Nissan 370Z Nismo: posilněná 370Z již i v Japonsku, dočkáme se také v Evropě?

Nissan 370Z v tovární úpravě Nismo jsme vám představili již dříve. V tu chvíli se ale s nasazením této verze počítalo pouze pro americký trh, zbytek světa měl mít smůlu. Nyní tento vrchol modelové řady 370Z Nissan přichystal i pro svůj domácí trh, a tak nám svitla malá naděje, že by se tato novinka mohla objevit i na starém kontinentu. Japonská specifikace se od té americké odlišuje jen v jednom detailu, přeto si pojďme v krátkosti zrekapitulovat, čím se tato specialitka vyznačuje.

Začneme přitom hned u pohonného ústrojí, které disponuje výkonem 257 kW/350 koní (oproti standardní verzi s 332k). Technikcé úpravy však u motoru ani zdaleka nekončí, jejich seznam doplňují tužší tlumiče a účinnější brzdový systém. Nissan 370Z si vepředu obouvá 19-ti palcové pneumatiky o rozměrech 245/40 a vzadu pak 275/35. Na kola zadní nápravy bude stádo 350 koní standardně posíláno přes šestistupňovou manuální šestistupňovou převodovku, speciálně v Japonsku je však možné vybavit tento vůz i sedmistupňovým automatem. Paradoxem je, že automat pro Japonsko je tím jedinou zásadní odlišností od americké verze...
O funkční aerodynamické doplňky se postarala sportovní divize Nismo, která má s úpravami Nissanů už dlouholeté zkušenosti. K dispozici je sada několika typů nárazníků, boční prahy a přítlačná křídla, uvnitř pak nalezneme několik dekorativních prvků s logem tohoto úpravce.
Závěrem už jenom ilustračně připomeňme, že za verzi vybavenou šestistupňovou manuální převodovkou si výrobce řekne o 51 400 dolarů (zhruba 960 000 Kč) a osazení sedmistupňového automatu pak cenu zvýší na hodnotu 52 500 dolarů (zhruba 982 000 Kč).
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Nissan 370Z Nismo pro Japonsko
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků