Nissan 360 živě: První znovuzrozený Datsun se jmenuje Go

Pod názvem Datsun Go se skrývá levný a prostorný pětidveřový hatchback pro rychle se rozvíjející trhy.

Jméno Datsun, které japonský Nissan používal na zahraničních trzích v letech 1958 až 1986, se vrací jako nízkonákladová značka převážně pro třetí svět. To už víte. A víte už i to, že prvním modelem znovuzrozeného Datsunu se stane jednoduchý pětidveřový hatchback jménem Datsun Go. Nissan ho v noci na pátek středoevropského času ukázal zástupcům médií z celého světa na akci Nissan 360 v jižní Kalifornii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Až na velkou masku chladiče je Go tvarován velmi střízlivě

Protože jsme u toho, můžeme vám vedle oficiálních informací ukázat také nějaké fotografie přímo z místa a zprostředkovat první dojmy. Designu dominuje výrazná lichoběžníková maska se zkosenými rohy na způsob erbu a šestiúhelníkovým výpletem, která má autu dodat sebejistý a majestátní výraz – samozřejmě v kontextu cílových trhů. Proporce karoserie jsou veskrze účelné, s důrazem na vnitřní prostor, ale zadní partie oživuje výrazný prolis, přecházející z bočních dveří přes blatník až po víko zavazadlového prostoru. 

Datsun Go nezapře, že je levným automobilem. Tenké dveře by mu v testech Euro NCAP asi rekodní bodové skóre nezajistily, jednoduchý přístrojový štít je tvořen v podstatě jen rychloměrem se základní sadou kontrolek a krycí plato byste v zavazadlovém prostoru hledali marně. Volant je samozřejmě plastový. Přesto není Datsun Go uvnitř pojatý tak stroze jako třeba i nám dobře známá a globálně úspěšná Dacia Logan.

Například výlisek palubní desky je tvarově poměrně komplikovaný a nechybí na něm vyvýšená středová konzola, díky které je řadicí páka příjemně na dosah – podobně jako ve Fiatu 500 nebo třeba Fordu C-MAX. Sedadla nevynikají bočním vedením, ale jsou pohodlná a hlavně se na nich usadí i čtveřice dospělých, o což půjde cílové skupině především.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Do kufru výrazně zasahují podběhy; rozmazleným Evropanům by vzadu bylo těsno

Nissan míří s Datsunem Go zejména na nové trhy mimo stagnující Evropu, stále blahobytné USA a přesycené Japonsko. Na tyto vyspělé regiony bude podle Nissanu už v roce 2016 připadat pouze 40 % světového trhu s automobily.

Datsun Go má být plnohodnotným autem pro rodiny, pro které bude kupní cena ekvivalentem až tříletého čistého příjmu. V první fázi Nissan plánuje prodávat Go v Jižní Africe a Indonésii, ale také v Rusku. Hlavním trhem bude ovšem Indie, kde byl vůz i z podstatné části vyvíjen.

Už v polovině července jsme informovali, že Datsun Go stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 450 mm a je 3 785 mm dlouhý, 1 635 mm široký a 1 485 mm vysoký. Vůz by měl být dodáván výhradně s pětidveřovou karoserií a atmosféricky plněnou zážehovou jednotkou 1,2 l v kombinaci s pětistupňovou, manuálně řazenou převodovkou a pohonem předních kol.

Náklady na cestu a pobyt redaktora hradí Nissan Česká republika.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků