Nissan Almera Tino

V těchto dnech přichází na trh Nissan Almera Tino. Almera Tino patří do stále populárnější kategorie MPV.
Nissan Almera Tino
V těchto dnech přichází na trh Nissan Almera Tino. Almera Tino patří do stále populárnější kategorie MPV.

Almera Tino byla navržena v Evropě tak, aby maximálně vyhovovala řidičům a mladým rodinám. Vývoj probíhal souběžně v Japonsku i Evropě s cílem nabídnout oběma trhům vůz, odpovídající co nejlépe specifickým nárokům místních zákazníků.

Vnitřek nové Almery Tino nabízí veliký prostor, výtečnou využitelnost (24 variant uspořádání sedadel, 440 litrů zavazadlového prostoru), komfort a celou řadu v této kategorii dosud nevídaných prvků. Ve srovnání se sesterskou Almerou je vnitřek Tina o 50 mm širší, takže cestující mají k dispozici mnohem více prostoru zejména v ramenou.

Mezi předními sedadly je jen nevelká schránka, což posádce spolu se vzdušnými rámečky předních hlavových opěrek zajišťuje výtečný výhled na zadní sedačky. Zadní sedadla jsou navíc ve srovnání s předními o 25 mm výše, takže je z nich i lepší výhled ven z bohatě proskleného vozu. A to potěší kteréhokoli cestujícího.

Ke standardní výbavě interiéru Tina patří klimatizace, čelní a boční skla s omezeným prostupem tepla nebo vyspělá integrovaná audiosouprava s ovládáním na volantu, zajištěná proti odcizení propojením s imobilizerem motoru. Ve výbavě ale také najdeme celou řadu bezpečnostních prvků. Jmenujme přední, boční a dokonce i hlavové airbagy, brzdový asistent a aktivní opěrky hlavy.

Podvozek Almery Tino prošel proti Almeře také důkladnou úpravou. Tradiční spojení předního zavěšení typu McPherson s víceprvkovou zadní nápravou multi-link, nízké těžiště vozu a nízko umístěné sedadlo řidiče jsou tou nejlepší zárukou pověstného požitku z jízdy.

I tak objemný vůz, jakým je Almera Tino, má díky kvalitám svého podvozku velice přesné a snadno předvídatelné ovládání. Víceprvkové zavěšení zadních kol multi-link se skládá z torzního nosníku s průřezem tvaru U, sofistikovaného příčného spojení Scott-Russellovým mechanismem, řídicí tyče, vlečného ramene pro podélné uložení a z jednotky pružina/ tlumič. Tento systém si získal vysoké uznání pro svou schopnost zaručit stabilitu a pohodlnou jízdu díky minimalizaci změn vlastní geometrie bez ohledu na to, jak ostře nebo po jak špatném povrchu vozovky automobil jede.

Šestnáctiventilový čtyřválec 1.8, debutující v roce 1999 v Primeře, je vybaven systémem časování ventilů Nissan NVCS, systémem přímého zapalování Nissan a vířicí klapkou. Zařazení této klapky do sání motoru má podstatnou zásluhu na šetrnosti moderní osmnáctistovky. Maximální točivý moment motoru dosahuje 158 Nm při pouhých 2800 ot./min. a maximální výkon 114 koní při 5600 ot./min. Pod kapotou Almery Tino si osmnáctistovka v průměru řekne o pouhých 7,8 litru na 100 km. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 12,7 vteřiny a dosáhne maximální rychlost 173 km/h.

Druhým zážehovým motorem je dvoulitrový čtyřválec s maximálním výkonem 136 koní, nejvyšším točivým momentem 175 Nm. Řidiči přináší především větší komfort. Místo pětistupňové manuální převodovky je totiž dvoulitrové Tino standardně vybaveno samočinnou kontinuální převodovkou Nissan Hypertronic CVT. I s tímto automatem přitom Almera Tino zrychluje z 0 na 100 km/h za 12,6 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 180 km/h. Spotřeba paliva činí v kombinovaném provozu 9,3 litru benzínu na sto kilometrů.

Šestnáctiventilový turbodiesel 2.2 litru s přímým vstřikováním paliva vyniká nízkou spotřebou paliva, dává nejvyšší výkon 114 koní při 4000 ot./min. a točivý moment 235 Nm už při 2000 ot./min., což je zárukou velmi komfortní jízdy bez nutnosti častého řazení a možnosti snadného dosažení nejvyšší rychlosti 180 km/h při akceleraci z 0 na 100 km/h během 12,5 vteřiny. Za tyto jízdní výkony si řekne v průměru jen o 6,4 litru na 100 km.

Základní cena Nissanu Almery Tino činí na českém trhu 555 000,- Kč. Almera Tino se oficiálně prodává od 7. května letošního roku.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků