Nissan Almera 2.2 dCi: stále při síle (velký test)

Nissan Almera 2.2 dCi: stále při síle (velký test)

Kapitoly článku:


Sedí se mi dobře

Po usednutí za volant mne překvapila kvalita sedadel. Široké, se slušným bočním vedením, dlouhé sedáky i optimálně dlouhá opěradla. Sedáky ani opěradla nejsou příliš tvrdá, stejně jako zbytečně měkká. Sedák je možné nastavit výškově, a to hned dvěma ovladači. Oba jsou poněkud netradičně otočné, nikoliv pumpovací. Jeden ovládá výšku sedáku vepředu, druhý vzadu; mění se pouze výška sedáku, nikoliv celého sedadla. Díky této možnosti lze kromě výšky měnit i sklon, takže i řidiči s delšíma nohama si mohou lépe vyhledat tu správnou pozici, aby měli opřená stehna. Opěradlu řidiče nechybí bederní opěrka. Zkrátka pohodlí je na dlouhých cestách zaručeno. Opěrky hlavy jsou nastavitelné jen výškově, jsou však aktivní, takže podélné nastavení není nutné.

  
Palubka i volant mají zajímavý tvar

  
Středová konzola netalčí do kolene --- Sedadla se výškově nastavují dvěma ovladači

Palubní deska je díky zabudovanému displeji nad středovou konzolou tvarově velmi zajímavá. Mohutný displej převyšuje úroveň palubky o nějakých deset cm, což na někoho může působit dobře, na jiného ne. Tvar palubky je veskrze standardní, nejsou zde krucánky jakou v současném Focusu, na druhou stranu na vás nedýchá konzervativní strohost německých aut. Všechny plasty jsou tvrdé, což nemusí vadit; na palubku stejně běžně nesáháte a středové konzoly se kolena ani holeně nedotýkají. Snad jen opěrky ve dveřích mohly mít jinou povrchovou úpravu a možná i jiný tvar, ruka z nich v dlouhém triku či mikině z nich totiž klouže.

  
Displej uprostřed palubky je zbytečně mohutný

Na rádio a klimu potřebujete manuál

Volant má velmi zvláštně tvarovaná ramena a je obšitý kůží. Síla věnce i průměr je optimální, bohužel nastavit ho lze jen výškově. Kdybych si jej mohl více zasunout do palubky, šlo by posunout sedadlo dopředu a uvolnit tak místo pro cestující vzadu. Na levé straně volantu je ovládání rádia; zpočátku mi přišlo umístění nešikovné, ale po čase jsem si zvykl a vyhovovalo mi. Ovládací páčky mají skutečně zvláštní řešení vzhledu, nicméně funkčnosti to neubírá. Jen si musíte zvyknout na to, že stírání předního okna provedete směrem dolů (cyklovač, pomalé stírání, rychlé stírání), zatímco jedno setření nahoru. Zadní stěrač má ostřikování pohybem dopředu, pravidelné stírání už ale ovládáte otočným ovladačem.

   
Palubní přístroje jsou přehledné, zato ovládání klimatizace a rádia moc ne

Velký displej nad palubkou sdružuje informace z automatické klimatizace, rádia a palubního počítače, ukazuje rovněž venkovní teplotu a čas. Funkce palubního počítače přepínáte tlačítkem na středové konzole, takže musíte při jízdě sundat ruku z volantu. Ukazuje průměrnou spotřebu, dobu jízdy, ujetou vzdálenost a dojezd. Škoda, že chybí druhá paměť na krátké trasy a aktuální spotřeba. Verze bez displeje mají nad výdechy praktickou prohlubeň, kam lze odložit peněženku či mobil.

  
Výsuvný držák na nápoje --- Odkládací schránka před spolujezdcem

Pod výdechy klimatizace je v jednom panelu umístěno veškeré ovládání rádia, klimatizace či ovládání vnitřního okruhu a vyhřívání skel. Poprvé jsem dlouho tápal, jak vlastně ovládat klimatizaci, má totiž sdružená tlačítka s rádiem označená jedna až šest. Nejsou nijak popsaná, takže mne ani nenapadlo, že by se jimi daly ovládat větráky či směr foukání. Zkrátka pokud nevezmete k ruce manuál, nezastavíte a nebudete se v ovladačích chvíli „vrtat“, na ovládání klimy nepřijdete. A ještě jedna dobrá rada: pokud zapnete světla, jas displeje se sníží zhruba na polovinu a za denního světla nebudou údaje takřka vidět. Je proto vhodné, po stisku tlačítka MOD, intenzitu jasu zvýšit (a v noci zase snížit). Almera je jedno z mála aut, kde se manuál bude často hodit.

  
Odkládací kapsa v předních dveřích a detail na el. ovládání oken

Ve standardu má vůz středovou loketní opěrku, která je bohužel příliš krátká na to, aby si řidič s menší postavou pohodlně opřel loket. Pokud jste delší a máte sedačku více vzadu, pak nebudete mít problém. V loketce se nachází malý odkládací prostor. Další najdete ve dveřích, lze tam uložit spíše jen drobnější předměty, ale půllitrovou láhev odložíte. Kapsy v zadních dveřích jsou spíše jen na kapesník či hadru, nic jiného se tam snad ani nevejde. Zpočátku se zdálo, že Almera nemá místo pro nápoje; podrobnější zkoumání palubky však odhalilo dva výsuvné držáky v dolní části konzoly. Nad nimi je malá přihrádka, která ovšem na dně protiskluzovou úpravu, takže mobil může při prudší akceleraci vyletět ven. Přihrádka před spolujezdcem není příliš rozměrná, ale postačí.

  
Středová loketní opěrka skrývající odkládací prostor je poměrně krátká

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud