Nissan 370Z Nismo RC: určeno pouze pro závodníky

Japonská automobilka Nissan se nyní přidala k těm, které přímo nabízejí své sériové vozy upravené pro čistě závodní nasazení.

Do pomyslného klubu věhlasných značek Porsche nebo Ferrari vstupuje Nissan novým modelem pojmenovaným Nissan 370Z Nismo RC. Odvozen je od standardního, na jaře faceliftovaného sportovního modelu Nissan 370Z a vznikl s přispění konstruktérů z oddělení Nissan Motorsport v dílnách ladičské divize Nissanu Nismo, která již připravila řadu vylepšených vozů Nissanů včetně na 350 koní posíleného modelu Nissan 370Z Nismo.

Test Nissan 370Z: sporťák do každé rodiny

Test Nissan 370Z: sporťák do každé rodiny

Pro použití výhradně na závodních okruzích byl u Nisma standardní Nissan 370Z podroben důsledné odtučňovací kúře, která pohotovostní hmotnost sériového modelu 370Z snížila o půl druhého metráku na 1 339 kg. Aby byla cena vozu pro závodníky dostupná, vycházelo se do značné míry ze standardního provedení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan 370Z Nismo RC: určeno pro závodníky

To ale bylo opatřeno řadou dílů Nismo včetně výfukové soustavy, nového programu řídicí jednotky, nové spojky se setrvačníkem a větších chladičů a upravených převodů. Vidlicový šestiválec 3,7 l díky tomu dosahuje výkonu posíleného o 27 koní na 355 koní (261 kW) a točivého momentu navýšeného o 11 Nm na celkových 374 Nm.

Interiér je opatřen ochrannou klecí, která spolu s hasicím systémem odpovídá požadavkům regulí FIA. Dále v něm najdeme také závodní sedadla Recaro s šestibodovými bezpečnostními pásy, volant Sparco a středový panel z uhlíkových kompozitů nesoucí potřebné vypínače.

Podle Nissanu byl model 370Z Nismo RC konstruován tak, aby odpovídal předpisům tříd International FIA GT4 a World Challenge GTS, ovšem s drobnými úpravami mohou tyto stroje startovat také v seriálech Grand Am. Chcete se stát závodníky? Kontaktujte Nissan Motorsport a Nissan 370Z Nismo RC si zkrátka objednejte.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků