Nissan Almera Tino je větší, než se zvenku zdá

Během několika málo let se poměr těch, kteří mají a nemají ve své nabídce vůz mpv radikálně změnil. Před lety bychom na prstech jedné ruky spočítali, kdo takový vůz nabízí, dnes nám k tomu nestačí ani obě ruce. Mezi letošními novinkami byl i Nissan Almera Tino.
Nissan Almera Tino je větší, než se zvenku zdá
Právě velkoprostorový Nissan si mezi letošními novinkami jako Kia Joice, Daewoo Tacuma, Suzuki Liana, Honda Stream nebo Hyundai Matrix říká o velkou pozornost. Proč? Vypadá zvenku menší, než nakonec uvnitř nabídne. Ale nepředbíhejme …

Velký zájem

Klepněte pro větší obrázekPopravdě řečeno, Almera Tino zase až takovou novinkou není. První model tohoto mpv totiž vyjel z výrobního závodu v Barceloně již v létě minulého roku. Západoevropští zákazníci však po něm zatoužili v tak hojném počtu, že se výrobně dařilo Tinem uspokojovat pouze vybrané země. Malé trhy, včetně českého, měly prostě smůlu a prodejní premiéry vozu se na nich několikrát posouvaly. V České republice se kompaktní minivan Nissan Almera Tino prodává od začátku května. Od té doby však patří k nejžádanějšímu „zboží“ u Nissanu a v žebříčku prodejů za první tři čtvrtletí letošního roku už ve třídě mpv (bez rozdílu tříd) figuruje na slušném sedmém místě s 241 prodanými modely.

Dobrý základ

Klepněte pro větší obrázekKonstrukčně japonské mpv Almera Tino vychází ze základního pětidvéřového hatchbacku stejnojmenné řady, vnějším designem s ním však mnoho společného nemá. Příslušnost k rodině Nissanů vyjadřuje pouze přední maska dělící mřížku chladiče na dvě části. Tvarováním karosérie se japonští designéři snažili maximálně vyzdvihnout dynamičnost kompaktního vozidla. Dílo se zdařilo, a tak Almera Tino dobře zapadá mezi současnou konkurenci.

Klepněte pro větší obrázekS celkovou délkou 4264 mm je Nissan Almera Tino o 12 mm kratší než Citroën Xsara Picasso, ale o celých 95 mm delší než Renault Scénic. Japonský vůz je s hodnotou 1758 mm nejširším ve svém segmentu, naopak zaostává rozvorem náprav. Se 2535 milimetry se rozměrově neliší od osobní Almery, takže mezi nápravami Tina je o celých 225 mm méně prostoru než nabízí rekordman kategorie mpv, francouzský Citroën Xsara Picasso. Japonská firma dává v poslední době najevo, že už se o jejích vozech nebude hovořit v souvislosti s konzervatismem linií. Tino je designově hodně odvážné. Tvarováním karoserie se vyzdvihlo dynamičnost kompaktního vozidla. Sportovnější design plynule přechází zvenku i dovnitř.

Praktičnost vítězí

Ač je Nissan Almera Tino z konkurenčních vozů mpv spíše kratší (4265x1760x1610 mm), vnitřní prostor tomu neodpovídá. Už samotný vstup do vozu je díky širokému otevření dveří snadný. Celkově jsou sedačky o něco níž než u jiných podobných vozů, ale i tak stále máte přehled daleko dopředu.

Klepněte pro větší obrázek Sedačky vpředu jsou dostatečně široké a zároveň i dobře tvarované, naproti tomu vzadu se už tři dospělí cestující trochu víc mačkají. Palubní deska je pojata ve dvoubarevném provedení, což je hezké a příjemné i na oči. Dlouhý prostor před volantem vzbuzuje pocit bezpečného odstupu od venkovního ruchu. Přístrojové desce vévodí čtyřramenný volant, hlavní ukazatele o rychlosti, počtu otáček a stavu paliva v nádrži jsou možná zbytečně malé a trochu se schovávají za tlustým věncem volantu. Středový panel je lehce dosažitelný z obou předních sedaček, vhod přijde i spousta odkládacích zásuvek, kapes a držáků. Ovšem – míra jejich využití není vždy stoprocentní (kapsy ve dveřích jsou spíše symbolické).

Čarování s prostorem

Klepněte pro větší obrázekVelkoprostorové limuzíny se poměřují především ve využitelnosti vnitřního prostoru. U Tina získáme různým posouváním, přisunutím či vyjímáním až čtyřiadvacet variant vnitřního uspořádání. Navíc lze u něj ještě „čarovat“ s opěradly (sklápět je dopředu i dozadu), posunovat vnější sedadla ve druhé řadě o 90 mm, či případně vyjmout střední sedačku a přisunout zbylé sedačky k sobě a zase od sebe.

Klepněte pro větší obrázekObjem zavazadlového prostoru závisí na tom, co v danou chvíli preferujeme. Základní uspořádání zavazadelníku má solidní objem 440 litrů, ale popsanými úkony jej lze postupně navýšit až na 1950 litrů. Mínusem jsou pouze vyšší nakládací hrana a celkově menší vstup zadními dveřmi. Páté dveře se však vyklápějí snadno a v dostatečném úhlu. Dovnitř se vejdou předměty i hodně dlouhé a široké – naše měření prokázalo, že sem naložíte 1,75 metru dlouhý a až 1,3 metru široký předmět.

Široký výběr motorů

Klepněte pro větší obrázekPro Almeru Tino jsou v nabídce celkem tři motory – zážehové 1,8 (84 kW) a 2,0 (100 kW) litru plus přeplňovaný vznětový agregát o objemu 2,2 litru s výkonem 84 kW. Právě „diesel“ je v této kategorii hodně zajímavou alternativou.

Ten v Almeře je velmi moderní, protože jeho konstruktéři použili prakticky vše, co moderní vznětová pohonná jednotka může obsahovat. Jde o šestnáctiventilový rozvod, přímé vstřikování paliva systémem Common Rail a přeplňování výfukovým turbodmychadlem. Zmíněné prvky mají zásluhu na slušném vrcholu točivého momentu 235 N.m při 2000 otáčkách. Oproti ostatním vozům této třídy pohonná jednotka Almery Tino vyniká zejména větším objemem – běžná kubatura vznětových motorů je ve třídě 1,9 nebo 2,0 litru.

Klepněte pro větší obrázekPřekvapivě se však větší objem nepodepsal na zlepšení pružnosti, ale na výborném zátahu mezi 2000 a 4000 otáček. Pod dvoutisícovou hranicí motor nejeví právě největší ochotu ke spolupráci, vše však řidiči vynahradí po jejím překročení. A to ať už jde o zrychlení ve městě na semaforech, či o tah v kopci na dálnici. K pohodě při jízdě po dálnici určitě přispěje i dlouhé zpřevodování, motor totiž při rychlosti 130 km/h a pátém rychlostním stupni „točí“ pouze 2600 otáček (obvyklé jsou 3000 otáček). Díky tomu se i ve velké rychlosti chová dieselový motor takřka neslyšně. A radost z dobré volby agregátu bude i po kontrole paliva v nádrži – jedno plné tankování vydrží v Tinu na hodně dlouho … Technická karta Tina konkrétně říká, že se čtyřválcem s přímým vstřikováním Common-Rail vůz dosáhne maximální rychlosti 180 km/h, z nuly na 100 km/h zrychluje za 12,5 sekundy a kombinovaná spotřeba paliva činí 6,4 litru na 100 km.

Technika s pochvalou

Klepněte pro větší obrázekO kvalitách podvozku se u vozů Nissan nemá cenu zmiňovat, tato značka snad nemá v nabídce vůz, jehož jízdní vlastnosti by nepatřily na vrchol příslušné třídy. Podvozek Almery Tino velmi dobře kombinuje komfort a aktivní bezpečnost. Trumfem vozu jsou dále účinné brzdy a především velmi bohatá výbava čítající ABS, čtyři airbagy, dálkově ovládané centrální zamykání, kola z lehkých slitin, elektrické ovládání oken a zrcátek, klimatizaci, přední mlhové světlomety a rádio s CD přehrávačem a ovládáním na volantu.

S Almerou Tino jsme absolvovali několik stovek kilometrů a opět jsme si při nich ověřili široké přednosti a možnosti kompaktních mpv: prostornost vnitřku, variabilitu uspořádání, dobrý výhled a rozhled (díky vyššímu posezu za volantem), snadné ovládání apod. Někdo řekne, že to platí pro většinu rodinných velkoprostorových vozů. Konkrétně Almera Tino k tomu navíc přidává vysokou bezpečnost (v nárazových testech obdržela čtyři hvězdičky), špičková technika, bezproblémová ovladatelnost a možnosti různě upravovat vnitřní prostor. V neposlední řadě zaujme i prodejní cena vozu – začíná na 555 tisících Kč, testovaný turbodiesel je k mání za 659 tisíc korun
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků