Nissan 370Z Roadster: otevřené Zetko oficiálně

Jen pár hodin po zveřejnění prvních fotografií následovalo představení nového roadsteru z dílen Nissanu. Co nabídne?

Novinka toho nabídne jistě dost, jak jsme ale naznačili již dříve, žádné dramatické změny Nissan 370Z Roadster nepřináší. Vůz vychází z technického řešení 370Z kupé a ideově se drží hodnot, které nabídl jeho předchůdce 350Z Roadster. Což ale v dnešní době určitě nejsou špatné karty.

Vzhledově se tak roadster drží atraktivního „bumerangovitého” designu 370Z, jehož přitažlivost dále podtrhuje možností stáhnutí plátěné střechy vozu, která navazuje na zkrácené čelní sklo. Plátěná střecha je standardně elektricky ovládaná a z vozu udělá ideálního parťáka pro letní dny za rovných 20 sekund od vydání pokynu, kdy se mezi hlavami cestujících rovněž vysune standardně dodávaný deflektor. Nissan se tak podržel zcela klasického řešení a nedal se strhnout módní vlnou kupé-kabrioletů, což ve výsledku znamená jediné - vůz si mohl podržet kontury kupé, které nebylo třeba devastovat příliš „bachratou” zádí a podle všeho příliš nestoustl, ač automobilka konkrétní hodnotu hmotnosti vozu zatím nezveřejnila. Jak to tedy víme? Nissan říká, že 370Z Roadster je lehčí než jeho předchůdce, který vážil 1 635 kg. Hmotnost vozu se tak bude pohybovat v rozmezí 1 488 kg (verze kupé) a 1 635 kg (právě hmotnost 350Z roadster), což není málo, ale v dnešní době určitě ani hodně.

Nižší hmotnost vychází především z celkového zmenšení vozu, který stojí na podvozku s o rovných 10 cm kratším rozvorem a má na výšku o 1 cm méně. Dietu vozu podpořila i vysoká míra použití odlehčených materiálů - hliníkové nejsou jen pedály spojky, brzdy a plynu, ale i kapota motoru, víko kufru a obě dveře. Kila šla ale dolů i u jiných prvků, palivová je o 30 kilogramů lehčí, výfukové potrubí o 8 kilogramů, stejně jako audiosystém.

Srdce vozu tvoŕí stejně jako u kupé objemný, 3,7litrový vidlicový šestiválec, který dává výkon 224 kW (332 koní) při 7 000 ot./min. a točivý moment až 270 Nm při 5 200 ot./min. Na motor navazuje buď sedmistupňová automatická převodovka s řazením pádly pod volantem nebo šestistupňový „manuál”. V jeho případě je standardem úsměvný systém „SynchroRev Match”, který podřazování automaticky zvýší otáčky motoru, tedy hraje si na jakýsi nepřesný a částečně nesmylný (přes spojku...) meziplyn. Naštěstí je tento prvek plně vypínatelný, přidat trochu otáček při podřazování zvládne tímto způsobem i ten nejméně šikovný řidič jistě lépe...

Vůz bude standardně dodáván na osmnáctipalcových kolech z lehkých slitin s pneumatikami 225/50 R18 a 245/45 R18, příplatkovou alternativou budou „kované devatenáctky” RAYS s pneu 245/40 R19 a 275/35 R19. Data o zrychlení či maximální rychlosti Nissan bohužel nezveřejnil, a tak přidáme už jen informaci, že vůz bude nabízen v sedmi barvách, a to červené, černé, stříbrné, grafitové, bílé, modré a „Black Cherry”, tedy jakémsi tmavě rudém odstínu.

Novinka se aktuálně představuje v New Yorku, do prodeje by měl být uvedena co nevidět. „Americká cena” by měla začínat těsně pod 30 000 dolary, jakákoli evropská či dokonce česká je zatím velkou neznámou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan 370Z Roadster
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků