Nissan 350Z GT-S: bezmála 400 koní

Nissan připravil pro blížící se festival rychlosti v Goodwoodu speciální verzi svého sportovního modelu 350Z. Nese přídomek GT-S a že nejde o bězné Zetko poznáte už na první pohled. Vůz se dočkal mnoha designových změn, minimálně nový přední nárazník a zadní spojler určitě nepřehlédnete. Nejedná se však o žadnou "masírku" pro anglickou show, všechny změny exteriéru jsou plně funkční a mají za cíl zlepšit aerodynamiku vozu.

A nezůstalo jen u nich, vůz má přepracované zavěšení, aby byl schopen si co nejlépe rozumět s anglickými okreskami druhé třídy, které nejsou zrovna proslulé svou kvalitou.

To nejzajímavější se ale odehrálo pod kapotou. Známý tříapůllitrový šestiválec dostal na pomoc kompresor, s nímž se původní výkon 300 koní vyšplhal až na rovných 382 koníků a nejvyšší točivý moment vzrostl z 353 na 425 Nm. S novým srdcem sprintuje GT-S na stovku za 4,8 sekundy a ve zrychlení na 160 km/h překonává sériový model o 2,5 sekundy (a mělo by se tak pohybovat okolo 12 sekund).

Vůz bude v Goodwoodu představen jako koncept, ale je zde reálná šance, že se podobné provedení dostane i do sériové výroby, minimálně "na ostrovech". Záleží jako vždy jen a pouze na reakci potenciálních zákazníků...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nissan 350Z GT-S Concept

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků