Nissan 370Z Stillen: kompresor a 500 koní

Americká ladičská společnost Stillen si tentokrát vzala do prádla vozy Nissan 370Z a vyvinula pro ně přeplňovaní systém.

Společnost Stevea Millena (její název je tedy spojením obou těchto slov) patří již čtvrt století k nejrespektovanějším ladičům automobilů koncernu Nissan v USA, jež si v této oblasti připsala hned několik prvenství. Například předchozí Nissan 350Z opatřila přeplňováním, přičemž takto upravené vozy prošly certifikací institutu CARB (California Air Resources Board), jenž hlídá úroveň emisí ve výfukových plynech. V případě Nissanu 350Z navíc Stillen nabídl plnou záruku na motor v délce tří let, resp. 36 000 ujetých mil.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zatím poslední novinkou od Stillenu je sada úprav pro vidlicový šestiválec VQ37, jenž je montován do vozů Nissan 370Z a Infiniti G37, přičemž i v tomto případě se zákazník může spolehnout na to, že motory plní normy CARB. Změny se dotkly především nového programu řídicí jednotky a větších vstřikovačů, ale hlavně aplikace přeplňovacího kompresoru Vortech V-3. Vestavěn je do nového hliníkového sacího traktu s mezichladičem stlačovaného vzduchu vzduch – voda a disponuje tichým náhonem klínovým řemenem a vlastním odděleným mazáním.

Výsledky jsou působivé. Z výchozích 328 koní (241 kW) poskočil nejvyšší výkon až na rovných 500 koní (368 kW). Celek je uzpůsoben tak, aby posílený motor bez potíží spolupracoval jak s manuální, tak i s automatickou převodovkou. Tentokrát se konstruktérům Stillenu podařilo všechny nové komponenty vtěsnat pod původní kapotu, takže nebylo třeba vytvářet v ní „bouli“ jako v případě předchozí stavby Nissanu 250Z.    

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků