Nissan 370Z Stillen: kompresor a 500 koní

Americká ladičská společnost Stillen si tentokrát vzala do prádla vozy Nissan 370Z a vyvinula pro ně přeplňovaní systém.

Společnost Stevea Millena (její název je tedy spojením obou těchto slov) patří již čtvrt století k nejrespektovanějším ladičům automobilů koncernu Nissan v USA, jež si v této oblasti připsala hned několik prvenství. Například předchozí Nissan 350Z opatřila přeplňováním, přičemž takto upravené vozy prošly certifikací institutu CARB (California Air Resources Board), jenž hlídá úroveň emisí ve výfukových plynech. V případě Nissanu 350Z navíc Stillen nabídl plnou záruku na motor v délce tří let, resp. 36 000 ujetých mil.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zatím poslední novinkou od Stillenu je sada úprav pro vidlicový šestiválec VQ37, jenž je montován do vozů Nissan 370Z a Infiniti G37, přičemž i v tomto případě se zákazník může spolehnout na to, že motory plní normy CARB. Změny se dotkly především nového programu řídicí jednotky a větších vstřikovačů, ale hlavně aplikace přeplňovacího kompresoru Vortech V-3. Vestavěn je do nového hliníkového sacího traktu s mezichladičem stlačovaného vzduchu vzduch – voda a disponuje tichým náhonem klínovým řemenem a vlastním odděleným mazáním.

Výsledky jsou působivé. Z výchozích 328 koní (241 kW) poskočil nejvyšší výkon až na rovných 500 koní (368 kW). Celek je uzpůsoben tak, aby posílený motor bez potíží spolupracoval jak s manuální, tak i s automatickou převodovkou. Tentokrát se konstruktérům Stillenu podařilo všechny nové komponenty vtěsnat pod původní kapotu, takže nebylo třeba vytvářet v ní „bouli“ jako v případě předchozí stavby Nissanu 250Z.    

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků