Nissan 370Z Nismo: decentní sportovec

Na newyorkském autosalonu se ve stínu otevřené verze představil Nissan 370Z i v úpravě Nismo. Prozatím ale s pevnou střechou.

Představení otevřené verze modelu 370Z si automobilka velmi dobře načasovala, odehrálo se totiž na nedávném newyorkském autosalonu a v následujících týdnech se dostane k prvním prodejcům.

Vedle něj se poněkud nenápadněji představila standardní verze, která však na sobě nese rukopis věhlasné sportovní divize Nismo, rozhodně však nelze tvrdit, že tento vůz na silnicích bude patřit k těm méně nápadným. V jeho jakési koncepční podobě jsme se mu věnovali již dříve, nyní se můžeme detailněji a na pozadí nových fotografií podívat na jeho produkční verzi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A začneme hned u vzhledu. Časy velkých spoilerů a mohutných nárazníku jsou už zřejmě definitivně „out“ a novinka z dílny Nismo je toho jasným příkladem. Návrháři totiž vsadili pouze na decentní ale účelný bodykit, který jemně navazuje na linie vozu. Ostatně, svou divokost vůz předvede na silnicích jízdou a ne vzhledem. Na druhou stranu ale nemůžeme tvrdit, že by novinka působila nudně, zejména záď zaujme difuzorem a dvojicí chromových koncovek výfuku, nelze opomenout ani zadní přítlačné křídlo, které však nepůsobí jako „pěst na oko“. Z profilu ulahodí pohledu  odlehčená 19-ti palcová litá kola obouvající sportovní pneumatiky Yokohama Advan.
Od vzhledu se nyní posuňme k technické stránce, kde taktéž najdeme několik zajímavostí. Začít můžeme hned při upraveném 3,7 litrovém šestiválci VQ s předělanou elektronikou, který se po těchto úpravách může pochlubit výkonem až 257 kW/350 koní při 7 400 ot/min. Novinka bude dodávána pouze se šestistupňovou manuální převodovkou, bohužel i v úpravě Nismo s „amatérskou” funkcí SynchroRev Match, která řidiči sahá do řízení snahou o srovnání otáček motoru při podřazování, tedy simuluje jakési nutně nepřesné meziplyny.
Nismo samozřejmě zapracovalo i na dalších částech, standardem je tužší pružení a větší brzdové kotouče. Běžnou součástí je i řada elektronických systému, které nejen usnadňují řízení ale i zvyšují bezpečnost, z nich bychom mohli zmínit třeba brdové asistenty ABS a EBD, standardem je i systém VDC (Vehicle Dynamic Control) a elektronický diferenciál se zvýšenou svorností. Podle údajů výrobce bude mít vůz oproti svému předchůdci citlivější a přesnější řízení.
Nissan 370Z Nismo, jenž se k prvním prodejcům dostane v průběhu letních měsíců budek dispozici s vcelku bohatou doplňkovou výbavou, přičemž punc exkluzivity přidává sportovní interiér se vším, co k tomu patří a pomyslnou třešničkou na dortu bude plaketa s výrobním číslem. Případný zájemce po získání dostatečných finančních prostředků pak bude muset už jenom vyřešit dilema, jakou barvu z pětice nabízených si zvolí. K dispozici je perleťová bílá, stříbrná, černá, červená a grafitová šedá.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan 370Z Nismo
 
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 14 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků