Humbuk kolem WLTP přežil i Nissan 370Z. V Česku je pořád za skvělou cenu

Na Nissan 370Z se v Česku možná trochu zapomnělo. Je to škoda, protože jde jednak o výborné auto, a navíc je dlouhodobě za velmi zajímavou cenu.

Že se svět zbláznil do vozů SUV, je věc více než jasná. Spíše než přítomnost těchto aut na trhu ale mnohé překvapuje, že se jim někteří výrobci snaží vtisknout vysokou míru sportovnosti, což ale vzhledem k tomu, jaké vozy se dříve označovaly za sportovní, nedává moc smysl. Nikde není psáno, jak musí být sportovní vůz postaven, obecně se však rozšířil názor, že by měl mít klasickou koncepci, tedy pohon zadních kol, motor uložený podélně a manuální převodovku.

Nissan 370Z Heritage Edition: Lehký facelift jako upomínka výročí

Nissan 370Z Heritage Edition: Lehký facelift jako upomínka výročí

Už s ohledem na vozy s motory uprostřed, nebo třeba takové Porsche 911, bych diskusi o obecném názoru na koncepci sporťáku neotvíral, tu tento článek rozpoutat nemá. Má být připomínkou toho, že pokud dnes prahnete po novém sporťáku s klasickou koncepcí a nechcete za něj utratit více než milion, možnosti tady jsou. A nemluvím teď o Subaru BRZ a Toyotě GT86, které mám hodně rád. Za méně než milion totiž můžete mít i kupé s vidlicovým šestiválcem o výkonu 328 koní!

Na mysli mám Nissan 370Z, na který se v Česku možná trochu zapomnělo. V nabídce českého zastoupení značky stále je a současná generace se dokonce dočká nástupce, v reklamách je to ale samý Qashqai a X-Trail, však víte. Přitom 370Z je dlouhodobě možné pořídit za výhodných podmínek. Vždyť před dvěma lety jeho základní cena dokonce spadla pod 900.000 korun!

Nissan 370Z Nismo: výraznější vzhled, stejný motor (+ 33x foto)

Nissan 370Z Nismo: výraznější vzhled, stejný motor (+ 33x foto)

Pravda, moc se neprodává – v loňském roce si dealeři připsali pouze jedenáct čárek, to je ale pořád o tři kusy více, než kolik se u nás prodalo Toyot GT86. V roce 2017 to bylo dvacet kusů, navíc loňský propad prodejů 370Z lze přičítat také přechodu na WLTP. Ten se v rámci evropské produkce postaral o rozruch, skončila spousta motorů a kombinací motorů a převodovek, Nissan 370Z však pokračuje dál, je jen trochu dražší.

Pod milion se vejde jediná verze

Když jsem v červenci 2017 psal o Nissanu 370Z jako o nejlevnějším šestiválcovém kupé na českém trhu, vešly se pod milion korun hned dvě linie ze tří – Standard (860.000 Kč) i Premium (990.000 Kč). Dnes je situace jiná, protože kupé i kabriolet doznaly plošného zdražení o 55.000 Kč. I tak jde ale o zajímavou nabídku.

WLTP: Noční můra výrobců aut je tady. Co znamená pro nové motory?

WLTP: Noční můra výrobců aut je tady. Co znamená pro nové motory?

Za 915.000 Kč dnes dostanete kupé s motorem 3.7 V6 o výkonu 241 kW (328 koní), manuální převodovku, šest airbagů (u kupé), xenonové světlomety, 18palcová kola, dojezdovou rezervu, kterou jiná než základní linie nemá, klimatizaci, rádio se čtyřmi reproduktory, multifunkční volant, startování tlačítkem a elektricky ovládaná přední okna.

Slušný základ, co říkáte? Obzvláště, když prostřední linie Premium stojí 1.045.000 Kč a tolik prvků navíc, které ocení zájemce o puristický sporťák, zase nepřináší. Jmenujme třeba samoopravovací lak (pro Standard za 30.000 Kč), systém Synchro Rev Control (automatické meziplyny), asistent rozjezdu do kopce, vyhřívaná sedadla čalouněná i kůží, u roadsteru také ventilovaná, indikátor rychlostního stupně či audio Bose.

Nissan 370Z Nismo RC: určeno pouze pro závodníky

Nissan 370Z Nismo RC: určeno pouze pro závodníky

Vrcholná linie Platinum začíná na 1.115.000 Kč. V porovnání s linií Premium dostanete navíc 19palcová kola, navigaci se 7palcovým displejem či zadní parkovací kameru. Jedná se tak o vůz určený těm, kterým jde o maximální komfort. U posledních dvou linií je vedle manuální převodovky na výběr také automat, a jde také o jediné verze, s nimiž je vůz dostupný také jako roadster. Škoda jen, že už nelze pořídit verzi Nismo, která schopnosti vozu posouvala na vyšší úroveň. Můžete si ji alespoň prohlédnout v galerii.

Nissan 370Z - Technická data a české ceny
Karoserie Kupé Roadster
Motor 3.7 V6 VQ37VHR 3.7 V6 VQ37VHR
Zdvihový objem [cm3] 3696 3696
Válce/ventily 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 241/7000 241/7000
Točivý moment [N.m/min] 363/5200 363/5200
Převodovka 6M(7A) 6M(7A)
Max. rychlost [km/h] 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,3(5,6) 5,5(5,8)
Komb. spotřeba [l/100 km] 12,1(12,0) 12,8(12,2)
Cena Standard [Kč] 915.000 -
Cena Premium [Kč] 1.045.000 -
Cena Platinum [Kč] 1.115.000 -
Cena Premium AT [Kč] 1.105.000 -
Cena Platinum AT [Kč] 1.175.000 -
Cena Roadster Premium [Kč] - 1.135.000
Cena Roadster Premium AT [Kč] - 1.195.000
Cena Roadster Platinum AT [Kč] - 1.265.000

 

 

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků