almery Tino činí na českém trhu 555 000,- Kč. Almera Tino se oficiálně prodává od 7. května letošního roku.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků