Nissan 350Z GT-S, super Zetko na jaře

Na počátku léta jsme vás informovali o konceptu Nissanu 350Z GT-S, který mj. dostal pod kapotu kompresor. Díky němu a dalším dílčím úpravám dosáhl vůz výkonu 382 koní a točivý moment se vyšplhal na 425 Nm. Výkon tak z tříapůlitrového šestiválce vzrostl o 82 koní a točivý moment o 72 Nm. Výkon agregátu měl podle našich informací stačit na to, aby vůz zrychlil na stovku za 4,8 s.

Přestože se jednalo pouze o koncept, spekulovalo se, že Nissan chystá i pro Evropu pořádně vyladěnou verzi svého modelu. A přesně to se i stalo.

Nová verze "Zetka" se na trhu objeví již v příštím roce a všechny parametry zůstanou shodné s konceptem. 382 koní, 425 Nm a stovka za 4,8 s. Také design by měl být s konceptem shodný a tak se po delší době setkáme s tím, že studie se téměř beze změn dočká produkční verze.

Za nový karosářský kit, tovární zástavbu kompresoru, úpravy brzd, výfukového a sacího systému, pozměněného interiéru však zaplatíte více než 1,6 mil. Kč, což je proti standardnímu modelu o 50% více. Nynější Zetko totiž pořídíte zhruba za 1,1 mil. Kč.

Přesto bude s touto cenou patřit GT-S k levným sporťákům. Pro srovnání sedan Audi RS4 s podobnou dynamikou stojí o více než 600 000 Kč více.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan 350Z GT-S Concept
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků