Nissan 350Z roadster v Česku, kupé zlevňuje

Ke sportovnímu dvousedadlovému kupé Nissan 350Z se na českém trhu přidal před pár dny také otevřený roadster s plátěnou střechou. Jeho cena je nižší, než za kolik se ještě nedávno prodávalo kupé; cena kupé totiž poklesla o 112 tisíc.
Nissan 350Z roadster v Česku, kupé zlevňuje

Roadster přijíždí

Nissan nedávno uvedl na český trh otevřenou verzi svého sporťáku 350Z nazvanou jednoduše 350Z roadster. Pevnou střechu nahrazuje klasická plátěná, což ostrému Nissanu ještě přidalo na atraktivitě, ale také trochu ubralo na sportovnosti a praktičnosti. Dodatečné výztuhy zvýšily pohotovostní hmotnost o 100 kg na 1 647 kg, což zhoršilo zrychlení na stovku o pět desetin sekundy (6,4 místo 5,9 s), odlišná konstrukce vrchní části zhoršila aerodynamiku a snížila tak maximální rychlost z elektronicky omezených 250 km/h na reálných 245 km/h.

Zavazadlový prostor se pak kvůli nezbytnému místu pro skládací střechu zmenšil z 235 na 130 litrů. Tato čísla roadsteru do karet příliš nehrají, ale co by člověk nedal za čerstvý vítr ve vlasech a možnost nechat zavítat dámskou návštěvu na palubu pouhým skokem... Pod kapotou zůstalo vše při starém – srdce vozu tvoří tříapůllitrový šestiválec s výkonem 206 kW (280 koní) při 6 200 otáčkách za minutu a točivým momentem 363 Nm při 4 800 ot. Průběh obou křivek je pro šestiválec typicky famózní, jeden příklad za všechy: motor dosahuje točivého momentu 300 Nm již při 1 700 ot.

Překvapením je nasazení velice příznivých cen. Roadster vstupuje na trh se základní cenou 1 186 000 Kč. V základu má dvoumístný vůz elektricky ovládanou plátěnou střechu, automatickou klimatizaci, xenonové světlomety, ESP, 18" litá kola, čtyři airbagy, palubní počítač, okna v elektrice, centrál na DO a autorádio s měničem na 6 CD. Připlatit si můžete 20 000 Kč za audiosystém Bose a 36 000 Kč za kovaná kola Rays. Na vyšší výbavu Pack si připravte 1 276 000 Kč, přičemž za devadesátitisícový doplatek dostanete navíc audiosystém Bose v základu, tempomat, kožené sedačky a možnost připlatit si za modrou plátěnou střechu a oranžové kožené čalounění za 10 resp. 23 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip: Stáhněte si plakáty Nissanu 350Z roadster.

Kupé nyní o deset procent levněji

Ceny roadsteru jsou tak níže než byly donedávna u kupé. To lze nově pořidit již od 1 136 000 Kč, tedy o celých 112 tisíc levněji než dříve. Za vyšší výbavu Pack se doplácí stejně jako u roadsteru 90 tisíc Kč a její výčet je, až na možnost příplatku za modrou plátěnou střechu, zcela totožný. Za otevřenou verzi se tedy připlácí jen 50 tisíc Kč, což je méně, než se očekávalo - v Německu je roadster dražší o 2 650 eur (v přepočtu necelých 90 tisíc Kč).

Snížení cen 350Z je překvapivé, jeho prodeje byly prozatím velice dobré, jen loni se ho v České republice prodalo na 57 kusů. Osobně si myslím, že jde ze strany importéra o reakci na ceny, které jsou schopni nabídnout dovozci automobilů z USA. Např. brněnská firma Denker je schopna dovézt základní verzi 350Z za 990 tisíc Kč včetně DPH, cla a nákladů na dopravu. Základní americká verze není zcela totožná s českou, ale pro 250 tisíc Kč rozdílu v základních cenách se dalo leccos překousnout; nynější výrazné zlevnění jistě mnohé zákazníky od „zaječích úmyslů“ odláká. Dalším důvodem může být přiblížení cen konkurenční Mazdě RX-8, kterou lze se silnějším ze dvou rotačních motorů o výkonu 170 kW (231 koní) pořídit od 1 099 900 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků