Nissan 370Z Stillen: kompresor a 500 koní

Americká ladičská společnost Stillen si tentokrát vzala do prádla vozy Nissan 370Z a vyvinula pro ně přeplňovaní systém.

Společnost Stevea Millena (její název je tedy spojením obou těchto slov) patří již čtvrt století k nejrespektovanějším ladičům automobilů koncernu Nissan v USA, jež si v této oblasti připsala hned několik prvenství. Například předchozí Nissan 350Z opatřila přeplňováním, přičemž takto upravené vozy prošly certifikací institutu CARB (California Air Resources Board), jenž hlídá úroveň emisí ve výfukových plynech. V případě Nissanu 350Z navíc Stillen nabídl plnou záruku na motor v délce tří let, resp. 36 000 ujetých mil.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zatím poslední novinkou od Stillenu je sada úprav pro vidlicový šestiválec VQ37, jenž je montován do vozů Nissan 370Z a Infiniti G37, přičemž i v tomto případě se zákazník může spolehnout na to, že motory plní normy CARB. Změny se dotkly především nového programu řídicí jednotky a větších vstřikovačů, ale hlavně aplikace přeplňovacího kompresoru Vortech V-3. Vestavěn je do nového hliníkového sacího traktu s mezichladičem stlačovaného vzduchu vzduch – voda a disponuje tichým náhonem klínovým řemenem a vlastním odděleným mazáním.

Výsledky jsou působivé. Z výchozích 328 koní (241 kW) poskočil nejvyšší výkon až na rovných 500 koní (368 kW). Celek je uzpůsoben tak, aby posílený motor bez potíží spolupracoval jak s manuální, tak i s automatickou převodovkou. Tentokrát se konstruktérům Stillenu podařilo všechny nové komponenty vtěsnat pod původní kapotu, takže nebylo třeba vytvářet v ní „bouli“ jako v případě předchozí stavby Nissanu 250Z.    

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

včera | Jan Mička | 33 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků