Humbuk kolem WLTP přežil i Nissan 370Z. V Česku je pořád za skvělou cenu

51 komentářů

Filda
7. května • 15:23

no kamarád má 350z, nebo chcete-li tak o něco staršího a slabšího předchůdce ... to auto je ... netroufnu si říct dobrý nebo špatný ... je prostě typicky japonský, má uřvaný po otáčkách dychtivý motor,a není zrovna jednoduchý ovládnout ho tak aby jste s ním jezdili opravdu dobře, i když je pěkně čitelný a naprosto skvěle cítí to kdy vás bude chtít předběhnout zadek tak jeho ovládnutí na silnici vyžaduje už poměrně velkou dávku řidičského umu, ono je to taky kvůli tomu dost rozporuplné, na jednu stranu je to na řízení super, ale asi s ním nebudete chtít jezdit každý den a na druhou stranu když si ho pořídíte jenom jako víkendový zábavu a tím že si párkrát zajede na okruh tak si vůbec nemáte možnost to auto NAPOLNO užít což je škoda.

laadis
6. května • 8:43

Zetko je skutečně skvělé auto a v poměru cena/výkon nemá moc konkurenci. Jen drobná oprava článku - verzi Nismo lze stále objednávat i z výroby :-)

JirkaX
3. května • 15:13

Kvalitní auto se pozná hned, to není jako předražená Škodovka.

Pavel
3. května • 11:50

To auto beznadějně přesluhuje. A to po všech stránkách.

runner42
3. května • 15:56

Bohužel s příchodem ekonomické recese v roce 2008 se začala ku***t i auta.
Je pravda, že Zetko věkem není zrovna nejmladší. Bohužel, a to bohužel podtrhuji, je bezkonkurenčně lepší, než drtivá většina soudobé "sportovní" produkce.
A to je strašný.

mpolan
3. května • 12:03

Nejsem si jistý, zda je to zrovna v dnešní době špatně.

zaban
20. prosince • 18:57

Velký souhlas, mám teprve 4 měsíce ,ale velká spokojenost pro nás, kdo mají rádi manuál řazení a poctivou 6-ti hrnkovou atmosféru, jedna s posledních možností.

Pavel
3. května • 13:26

Samozřejmě že je to špatně. Kdo vyvalí milion za auto, tak od něj požaduje mnohem víc věcí, než jen koncepci pohonu. A to vše ostatní je už časově mimo. Navíc když se nejd s cenou dolů, tak je to beznadějný případ.

Pavel70
5. května • 8:10

Za prvé, milion to auto nestojí, dá se najít nové i pod 800 tis. Za druhé, právě koncepci pohonu bude kupec zetka hledat, protože něco podobného si jinde nekoupí - atmosférický šestiválec s manuálem a zadokolkou. Mám ho necelé dva roky, na podzim tvrdil prodejce, že už nepůjde objednávat, ale jak vidět, byl to jen šum. Na novou generaci fakt asi nikdo z kupců nečeká, protože to už bude zřejmě o dost jiné auto.

André
6. května • 0:41

Máte pravdu možná i proto se toto nádherné auto prodává i když jak víme je už opravdu staršího data, ty roky mu nikdo neodpáře ale i když to tak je již několik let se prodává, není se čemu divit porovnejte konkurenci a té je hodně málo(když vezmeme 2místa k sezení a zhruba podobnou cenu )a konkurence je méně a méně ono moc na výběr není BMW z4, možná trochu ale opravdu trochu (hodně vzdáleně) Mazda MX, nevím které modely od různých značek bych poslal proti 370z. atmosférický šestiválec,zadokolka kdo to dnes nabízí. Už je to dynosaurus ale asi už nám zůstává téměř jediný :-) snad nástupce nepřijede jako 3válec a 4turba ikdyž dobré turbomotory většího objemu jedou nádherně a mají sílu na rozdávání to je sice fakt ale tady by mi to bylo asi líto :-)

Luise
3. května • 15:41

Milion dneska stojí lépe vybaveny 2.0 tdi Superb bez combiku. Co očekávat od nej?

André
3. května • 13:15

Máte pravdu, spousta lidí dnes hledá moderní interiér,luxusní plastíky, obrovské obrazovky, moderní systémy, porovnává výkon turbomotorů atd,,........ ale je pořád dobře že lze stále koupit takovéto auto. Ano není nejmodernější ale je spousta lidí co si rádo zařídí něco takového, 6válec atmo, pořádná ale i těžká konstrukce, ...... zaostalý možná ale jak píše mpolan pro někoho to je spíše + , taky se mezi tyto lidi řadím neříkám že je toto auto nejrychlejší, nejlepší,nejmodernější atd ale je radost ho řídit. Dá se taky zadovádět a přitom vás nechce zabít :-) určitě doporučuji aspoň projet.

André
3. května • 11:38

Je paráda že tu s námi pořád je :-) starším jsem začínal, mé první ,,(sportovní)´´ auto 350Z, bylo super ale ta váha taky nic moc ale řídilo se nádherně a motor šel doladit aby to bylo ještě živější.Měl velký potenciál. 370tkou jsem se jen svezl díky kamarádu a byla zase úplně jinde o velký kus lepší, dotáhlejší. Je to krásný kus auta,výborně se řídí, cena, možnosti případných úprav, poctivý motor,......... je víc + , opravdu Zetku fandím snad tu bude ještě dlouho takové jaké je :-) Mustanga mám teď a neřekl bych že se tyto auta dají vůbec porovnávat to opravdu nejde aspoň podle mé zkušenosti, kdo měl také možnost řídit tyto dvě krásná auta mi dá určitě zapravdu - nelze je srovnávat.

xtra01
3. května • 12:48

370Z jsem nějakou chvíli měl, auto je super, dostatečně komfortní i na 19" kolech, do zatáček jak vítr, taková (těžká) motokára :) už je pryč, ale prostě jen proto, že jsem si na něj nedokázal najít dost času (malinké děti) a mám malou garáž...do budoucna, až budou děti větší, tak zase rád něco v tomhle stylu pořídím...

expat
3. května • 10:33

Kdysi dávno (cca 40 roků) jsem se svezl s 240Z, ale zážitek to nebyl zrovna suprový. Auto bylo tenkrát na můj vkus (byl jsem zvyklý na 1.6 čtyřválec) až příliš těžké, hlavně na předek, což bylo dáno tím větším řadovým motorem. A pocitově takové neohrabané. Ale v US se tenkrát prodávalo velmi dobře. Jo, s tímto novým, bych se také rád svezl, když by byla šance....

Sir CHerokee
3. května • 10:06

Je super, že takové auto je na trhu. Cena kolem 900 000 je určitě dobrá. Trochu mu chybí už nová generace. Je škoda, že jich nejezdí více. Ty vybavenější verze už jsou ve vodách mustangu, takže kdo chce atmo více válec...jde asi tam.

P.
3. května • 10:21

Ten kdo chce lehký dvoumístný roadster jako je Zetko těžko půjde pro o půl metru delší, čtyřmístnou a těžkou krávu jakou je Mustang a naopak.

Igorko
4. května • 18:00

Zetko teda určite nie je ľahký športiak. Ale aspoň to na rozdiel od Mustanga je športové auto.

runner42
3. května • 16:12

Jen malá korekce - při pohledu do techničáků musím konstatovat, že Zetko je pouze o 30 kg lehčí. Je to festovní auto postavené před recesí. Žádné zbytečnosti, ale to co tam je, tak je fakt precizní a spíše naddimenzované.

petr r. (petrumr)
3. května • 20:32

a kolik má mustang cabrio provozní? Já mám napsaný u Z4 1295kg a mustang má tak o 600kg více, tak zetko má 1800Kg? Není to moc? není to maximální hmotnost?

Sir_CHerokee
3. května • 20:56

Mustang je velké GT. Kupí má 1720 kg, cabrio 1800. Konkurencí ale není Z4, ale když už od BMW tak 6 kupé...roézměry a váhou, nikoliv cenově. https://www.autoweb.cz/ford-mustang-gt-5-0-v8-vs... ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
4. května • 13:07

Tak oprava, u Zetka mám v techničáku 1583kg.

Pavel70
5. května • 8:19

Já tam mám provozní hmotnost dokonce 1608 kg, takže pohotovostní bude 1533 kg, což není úplně málo, ale díky tomu je to fakt taková těžká motokára. Navíc, když jsem chtěl dát semi-slicky, v továrním rozměru 18" se nevyrábí, takže jsem koupil rozměr 19", ale narazil jsem na přední brzdové třmeny, přidal jsem dopředu 15mm podložky a auto se teď už snad ani nedá utrhnout, jak je rozkročené.

petr r. (petrumr)
4. května • 12:10

jo, ale k zetku je konkurent Z4, ale reaguji, že psal, že zetko je o 30kg lehčí a já píši, že se spletl u pohotovostní a celkové hmotnosti.

bzzz
3. května • 12:16

Ale houby, spousta lidi kila, zadni nahon, karoserii apod fakt neresi - tim spise na evropskych silnicich, voli emocema.

Sir CHerokee
3. května • 13:02

No v Evropě ještě jezdí kupátek a kabrií hodně málo...bohužel. Tech, co volí přes emoce, asi ubývá. Většina volí unifikované krabice.

bzzz
3. května • 15:09

Jsou emoce a emoce... jizdni emoce a zrakove emoce (to jsou ty trendy krabice).

Sir CHerokee
3. května • 11:29

No a čísla prodejů říkají něco jiného ;-)

P.
3. května • 13:04

To je pěkná blbost. To není o prodejích, ale o tom jaký typ auta kdo chce. To bych mohl rovnou argumentovat, že BMW 3 se prodá stokrát víc než Mustangů a bylo by to stejné míchání hrušek a jablek jako ten Mustang a Zetko.

Sir_CHerokee
3. května • 16:18

BMW 3 je sedan. BMW 4 se prodá méně než Mustangů. Myslím, že Mustang tahá potenciální zákazníky o víceválcové kupé i Nissanu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
P.
3. května • 18:11

BMW 3 je sedan a co jako? Hrušky a jablka jsi tu začal míchat ty.
Jinak BMW 4 se v našich končinách prodá asi tak 5x víc než Mustangů.
http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/b... ...
http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/f... ...

Sir_CHerokee
3. května • 20:52

Jo 420d. :-D..sporťák jak c*p. Ale zrovna náš trh bych nepovažoval za směrodatný. Mustang je opakovaně nejprodávanějším sportovním vozem roku. A je to logické, nabízí to, co ostatní ne - u globálího vozu atmo V8, volbu převodovky, k tomu parádní design, individualizaci a síť servisů a to vše za cenu, které krom neglobálního Camara nikdo nenabízí. V neposlední řadě má za sebou zajímavou 55 letou historii a stal se ikonou.

bzzz
3. května • 22:20

Treba Charger se prodava v US vicemene stejne (ne-li dokonce lepe), ne? Ale samozrejme value for money ma Mustang paradni.

P.
3. května • 21:10

Ona je také M4 a ta si Mustangem vytře laufy kdykoliv a kdekoliv. Evropský trh je pro mě mnohem směrodatnější než jiné trhy.

Jan
7. května • 11:09

Jsou také ostré verze Mustangu a ty si na rovince zase vytrou zadek M4. Nicméně za Mega u BMW dostanu dieslovy crytvalec a Fordu V8. To srovnání nesedí. BMW mám rád ale Mustang bych chtěl už jen kvůli zvuku pokud by to měl být funcar. S BMW je zase víc auto pro normální den s výjimkou M verzi. Měl jsem chvilky pujcenou CLS s keramickou spojkou v kolonach to nebyla vůbec sranda.

runner42
3. května • 16:28

Tak záleží na úhlu pohledu. Otázka je, co je "potenciální zákazník". Pokud je to někdo, kdo chce sportovní auto a neví zatím jaké, pak ano, auta mohou soupeřit. Pokud si ale někdo udělal čas a stanovil si priority svého nákupu, pak auta už nesoupeří, protože jsou zásadně rozdílná.

Joe Doe
3. května • 9:55

Aky humbuk?
Humbuk a masivne skrty motorov su domenou automobiliek, ktore mali problem so starou verziou legislativy.

Tom
3. května • 10:42

To bych ani nerekl, spise automobilek nabizejicich velke mnozstvi kombinaci motoru, prevodovek a vybavy. Pokud ma Z jen jednu nebo dve volby, tak to stihli homologovat rychle.
Chapu ale, ze pro zaryteho odpurce je to jak cerveny hadr a nerozlisuje mezi wltp a dieselgate.

expat
3. května • 10:08

Zajímavé, že jich bylo tolik....

runner42
3. května • 8:22

Zetko je v dané cenové kategorií fantastické auto.

JirkaX
3. května • 10:03

to je tak skvělé auto, že ho vlastně nikdo ani nechce

Sir CHerokee
3. května • 10:08

Myslím, že chyba je i na straně Nissanu. Dlouho se čeká na novou generaci. Reklama pro ten vůz žádná, testů po faceliftu minimum...a u dealerů to potenciální zákazník neuvidí a ani nevyzkouší.

runner42
3. května • 11:12

Chyba Nissanu to je, ovšem na novou generaci se čtyřválcem nikdo nečeká.

speedfred
3. května • 8:50

Neviem,nikdy som ho nejazdil ale jedným časom som nad ním uvažoval. Klasické kupéčko pod 1M Kč a myslím že sa dali nájsť nové kúsky aj za 899t Kč. Pekná cena.

bzzz
3. května • 9:02

Kolik pripadnych zajemcu o auta podobneho typu asi pretahne Mustang?

runner42
3. května • 11:10

Nula. Každé z nich je zcela jiné. A vím o čem mluvím, mám obě. Mustang je nový, ale o prodeji Zetka neuvažuji.

petr r. (petrumr)
3. května • 9:35

0, protože kdo chce mustanga se nebude dívat po japonci.

Nornik
3. května • 9:52

Do Mustanga se vejde autosedacka

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
3. května • 11:11

To se vejde i do Zetka. Ke spolujezdci.

petr r. (petrumr)
3. května • 20:09

zetko jako Z4? Má vůbec japonský zetko iso-fix?

runner42
7. května • 17:41

Není tam.

Doporučujeme

Články odjinud