Nissan 370Z Stillen: kompresor a 500 koní

Americká ladičská společnost Stillen si tentokrát vzala do prádla vozy Nissan 370Z a vyvinula pro ně přeplňovaní systém.

Společnost Stevea Millena (její název je tedy spojením obou těchto slov) patří již čtvrt století k nejrespektovanějším ladičům automobilů koncernu Nissan v USA, jež si v této oblasti připsala hned několik prvenství. Například předchozí Nissan 350Z opatřila přeplňováním, přičemž takto upravené vozy prošly certifikací institutu CARB (California Air Resources Board), jenž hlídá úroveň emisí ve výfukových plynech. V případě Nissanu 350Z navíc Stillen nabídl plnou záruku na motor v délce tří let, resp. 36 000 ujetých mil.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zatím poslední novinkou od Stillenu je sada úprav pro vidlicový šestiválec VQ37, jenž je montován do vozů Nissan 370Z a Infiniti G37, přičemž i v tomto případě se zákazník může spolehnout na to, že motory plní normy CARB. Změny se dotkly především nového programu řídicí jednotky a větších vstřikovačů, ale hlavně aplikace přeplňovacího kompresoru Vortech V-3. Vestavěn je do nového hliníkového sacího traktu s mezichladičem stlačovaného vzduchu vzduch – voda a disponuje tichým náhonem klínovým řemenem a vlastním odděleným mazáním.

Výsledky jsou působivé. Z výchozích 328 koní (241 kW) poskočil nejvyšší výkon až na rovných 500 koní (368 kW). Celek je uzpůsoben tak, aby posílený motor bez potíží spolupracoval jak s manuální, tak i s automatickou převodovkou. Tentokrát se konstruktérům Stillenu podařilo všechny nové komponenty vtěsnat pod původní kapotu, takže nebylo třeba vytvářet v ní „bouli“ jako v případě předchozí stavby Nissanu 250Z.    

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků