Nismo Skyline GT-R Z-tune: yakuza a 500 koní

Původně automobilka Nissan postavila model Skyline GT-R s jediným cílem: vyhrát japonský šampionát cestovních vozů. Historie Skylinu sahá hluboko do 20. století, první ostrá verze v podobě, kterou známe dodnes, měla tovární označení R32 a světlo světa spatřila již v roce 1989. Poté, co s tímto vozem dosáhl Nissan na pódium v závodech, vznikly první silniční kousky.

Nissany Skyline GT-R, modelová řada R34, jsou vozy, kde bude každý řidič doslova chrochtat blahem nad vynikajícím podvozkem, pohonem všech kol a skvělým potencionálem projet každou zatáčku bokem napřed. Oficiální výkon přeplňovaného šestiválcového agregátu 2.6 je kvůli regulím v Japonsku omezen na 206 kW (280 k), což je právě kámen úrazu. Spousta zákazníků ví, že Skyline s výborným podvozkem snese daleko vyšší výkon a řada specializovaných ladičských firem hravě zvedne výkon nad 300 kW (408 k).

Na trend zvyšování výkonů zareagovala firma Nismo, sportovní divize Nissanu, a připravila opravdovou lahůdku: Skyline GT-R Z-tune. Výsledek jejich práce je naprosto zdrcující, standardní verze R34 vypadá oproti Z-tune jako hračka pro děti. Řada kritiků radí Nissanu: „Takhle by měla vypadat nová generace Skyline GT-R...“ Jen doplníme, že nová sériová řada Skylinu GT-R by se měla světu představit v roce 2007. Pod kapotou bude s největší pravděpodobností motor 3.2 V6 twin-turbo, výkon cca 353 kW (480 k).

Nismo nabízí za necelé čtyři miliony korun Skyline R34 s kompletně přepracovaným podvozkem, závodními tlumiči a hlavně s pohonnou jednotku 2.8 R6 z vozu GT-R GT500 z japonského šampionátu vyladěnou na 368 kW (rovných 500 k). S těmito ohromujícími parametry je zatím k dostání jen v Japonsku, časem se pár kusů dostane do Ameriky, Austrálie, ale i do Evropy. Řadový šestiválec je podporován dvojicí závodních turbodmychadel IHI. Maximální kroutící moment 540 Nm je k dispozici od 3 500 do 4 200 ot., ale přes 80 procent momentu máte pod plynem již od 2 000 ot/min.

Proti této síle bojují šestipístkové třmeny a brzdové kotouče o průměru 365 mm, vše od světoznámé firmy Brembo. Mechanici od Nisma vzkazují, že pokud dupnete na brzdový pedál, měli by jste se připravit na přetížení necelé 2G. Stále máte zájem?

Tip: Stáhněte si plakáty Nissanu Skyline GT-R.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků