Nissan 360 živě: Jeli jsme Leafem, ve kterém řidič jen překáží

14 komentářů

Dronte Mauricijský
31. srpna • 15:22

Jinak by mě zajímalo, jak by takovéto auto řešilo "zip" v třeba českých podmínkách, kdy řada lidí u nás ještě nemá zcela zažito správné řazení. Zejména, bude-li ono auto přijíždět do průběžného pruhu a bude muset vyčkávat na vhodný okamžik zařazení.
Nebude toto auto zbytečně příliš dlouho čekat, či pozná, zda mu někdo kyne rukou, aby jel, či naopak se bude samo vecpávat mezi auta? Myslím si, že řešení tohoto problému je náročnější, než řešení vyhýbacího manévru při náhle se objevivší překážce před vozem. Dronte Mauricijský.

Moik
27. září • 17:59

Já si myslím, že to auto - na rozdíl od většiny Čechů - pochopí pravidlo zipu jako dobrou možnost, jak se zařadit ještě v době plynulé jízdy obou pruhů a ne až na konci pruhu zastavením celé kolony. Takže nebude potřebovat kynutí ruky ani jiné ;-)Docela mě rozčilují všmožný návody, že má řidič dojet až na konec končícího pruhu, zastavit a potom využívat práva zipu. V Autohitu dokonce psali, že se nemá řadit zbytečně brzo, ale zastavit na konci!!! Co se stane na konci kolony když vepředu zastaví jedno auto je asi jasný všem...

v.sp
30. srpna • 21:45

Mne spíš překvapuje, že Googlu už auta jezdí, ale nemůže se s nikým dohodnout na licencování (a tak si nejspíš nechá vyrábět auto sám). A zároveň spousta výrobců vynalézá to samé...
Chápu to u jednotlivých asistentů, ale u autonomního řízení mi to přidá jako dost drahý špás.

Vzpomínka
31. srpna • 21:31

To ale není nic neobvyklého. Např. v TV byl nedávno asi dvouhodinový hraný film o vynálezci cyklovače stěračů. Chtěl to vyrábět sám a prodávat automobilkám. Ukázal to nejdříve Fordu, který nic takového v té době neměl a jejich šéf vývoje se tam vyjádřil, že už nad tím bádají rok, a ještě na to nepřišli - prý je první, komu to funguje. A pak to začali používat v autech jako svoji novinku. Musel se s nimi soudit, ale nakonec vysoudil víc než 12 milionů USD od Fordu a snad ještě 18 mil USD od Chrysleru.

Fantomas
31. srpna • 11:31

Jo, to pralelní vynalézání mě taky štve. Je to nesmysl a obrovská nevýhoda kapitalismu - že většina vývoje je rozdrobená a ještě navíc podřízená zisku. Výsledkem je obrovské plýtvání (souběžným vynalézáním již vynalezeného, nebo patentovaného) a velice bržděný pokrok (vyvíjí se jen to, co přinese zisk a ne to, co by lidem víc prospělo. A některé přínosné technologie se dokonce záměrně utlumují).

Vzpomínka
31. srpna • 22:13

Některé jiné režimy paralelní či jiné vynalézání nepřipustily raději vůbec, ale podporovaly jen ty jediné ideově správné (spřízněné) vynálezce. Kupříkladu kybernetika byla v určité době buržoazní pavěda, zatímco proslulý vědec Lysenko prý dokázal rozdojit i kozla. Nejspíš to žádný jiný nekapitalistický vynálezce paralelně s ním nezkoušel, protože by se jednalo o plýtvání. A hlavně by tím byl rozdroben vývoj této nezáměrně utlumené technologie dojení kozlů. ;-)

Fantomas
1. září • 8:53

Ale prosím tě.

Fantomas
31. srpna • 11:31

Překlep - paralelní.

Petr
30. srpna • 14:11

Od 70' let americké střely Tomahawk jsou schopny létav v 15 m výšce v osídlených oblastech, vyhnout se překážkám a být přesně navedeny na cíl. Bylo jen otázkou času, kdy tyto technologie tak zlevní a zpřesní, že je budeme mít v autech a splní se vize budoucnosi o autech, která budou samořiditelná.

ZK
1. září • 9:14

Tomahawky ale pouzivaji GPS.Nissan v tomto pripade nikoliv.

Vize
30. srpna • 15:11

Je možné, že by se taková střela Tomahawk vyhnula 'chodci', který by jí náhle zkřížil dráhu letu (např. pádem z Nuseláku ;-) )? Nebo by podle značek ve městě zpomalila a dala přednost střelám na hlavní? Zastavila by na červenou a až by se semafor přepnul na zelenou, tak by letěla dál? :-D
Možná by bylo užitečnější nainstalovat takový řídící systém spíš do oblečení chodců, aby jim bránil v nebezpečném chování. Zastavit nepozorného chodce před nečekaným vstupem do vozovky by snad mohlo být s pomocí takové technologie bezpečnější, než náhle změnit směr či rychlost motorového vozidla, aby ho nepřejelo.

nick
30. srpna • 8:24

Pěkný, snad jedna rozpláclá moucha přes senzor nezpůsobí havárii :-D

Vize
30. srpna • 11:27

Moucha se nerozplácne, pokud ji senzor včas uvidí. Auto se jí buď vyhne nebo kvůli ní zastaví. Vždyť to bude chytrý, úsporný a ekologický elektromobil, který by ani mouše neublížil. ;-)

Jirka
30. srpna • 8:40

Tak se přes senzor dá stěrač, no :-)

Doporučujeme

Články odjinud