Nissan 360 živě: Jeli jsme Leafem, ve kterém řidič jen překáží

nick  |  30. 08. 2013 08:24

Pěkný, snad jedna rozpláclá moucha přes senzor nezpůsobí havárii

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  30. 08. 2013 08:40

Tak se přes senzor dá stěrač, no

Odpovědět  |   | 
Vize  |  30. 08. 2013 11:27

Moucha se nerozplácne, pokud ji senzor včas uvidí. Auto se jí buď vyhne nebo kvůli ní zastaví. Vždyť to bude chytrý, úsporný a ekologický elektromobil, který by ani mouše neublížil.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  30. 08. 2013 14:11

Od 70' let americké střely Tomahawk jsou schopny létav v 15 m výšce v osídlených oblastech, vyhnout se překážkám a být přesně navedeny na cíl. Bylo jen otázkou času, kdy tyto technologie tak zlevní a zpřesní, že je budeme mít v autech a splní se vize budoucnosi o autech, která budou samořiditelná.

Odpovědět  |   | 
Vize  |  30. 08. 2013 15:11

Je možné, že by se taková střela Tomahawk vyhnula 'chodci', který by jí náhle zkřížil dráhu letu (např. pádem z Nuseláku )? Nebo by podle značek ve městě zpomalila a dala přednost střelám na hlavní? Zastavila by na červenou a až by se semafor přepnul na zelenou, tak by letěla dál?
Možná by bylo užitečnější nainstalovat takový řídící systém spíš do oblečení chodců, aby jim bránil v nebezpečném chování. Zastavit nepozorného chodce před nečekaným vstupem do vozovky by snad mohlo být s pomocí takové technologie bezpečnější, než náhle změnit směr či rychlost motorového vozidla, aby ho nepřejelo.

Odpovědět  |   | 
ZK  |  01. 09. 2013 09:14

Tomahawky ale pouzivaji GPS.Nissan v tomto pripade nikoliv.

Odpovědět  |   | 
v.sp  |  30. 08. 2013 21:45

Mne spíš překvapuje, že Googlu už auta jezdí, ale nemůže se s nikým dohodnout na licencování (a tak si nejspíš nechá vyrábět auto sám). A zároveň spousta výrobců vynalézá to samé...
Chápu to u jednotlivých asistentů, ale u autonomního řízení mi to přidá jako dost drahý špás.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  31. 08. 2013 11:31

Jo, to pralelní vynalézání mě taky štve. Je to nesmysl a obrovská nevýhoda kapitalismu - že většina vývoje je rozdrobená a ještě navíc podřízená zisku. Výsledkem je obrovské plýtvání (souběžným vynalézáním již vynalezeného, nebo patentovaného) a velice bržděný pokrok (vyvíjí se jen to, co přinese zisk a ne to, co by lidem víc prospělo. A některé přínosné technologie se dokonce záměrně utlumují).

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  31. 08. 2013 11:31

Překlep - paralelní.

Odpovědět  |   | 
Vzpomínka  |  31. 08. 2013 22:13

Některé jiné režimy paralelní či jiné vynalézání nepřipustily raději vůbec, ale podporovaly jen ty jediné ideově správné (spřízněné) vynálezce. Kupříkladu kybernetika byla v určité době buržoazní pavěda, zatímco proslulý vědec Lysenko prý dokázal rozdojit i kozla. Nejspíš to žádný jiný nekapitalistický vynálezce paralelně s ním nezkoušel, protože by se jednalo o plýtvání. A hlavně by tím byl rozdroben vývoj této nezáměrně utlumené technologie dojení kozlů.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  01. 09. 2013 08:53

Ale prosím tě.

Odpovědět  |   | 
Vzpomínka  |  31. 08. 2013 21:31

To ale není nic neobvyklého. Např. v TV byl nedávno asi dvouhodinový hraný film o vynálezci cyklovače stěračů. Chtěl to vyrábět sám a prodávat automobilkám. Ukázal to nejdříve Fordu, který nic takového v té době neměl a jejich šéf vývoje se tam vyjádřil, že už nad tím bádají rok, a ještě na to nepřišli - prý je první, komu to funguje. A pak to začali používat v autech jako svoji novinku. Musel se s nimi soudit, ale nakonec vysoudil víc než 12 milionů USD od Fordu a snad ještě 18 mil USD od Chrysleru.

Odpovědět  |   | 
Dronte Mauricijský  |  31. 08. 2013 15:22

Jinak by mě zajímalo, jak by takovéto auto řešilo "zip" v třeba českých podmínkách, kdy řada lidí u nás ještě nemá zcela zažito správné řazení. Zejména, bude-li ono auto přijíždět do průběžného pruhu a bude muset vyčkávat na vhodný okamžik zařazení.
Nebude toto auto zbytečně příliš dlouho čekat, či pozná, zda mu někdo kyne rukou, aby jel, či naopak se bude samo vecpávat mezi auta? Myslím si, že řešení tohoto problému je náročnější, než řešení vyhýbacího manévru při náhle se objevivší překážce před vozem. Dronte Mauricijský.

Odpovědět  |   | 
Moik  |  27. 09. 2013 17:59

Já si myslím, že to auto - na rozdíl od většiny Čechů - pochopí pravidlo zipu jako dobrou možnost, jak se zařadit ještě v době plynulé jízdy obou pruhů a ne až na konci pruhu zastavením celé kolony. Takže nebude potřebovat kynutí ruky ani jiné

Docela mě rozčilují všmožný návody, že má řidič dojet až na konec končícího pruhu, zastavit a potom využívat práva zipu. V Autohitu dokonce psali, že se nemá řadit zbytečně brzo, ale zastavit na konci!!! Co se stane na konci kolony když vepředu zastaví jedno auto je asi jasný všem...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Toyota Yaris GR-Sport Hybrid: Hvězdné války bez zvláštních efektů

Toyota Yaris GR Sport Hybrid

Naprosto skvělá Toyota Yaris GRMN vypadá jako helma bojovníka z Hvězdných válek a jízda je jako mezigalaktická bitva. Co když ale slavné sérii filmů vezmete speciální efekty?

včera | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

19.  11.  2019 | Petr Schnagl | 93 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 54 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A