Nismo Skyline GT-R Z-tune: yakuza a 500 koní

Původně automobilka Nissan postavila model Skyline GT-R s jediným cílem: vyhrát japonský šampionát cestovních vozů. Historie Skylinu sahá hluboko do 20. století, první ostrá verze v podobě, kterou známe dodnes, měla tovární označení R32 a světlo světa spatřila již v roce 1989. Poté, co s tímto vozem dosáhl Nissan na pódium v závodech, vznikly první silniční kousky.

Nissany Skyline GT-R, modelová řada R34, jsou vozy, kde bude každý řidič doslova chrochtat blahem nad vynikajícím podvozkem, pohonem všech kol a skvělým potencionálem projet každou zatáčku bokem napřed. Oficiální výkon přeplňovaného šestiválcového agregátu 2.6 je kvůli regulím v Japonsku omezen na 206 kW (280 k), což je právě kámen úrazu. Spousta zákazníků ví, že Skyline s výborným podvozkem snese daleko vyšší výkon a řada specializovaných ladičských firem hravě zvedne výkon nad 300 kW (408 k).

Na trend zvyšování výkonů zareagovala firma Nismo, sportovní divize Nissanu, a připravila opravdovou lahůdku: Skyline GT-R Z-tune. Výsledek jejich práce je naprosto zdrcující, standardní verze R34 vypadá oproti Z-tune jako hračka pro děti. Řada kritiků radí Nissanu: „Takhle by měla vypadat nová generace Skyline GT-R...“ Jen doplníme, že nová sériová řada Skylinu GT-R by se měla světu představit v roce 2007. Pod kapotou bude s největší pravděpodobností motor 3.2 V6 twin-turbo, výkon cca 353 kW (480 k).

Nismo nabízí za necelé čtyři miliony korun Skyline R34 s kompletně přepracovaným podvozkem, závodními tlumiči a hlavně s pohonnou jednotku 2.8 R6 z vozu GT-R GT500 z japonského šampionátu vyladěnou na 368 kW (rovných 500 k). S těmito ohromujícími parametry je zatím k dostání jen v Japonsku, časem se pár kusů dostane do Ameriky, Austrálie, ale i do Evropy. Řadový šestiválec je podporován dvojicí závodních turbodmychadel IHI. Maximální kroutící moment 540 Nm je k dispozici od 3 500 do 4 200 ot., ale přes 80 procent momentu máte pod plynem již od 2 000 ot/min.

Proti této síle bojují šestipístkové třmeny a brzdové kotouče o průměru 365 mm, vše od světoznámé firmy Brembo. Mechanici od Nisma vzkazují, že pokud dupnete na brzdový pedál, měli by jste se připravit na přetížení necelé 2G. Stále máte zájem?

Tip: Stáhněte si plakáty Nissanu Skyline GT-R.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků