Nismo Skyline GT-R Z-tune: yakuza a 500 koní

Původně automobilka Nissan postavila model Skyline GT-R s jediným cílem: vyhrát japonský šampionát cestovních vozů. Historie Skylinu sahá hluboko do 20. století, první ostrá verze v podobě, kterou známe dodnes, měla tovární označení R32 a světlo světa spatřila již v roce 1989. Poté, co s tímto vozem dosáhl Nissan na pódium v závodech, vznikly první silniční kousky.

Nissany Skyline GT-R, modelová řada R34, jsou vozy, kde bude každý řidič doslova chrochtat blahem nad vynikajícím podvozkem, pohonem všech kol a skvělým potencionálem projet každou zatáčku bokem napřed. Oficiální výkon přeplňovaného šestiválcového agregátu 2.6 je kvůli regulím v Japonsku omezen na 206 kW (280 k), což je právě kámen úrazu. Spousta zákazníků ví, že Skyline s výborným podvozkem snese daleko vyšší výkon a řada specializovaných ladičských firem hravě zvedne výkon nad 300 kW (408 k).

Na trend zvyšování výkonů zareagovala firma Nismo, sportovní divize Nissanu, a připravila opravdovou lahůdku: Skyline GT-R Z-tune. Výsledek jejich práce je naprosto zdrcující, standardní verze R34 vypadá oproti Z-tune jako hračka pro děti. Řada kritiků radí Nissanu: „Takhle by měla vypadat nová generace Skyline GT-R...“ Jen doplníme, že nová sériová řada Skylinu GT-R by se měla světu představit v roce 2007. Pod kapotou bude s největší pravděpodobností motor 3.2 V6 twin-turbo, výkon cca 353 kW (480 k).

Nismo nabízí za necelé čtyři miliony korun Skyline R34 s kompletně přepracovaným podvozkem, závodními tlumiči a hlavně s pohonnou jednotku 2.8 R6 z vozu GT-R GT500 z japonského šampionátu vyladěnou na 368 kW (rovných 500 k). S těmito ohromujícími parametry je zatím k dostání jen v Japonsku, časem se pár kusů dostane do Ameriky, Austrálie, ale i do Evropy. Řadový šestiválec je podporován dvojicí závodních turbodmychadel IHI. Maximální kroutící moment 540 Nm je k dispozici od 3 500 do 4 200 ot., ale přes 80 procent momentu máte pod plynem již od 2 000 ot/min.

Proti této síle bojují šestipístkové třmeny a brzdové kotouče o průměru 365 mm, vše od světoznámé firmy Brembo. Mechanici od Nisma vzkazují, že pokud dupnete na brzdový pedál, měli by jste se připravit na přetížení necelé 2G. Stále máte zájem?

Tip: Stáhněte si plakáty Nissanu Skyline GT-R.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků