Nissan 370Z Nismo: decentní sportovec

Na newyorkském autosalonu se ve stínu otevřené verze představil Nissan 370Z i v úpravě Nismo. Prozatím ale s pevnou střechou.

Představení otevřené verze modelu 370Z si automobilka velmi dobře načasovala, odehrálo se totiž na nedávném newyorkském autosalonu a v následujících týdnech se dostane k prvním prodejcům.

Vedle něj se poněkud nenápadněji představila standardní verze, která však na sobě nese rukopis věhlasné sportovní divize Nismo, rozhodně však nelze tvrdit, že tento vůz na silnicích bude patřit k těm méně nápadným. V jeho jakési koncepční podobě jsme se mu věnovali již dříve, nyní se můžeme detailněji a na pozadí nových fotografií podívat na jeho produkční verzi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A začneme hned u vzhledu. Časy velkých spoilerů a mohutných nárazníku jsou už zřejmě definitivně „out“ a novinka z dílny Nismo je toho jasným příkladem. Návrháři totiž vsadili pouze na decentní ale účelný bodykit, který jemně navazuje na linie vozu. Ostatně, svou divokost vůz předvede na silnicích jízdou a ne vzhledem. Na druhou stranu ale nemůžeme tvrdit, že by novinka působila nudně, zejména záď zaujme difuzorem a dvojicí chromových koncovek výfuku, nelze opomenout ani zadní přítlačné křídlo, které však nepůsobí jako „pěst na oko“. Z profilu ulahodí pohledu  odlehčená 19-ti palcová litá kola obouvající sportovní pneumatiky Yokohama Advan.
Od vzhledu se nyní posuňme k technické stránce, kde taktéž najdeme několik zajímavostí. Začít můžeme hned při upraveném 3,7 litrovém šestiválci VQ s předělanou elektronikou, který se po těchto úpravách může pochlubit výkonem až 257 kW/350 koní při 7 400 ot/min. Novinka bude dodávána pouze se šestistupňovou manuální převodovkou, bohužel i v úpravě Nismo s „amatérskou” funkcí SynchroRev Match, která řidiči sahá do řízení snahou o srovnání otáček motoru při podřazování, tedy simuluje jakési nutně nepřesné meziplyny.
Nismo samozřejmě zapracovalo i na dalších částech, standardem je tužší pružení a větší brzdové kotouče. Běžnou součástí je i řada elektronických systému, které nejen usnadňují řízení ale i zvyšují bezpečnost, z nich bychom mohli zmínit třeba brdové asistenty ABS a EBD, standardem je i systém VDC (Vehicle Dynamic Control) a elektronický diferenciál se zvýšenou svorností. Podle údajů výrobce bude mít vůz oproti svému předchůdci citlivější a přesnější řízení.
Nissan 370Z Nismo, jenž se k prvním prodejcům dostane v průběhu letních měsíců budek dispozici s vcelku bohatou doplňkovou výbavou, přičemž punc exkluzivity přidává sportovní interiér se vším, co k tomu patří a pomyslnou třešničkou na dortu bude plaketa s výrobním číslem. Případný zájemce po získání dostatečných finančních prostředků pak bude muset už jenom vyřešit dilema, jakou barvu z pětice nabízených si zvolí. K dispozici je perleťová bílá, stříbrná, černá, červená a grafitová šedá.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan 370Z Nismo
 
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 14 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků