Nissan Almera: nenápadný držák (test ojetiny)

Piettro  |  11. 10. 2005 08:33

Nevíte někdo jaká je nyní dostupnost ND na Nissany? Kolega z práce měl vloni s Almerou menší nehodu na předek a strašně dlouho (více než měsíc) čekal až autoriz. servisu dodají náhradní díly. myslel jsem si, že toto byly potíže japonských výrobců v první polovině devadesátých let, a že teď by to mělo být již bez potíží, jenže opak je asi pravdou. M8te s tím někdo zkušenost?

Odpovědět  |   | 
Radek Ondrášík  |  11. 10. 2005 08:53

Mohu hovořit pouze za Primeru a v tomto případě byla dodávka do 3 dnů max. I když je pravda, že specifické díly se musí objednávat, ale to je i na evropské vozy.

Odpovědět  |   | 
Mahik  |  11. 10. 2005 11:53

Jojo, vše se musí objednávat z Amsterdamu. Ale měsíc je dost, mně to vždy sehnali tak za týden.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 10. 2005 13:16

Ja mám 2 skúsenosti, jedna nehoda a jedna oprava v záruke ( Almera 1.5dCi 60kW, 5-dv. HB r.2004 )

Pri nehode sa museli meniť obe svetlá, pr. nárazník, nejaké vzpery u nárazníku a chladič klímy. Oprava bola hotová do 10 dní, moc som na to neponáhľal, bol som vtedy preč, takže je možné, že by to bolo aj skorej.

Záručná oprava, motor strácal výkon. Prvá diagnostika bola vadná váha vzduchu, nová bola tiež do 10 dní. Horšie to bolo, keď prišli na to, že váha bola OK a diagnostikovali prasklú trubku k turbu. Na tú som čakal skoro 6 týždňov. Ale to je iná situácia ako u tej nehody, pretože motor je z Renaultu, takže paradoxne japonské diely boli lepšie dostupné ako tá trubka z Renaultu

Odpovědět  |   | 
POL  |  11. 10. 2005 16:25

na poloosu (v zaruce) jsem cekal 14 dni, na kontakty na airbag (v zaruce) tyden. Vse z amsterdamu. Tak doufam ze uz nic potrebovat nebudu

Odpovědět  |   | 
Veverak?  |  12. 10. 2005 16:30

Co bylo s poloosou ze ji museli menit v zaruce?

Odpovědět  |   | 
jirin  |  11. 10. 2005 09:42

Jo jo, moje rodiče jí mají, r.v. 1996, najeto cca 75000 a auto jako nové až na nějaké škrábance a chycený vejfuk. Když do něj vlezu tak mám pocit, že i vevntř to smrdí jako nové auto. 1,4 je slabší ale jezdit se s tím dá. 

Odpovědět  |   | 
Petr  |  11. 10. 2005 09:56

Přidal bych pár postřehů, rodiče si před měsícem jednu Almeru 1.4 Invitation koupili, je to sedan, rok výroby 1998 (provoz 02/1999), koupen v ČR, po prvním majiteli, servisní knížka, najeto cca 85tis. km.
Auto má výborný motor i podvozek, vevnitř je dostatek místa. Nicméně nesouhlasím s převodovkou, v porovnání s mou Corollou z roku 1993 je na tom Almera hůř, tedy méně přesná a jde trošku víc ztuha, takže spíše lepší průměr. Nevýhody jsou, že na 6 let stáří to už rezne. Rodiči koupený exemplář měl rez u zadního pravého kola, taktéž mají rez dole na obou pravých dveřích (nebyla bouraná). Další zápor je, že okýnka při jízdě cca 120 a výš nepříjemně drnčí

Odpovědět  |   | 
wolf09  |  11. 10. 2005 10:54


"Za nedostatky lze považovat zmíněné víko zavazadlového prostoru, příliš účinný posilovač řízení, chybějící ABS a nedostatek odkládacích prostorů v interiéru"

"Výbava: posilovač řízení, čelní airbagy, ABS,..."

Odpovědět  |   | 
Jiří Duchoň  |  11. 10. 2005 11:36

Vážení čtenáři, pokud se v textu objevilo, že zkoušený vůz byl vybaven systémem ABS (já takové místo ale nemůžu najít), všem se vám za to omlouvám. Testovaná Almera systémem ABS nedisponovala. Děkuji předem za všechny vaše názory a připomínky!

Odpovědět  |   | 
Mahik  |  11. 10. 2005 11:52

NO šéfe, máte to tam, a máte tam uvedenou i klimu, kterou jste na první stránce ve výbavě neuváděl. Pokud vím, tak Invitation klimu mít nemusela, zato Spring jí měly...

Odpovědět  |   | 
Jiří Duchoň  |  11. 10. 2005 11:59

Ojoj, tak už jsem to našel. Všem se omlouvám, došlo k malému nedorozumění mezi mnou a panem Lachoutem. S konečnou platností: zkoušená Almera neměla ABS, ani klimatizaci. Děkuji za postřehy!

Odpovědět  |   | 
Mahik  |  11. 10. 2005 12:02

Mám už druhou Almeru a víceméně jsem byl spokojen.

První byla GX 1996 (základní verze), měl jsem ji rok 2004-2005, najeto cca 30 tis tkm včetně tras 800 km na jeden zátah, spolehlivá, ale už tam bylo třeba měnit pár věcí, nejzásadnější byla repase startéru, nicméně to už měl vůz najeto odhadem 200 tkm. Plusy: solidní výkon, svižná. Mušky: opotřebovaný navíječ pásu, rez na zadních podbězích. Prodal jsem ji, jelikož začaly chrastit rozvody a servis Nissan mě děsil, že výměna rozvodů je za 24k...

Druhá současná je Spring 1999 (kromě mlhovek plná výbava včetně lakovaných zrcátek) a s tou nikdy nebyl žádný problém, ostatně byla v rodině skoro celou dobu existence. Jenom jsem si všiml, že auto má se zapnutou klima docela problém s výkonností, jako kdyby žrala šíleně výkonu. To je docela pruda, prostě je cítit, jak auto s klimou ztrácí výkon.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  11. 10. 2005 13:33

Jen ze zvedavosti, co myslis tou "vymenou rozvodu za 24k"? Predpokladam, ze vymena rozvodoveho remene a kladky (kladek) je standardni ukon pri koupi ojeteho auta a nestoji vic, nez 5000 Kc vcetne prace a zes ji po koupi provedl. Co tedy chteli hosi z Nissanu jeste menit?
 
Klima a vykon - klima je na vykon pomerne dost narocne zarizeni a je potreba si uvedomit, ze kdyz ma motor (predpokladam, ze mas v aute stejnou 1.4 jako je ta v testu) ve spicce 64 kW, ma pri beznych provoznich otackach (2000-3000) klidne jen 50-60% maxima. A kdyz si klima "cuca" z nejakych 40 kW, poznat to samozrejme je. Zkus se svezt s HTP s klimou nebo s cimkoliv jinym, co ma motor kolem litru. Ja mel tu cest jezdit s tristupnovym automatem a motorem 1.3/50 kW (Geo Metro sedan) a klimu jsem pouzival jako posilovac brzd a tempomat na dalnici (zapnuti klimy znamenalo okamzite snizeni rychlosti o cca 5-10 MPH pri stejne seslapnutem plynu) a pri predjizdeni nebo jizde v kopcich jsem ji samozrejme vypinal.
 
Pokud nechces, aby byla klima poznat, potrebujes minimalne dvoulitr, u automatickych klimatizaci staci i 1.8 (nejedou porad naplno a tak neodebiraji tolik vykonu).

Odpovědět  |   | 
stenly  |  11. 10. 2005 13:41

to skyline
vona má ale řetěz, ten koštuje víc.

Odpovědět  |   | 
stenly  |  11. 10. 2005 13:43

skyline - tu klimu jsi se asi překlep, 40 kw, to by byly mrazírny na bejky, a ne chladítko do auta

Odpovědět  |   | 
tolar  |  11. 10. 2005 14:03

Jenze on psal "cuca Z nejakych", ne "cuca nejakych" , cimz chtel rici, ze kdyz klima bere treba 4 kW, tak je to ve 3 000 ot. poznat hodne jinak nez v 7 000, protoze pomerove je to uplne jiny.
S Almerou nemam moc zkusenosti, ale docela me jako ojetina laka, znamy ji mel jako sluzebak a 240 tkm za tri roky bez zavad. A vypadala pri prodeji jako nova, kdyby ji stocili o 100 nebo i vic, nikdo by nic nepoznal. A tenhle kousek teda vypada super, za ty prachy skoro novy auto...

Odpovědět  |   | 
stenly  |  11. 10. 2005 14:27

omlouvám se, pak je to tedy naprosto OK. zdravím.

Odpovědět  |   | 
DAVID  |  11. 10. 2005 21:46

On si to Skyline spletl 1,2 HTP
Jinak když se dělají rozvody, tak se mění i vodní čerpadlo ( třeba u Octávky)..teda ne že by se to dělalo vždy, ale někteří to doporučují a pokud se to dělá v autorizovným, tak ta cena´cca 24 000  by odpovídala.Samozřejmě to lze udělat i za zásadně nižší částku....

Odpovědět  |   | 
DAVID  |  11. 10. 2005 21:47

Joj tak nepletl...

Odpovědět  |   | 
DAVID  |  11. 10. 2005 21:48

Joj tak nespletl...

Odpovědět  |   | 
Kuba  |  12. 10. 2005 10:20

u nissanu neni treba menit veci jako cerpadlo a pod. retez (ne remen) mi bylo receno ze se meni nejdriv ve 300 000 km (mam primeru SE) a rozhodne to neni takova palba jako 24t, spis tak do 5ti

Odpovědět  |   | 
tom  |  16. 10. 2006 20:18

Do 5ti tisic Tak to jsi z levného kraje. Bud si jistej tou druhou sumou. V autorisovanym servisu určitě. Jinak při slušnym zacházení těch 300000 km klidně.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 10. 2005 14:53

Ja mám tiež klímu v aute s výkonom 60kW ( Almera 1.5 dCi ), ale na dynamike to nepoznať... Keď sa moc sústredím, pri zapnutí klímy spoznám veľmi mierne šklbnutie, ale že by som ju musel vypínať pri predbiehaní, alebo do kopca, to v žiadnom prípade. Ale možno je dovodom práve ten diesel, neviem, moc do toho nevidím.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  11. 10. 2005 15:23

Je to dieselem, mas diky turbu dostatek kroutaku a vykonu uz v nizkych otackach a tak zatimco tobe bere pri 2000 klima vykon z 50 kW, te Almere z tech cca 35-40 kW. Navic ji mas novejsi, takze je (mozna) min narocna (neni to treba automaticka?). Manualni klima totiz jede porad na plny vykon, automat je mnohem uspornejsi.
 
Celkove se da klima prirovnat ke kopci - tam, kde benzin musi podradit, aby se dostal nekam k lepsimu vykonu a nedusil se, tam to ropak vyjede i pri nizsich otackach (samozrejme u vykonove srovnatelnych aut). Je potreba si uvedomit, ze pracovni rozsah dieselu je obvykle 1500-4000 otacek, u benzinu 2000-6500 otacek (oblibenou Hondu a jejich 2000-8400 otacek tentokrat vynecham ). Takze kdyz ty jedes na 2000 otacek, je to podobne, jako kdyz benzin toci cca 2900. A 2000 u benzinu je jak tvych cca 1500 - a kdyz zkusis jet se zapnutou klimou pri 1500 otackach, myslim, ze to taky zadny zazrak nebude (stejne jako tech 2000 neni zadny zazrak u benzinu).

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 10. 2005 17:10

OK, vďaka za vyčerpávajúce vysvetlenie Klímu mám manuálnu. A na 1.500 otáčkach zvyčajne motor netrápim, leda tak z kopca bez plynu.

Odpovědět  |   | 
stylus  |  11. 10. 2005 19:07

Tak mel jsem almeru 2l diesel slx...byla v plne palbe rok 99.....auto jsem kupoval kdyz mel najeto 20t...motor slaby a s klimou do kopce to proste neslo...podvozek dokonaly spotreba kolem 7l....kolem 30t se auto zaclo sypat...nejdriv cepy...pak odesla klima..a brzdovy desticky na nez jsem cekal 1mesic protoze je museli objednat az v japonsku protoze v cely evrope nebyly....po dalsich km odesla tehlice za niz chteli v servisu 16t tak jsem koupil repas....dalsi vymena desticek.....50t auto prestalo startovat a diagnostika nasla 15 zavad na motoru....auto prodano v 70t za 90t....chtel jsem se toho co nejdriv zbavit.....celkove jsem byl s autem po jizdnich vlastnosti spokojeny ale proste se mi to auto sypalo...mozna je to dieslem protoze ostatni s tim autem jsou spokojeny....

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 10. 2005 20:35

Otázkou je, či tých kilometrov bolo naozaj 20tkm, alebo skor 220tkm...

Odpovědět  |   | 
stylus  |  11. 10. 2005 23:12

Bylo to opravdu 20t....zjistoval jsem to v nekolika servisech aby mi rekli kolik podle nich to auto ma najeto a rikali ze tech 20t je realnejch
 

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  12. 10. 2005 09:09

Tak to je potom fakt divné...

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  12. 10. 2005 20:20

Nemám almeru,ale corollu a nevěřím Ti ani ň.Mám přes 225 000Km a co říkáš Japonci neznají.

Odpovědět  |   | 
bohous  |  11. 10. 2005 15:24

Mam Almeru 1.5 benzin (66kw) a klimu absolutne nepoznam! Dokonce jsem se na to po koupi chvili soustredil ale nic jsem nepozoroval.

Odpovědět  |   | 
David  |  19. 07. 2015 17:49

Tak to ti neverim. Já ji mám taky a úbytek výkonu jde znát hodně. Na dalnici při sviznejsim předjíždění musím klimu vypínat.

Odpovědět  |   | 
Mena  |  11. 10. 2005 15:38

No ja mam 1.8 benzin a trochu to poznam. Kdyz se snazim naplno zrychlovat a zapnu klimu, tak to zrychlovani se trosku zpomali. Btw. kolik stala ta 1.5 dCi?

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 10. 2005 17:08

Kupovaná 01/2004, základná červená farba, stredná výbava ( diaľk. centrál, elektr. predné okná, manuálna klíma, 2*airbag... ). Cena 421.000 KČ včetne domontovaného zámku spiatočky. Bral som skladovku, takže farbu som bral aká bola na sklade, ale červená je OK. Inak, mali vtedy v benzíne skladovky 1.5 benzín, ale len s metalízou a rozdiel bol 33.000 KČ. To sa mi na tom nafťáku vrátilo za niečo vyše roku

Odpovědět  |   | 
Mena  |  11. 10. 2005 17:59

Jo to je dobra cena. Ja koukal na net a tam to zacina na cca pul milionu, to mi prislo dost drahy. A jak to jezdi? Ja kdyz sem tu svoji kupoval, tak ten 1.5 dCi este nemeli a tu 2.2 moc nechvalili, tak sem sel do benzinu.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 10. 2005 20:33

Pozri sem http://www.summitauto.cz/ceniky.html ( to je bývalý Nissan Praha na Kolbenke ) a stiahni si excelovský cenník Almery. Nájdeš tam 5-dv. 1.5dCi za 487.000 so zľavou 76.300 a máš to 410.700 KČ. Súhlasím, že je to dobrá cena za to auto. Potom je ešte vyššia výbava ( naviac ABS, 2 airbagy, kotúče vzadu, el. okná aj vzadu ) a tá je o 27.000 drahšia.

Motor je dobrý, aj keď tých 60kW nie je žiadny zázrak. Ale na diaľnici nemá problém udržať 150 km/h kopec-nekopec. Napr. od Plzne do Prahy po D5 tú rýchlosť udrží v každom kopci. A moc ani nezáleží, či som sám, alebo štyria ľudia. No a po rovinke ide v pohode 190. Točí až za 5.000 otáčok, žiadny klapot ako z traktora, že je to diesel poznať večšinou len za studena. Spotrebu mám po takmer 90.000 km 5,6. Ale jazdím večšinou po diaľnici, inak by nebol problém dostať sa k piatim litrom. Raz som skúšal jazdiť ekonomicky a mal som okolo 4,5.

Ja som spokojný, aj keď ideálny motor by bol, podľa mňa, ten najsilnejší 1.5dCi 74 kW, ale ten sa do Almery nedáva.

Odpovědět  |   | 
Mena  |  12. 10. 2005 00:48

To je solidni sleva. No ja bych se nebal ani toho 2.2 100 kW, ale to tenkrat taky nedelali .

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  12. 10. 2005 09:14

Almera ako model končí, to bude dovod tých výpredajov, nahradí ju niečo na sposob Modusu. No a to už naozaj nemusím, takže ďalšie auto už asi nebude od Nissanu, pretože ani Primera nie je pre mňa to pravé.

Ten 2.2 100kW som mal česť jazdiť v Primere, keď som ju mal ako náhradné auto. Motor to je výborný, skvelý záťah, spotreba o 0,5-1 liter vyššia ako u 1,5 dCi. Len radenie šlo akosi "divne", trochu ťažšie a tak nejak "kovovo"... neviem, ako to lepšie popísať.

Odpovědět  |   | 
Mena  |  12. 10. 2005 11:49

Presne tak. Nissany mam rad, ale co ted vyvadi s Renaultem je hrozne velka skoda. Nastesti je jeste hodne jinejch japonckejch znacek .

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  12. 10. 2005 13:59

Momentálnym favoritom je nová Honda Civic, z európskych nový Focus.

Odpovědět  |   | 
POL  |  12. 10. 2005 14:12

Moje rec, taky premyslim zda priste Nissanka nebo jinyho sikmookace, ale ten cas bude tak za 5 let

Odpovědět  |   | 
POL  |  11. 10. 2005 16:37

no ja klimu na svy 1.5 benzinu pri jizde 130-140 na dalnici poznam (anebo je to jasny subjektivni pocit!), proste se mi zda ze to jede hur. Mam nohu na plynu uplne stejne a najednou misto 135 jedu 128 :D
jelikoz mam manualni (automatickou snad almera ani nema - no ma ale ve vyssi vybave a tu si Cech nekoupi) je to poznat

Odpovědět  |   | 
Jiří Duchoň  |  11. 10. 2005 18:40

Vážený pane čtenáři, s úbytkem výkonu by Vám nepomohla ani automatická klimatizace, jejíž kompresor taky buď "jede", nebo "nejede". Veškerá regulace probíha vlastně přitápěním. Faktem je, že moderní, energeticky úsporné klimatizační jednotky již tolik výkonu neberou, ačkoli u již výše zmiňované Fabie 1,2 HTP (´h...o to pojede)´to stále cítit je...

Odpovědět  |   | 
Hlinda  |  11. 10. 2005 16:13

Pak si kupte ojeté auto: http://www.renaultclub.cz/czech/phpBB2/viewtopic.php?t=4698

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 10. 2005 17:19

No... to iba ja som tak blbý, že som na Micre menil poctivo rozvody ( 5.000 KČ ) a asi za 10-15 tkm som ju menil za novú Almeru

Odpovědět  |   | 
Vita  |  12. 10. 2005 00:40

Není to trochu drahé?? Zaplatit za 5 let starý auto {design z roku 10 let z5} 50% ceny nového? Mě vychází ,že má 50 000kč mazanec bazar.

Odpovědět  |   | 
Mahik  |  12. 10. 2005 07:50

Ano, cena je nesmyslná. Reálná cena na trhu tak 90.000 CZK.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  21. 10. 2005 14:27

Diky za clanek. Jen potvrzuji svoji naprostou spokojenost s timto vozem. Vlastnim Almeru 1,4 sedan z roku 1999, jsem prvni majitel, najeto pres 130 000 km a to bez zavady (krome vymeny prachovek u tlumicu). Pravidelny servis a udrzba, nic nerezne a to parkuji venku. Ve 120 000 jsem poprve menil brzdove desticky a kotouce. Nevim nevim, jake bude dalsi auto...

Odpovědět  |   | 
kawinas  |  11. 11. 2005 17:23

Mám podobnou zkušenost, ještě před rokem jsem vlastnil Almeru 1,4 - r.v. 1999 a byla super. Vadilo pouze to drnčení oken. Jinak za ty prachy pohoda. Servis rychlý, bez poruch, výměna destiček po 120 000km. Sice to není to nejpodstatnější, ale i tak nikdo nevěřil. Před rokem jsem ji měnil za novou Almeru 1,5i 100k - taky žádný divočák, ale kde by kdo chtěl jezdil rychle? Na D1? Stála mě míň jak ta původní a s lepší výbavou. Další výměna tak za 4-5 let, ale Nissan teď nabírá divný bublinový směr, tak bojím, že už to Nissan nebude.

Odpovědět  |   | 
Dan  |  20. 03. 2006 18:30

V dubnu minulého roku jsem koupil ojetou benzínovou Almeru 1.6 SLX 16V hatchback z roku 1996 v plné výbavě. Je to moje první auto a moc jsem s ním nenajezdil (cca 5000 km), ale jsem maximálně spokojený. Velmi spolehlivá, jede svižně i s plným zatížením, výborně sedí na silnici, velký prostor uvnitř, řada milých detailů, bez rezu (záruka na karoserii byla prý u Almer 10 let). Na topení si nestěžuji (mám ale klima), drnčení skel jsem nezkoumal. Vadí mi odraz palubní desky na čelním skle, když jedu proti slunci - to je opravdu velmi nepříjemné (mám brýle atd.). Navíjení pásů už taky není nic moc, to ale nepovažuji za vadu. Z hlediska povinného ručení a výkonu mi Almera 1.6 přijde jako lepší volba než 1.4. Co zvláště oceňuji oproti autorům recenze je design, nemůžu si pomoct, ale mě se zdá nadčasový. Které auto 10 let staré vypadá tak dobře? Právě její střídmost a lakoničnost (třeba u přístrojové desky) mi vyhovuje, děsí mě, že bych musel v autě sledovat ciferníky typu Ford Fusion. Je to prostě taková "šelmička" na kolech. Pokud hledáte spolehlivou ojetinu za opravdu malé peníze, nebojte se Almery.

Odpovědět  |   | 
Sarauer František  |  04. 07. 2007 22:28

Chtěl bych si koupit Almeru 18 benzin r v 2002,40000 najeto ,je to spolehlivé auto? a co náhradní díli jsou k dostání? a jsou drahé ? prosím poradte děkuji.

Odpovědět  |   | 
Miki  |  27. 08. 2017 20:18

Pozor:

ALMERA 1.6 ma kratku 5ku!
Je to nepochopitelne ale prevodovka je ina!
Viacero majitelov mi to potvrdilo a ja sam som soferoval aj 1.6 aj 1.4.

Takze 1.4 ma dlhsi 5ku a toci nizsie otacky !

Je to skoda ale 1.4 je tym.padom lepsia volba

Odpovědět  |   | 
Michal.V  |  06. 03. 2007 11:01

Dobry den
Jsem cerstvym majitelem Almery r.v. 1999, 1.4 64kw, najeto 135 000 km, sedan, klima...Chtel bych se zeptat v jakych otackach je nejlesi almeru drzet(spotreba + zivotnost motoru)?Ptam se proto ze motor neprotestuje ani pri 1500.Nekde jsem cetl ze pri nizkych otackach muze dojit k zaneseni motoru karbonem.Dale jsem v tomhle foru cetl ze motor ma retez a ne remen a ze ho neni treba menit driv jak v 300 000 km...Mate vsichni stejny nazor ohledne tech 300 000 km?Take bych se chtel zeptat ktere dily(casti) je nejlesi dat v tehle kilometrech(135 000 km, v servisni knizce jsou poctive zapsany pravidelne prohlidky tak usuzuji ze puvodni majitel se o auto trosku staral) skontrolovat?A nakonec jaky typ(znacku) pneumatik doporucujete(letni i zimni)?Vsem predem dekuji za odpoved

Odpovědět  |   | 
ruda svara  |  08. 03. 2007 18:16

moje zkušenost je jen pozitivní mám almeru sedana 1.416v 55kw rok výroby96 a auto je v super stavu má najeto115tisíc a až na drobnou korozi u zadních podběhů je vše ok kdo v ní kdy jel tak ví že je prostorná tichá a jede co chtít víc než spolehlivé auto bez dalších investic apropo už mám dost toho věčnýho nadržování škodovek vždyť předražená plechovka pomalu jen s volantem a třemi válci s nadprůměrnými 40kw přece stojí za to ne?a spolehlivost?stačí se podívat na hodnocení TŮW report

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  11. 04. 2007 17:58

Já jsem bohužel vybral podle hodnocení TUV Nissana Almeru. Máme 1,6 73kw v plné výbavě, 1997, najeto 190 000, koupená nedávno. Prahy při koupi vypadaly orezle, ale ve skutečnosti jsou prorezlé skrz, z vodní pumpy kape chladicí kapalina a nejdelší brzdová trubička je prorezlá a kape z ní brzdová kapalina. Dřív jsme měli Ford Escort z r. 1987 v hrozném technickém stavu, ale Almera o 10 let novější není o moc lepší.

Odpovědět  |   | 
Mentt  |  13. 04. 2007 11:10

Trefit na spatny kus muze clovek u kazde znacky.Vzdy je treba si nechat pred koupi prohlednout auto obornikem a najete kilometry drzet pod 150 000km...

Odpovědět  |   | 
kalwi  |  25. 04. 2007 14:54

Koupil jsem Almeru 1,4 invitation v srpnu 2006 v "áčkách" najeto 70.000 km podle servisní knížky snad pravda. Moje zkušenosti byly ze začátku jako bych koupil vůz ,který je uváděn v testu-vše odpovídalo. Nyní při výměně oleje a zvednutí vozu jsem zjistil ,že mám totálně sjeté brzdové destičky z vnitřní strany. Je to normální,když vekovní destičky jsou tak na 50% ? Jinak jsem spokojen , jenom motor se mi zdá , že nemá těch 64 kW.

Odpovědět  |   | 
Mentt  |  19. 05. 2007 18:45

Zkus vymnenit vzduchovy filtr podle mne je tam jeste puvodni . Zvyseni vykonu motoru by mnelo jit znat a cena 150,- za vzduchovy filtr te nezrujnuje

Odpovědět  |   | 
Karla Vomáčková  |  24. 08. 2014 13:42

Mám almaru 1,4 rok (rv96, při koupi 156kkm), nalítaných s ní mám 15kkm, trochu rezne, měnila jsem manžety u kol, teď přetěsňovala vanu a zlobil alternátor. Byl tam studený spoj, po přepájení to maká jak má. Ručičky rychlosti a otáček se někdy nechtějí hýbat, taky chcou přepájet. Auto tiché, skoro není slyšet motor, když je zahřátý, na delší trasy s ním dokáži jezdit za 5,5 litru bez klobouku. Je to nejnižší auto v ulici, často bývám oslněna. Známá má fiestu a vždy zmíní pohodlnost sedaček v mém voze. Na řízení jsem si musela zvykat, je opravdu moc lehké. Dobře drží na silnici. Novější almary mají problém s šišatými válci, to maj určitě od spolupráce s renckem. 75 koníků moc to auto nerozjede, nedokáži si představit jak se stejně těžké auto s klimou může s ještě míň koňma pohybovat bezpečně po silnici.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

dnes | Jan Mička | 157 příspěvků
TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 54 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků

Nejčtenější články

Legendární Tatra T148 6x6 se vrátila zpět k životu. Poznáte, kde se improvizovalo?

Legendární Tatra T148 6x6 se vrátila zpět k…

I zmenšené modely reálných vozů si zaslouží pořádnou renovaci. Klasický náklaďák od Tatry je toho důkazem.

23.  12.  2020 | | 24 N/A
David Rusol
RenovaceTatraRetro
České kupé ÚVMV 1100 GT předběhlo dobu. Je extrémně vzácné, slaví 50 let

České kupé ÚVMV 1100 GT předběhlo dobu. Je …

Ne nadarmo se říká zlaté české ručičky. Možná to zní jako fráze, ale přísloví je víc než pravdivé. Přesvědčil se o tom i věhlasný italský designer Giorgetto Giugiaro, když na výstavě IEMA – Člověk a automobil v Praze spatřil v roce 1970 sportovní kupé ÚVMV 1100 GT.

25.  12.  2020 | | 104 N/A
Jindra Lasík
Sportovní autaRetro
Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takto. Stepway s CVT už víc mít nemůže

Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takt…

S uvedením ceníků rozjela Dacia i konfigurátor, ve kterém se můžeme kouknout, jak vypadá ta vůbec nejdražší varianta nového Sandera.

11.  1.  2021 | | 79 N/A
Daniel Fuglevič
Dacia SanderoČeský trhCeny
Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  12.  2020 | | 17 N/A
David Rusol
PolicieLuxusní auta
Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být stále levný, ale o víc peněz se říct nebojí

Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být st…

Fiat Tipo prošel omlazením v loňském říjnu a vedle standardních karosářských variant se nám ukázal i jako crossover. Startuje lehce nad 300 tisíci, není ale problém přesáhnout půl milionu.

6.  1.  2021 | | 28 N/A
Vladimír Kadera
České cenyFiat