Za cenu Tesly Model X si koupíte dvě tato elektrická SUV. Zájem je obrovský!

Čínská automobilka Nio představuje svúj pohled na moderní SUV s elektrickým pohonem. Uvádí na trh model ES8. Na co se můžeme těšit? A za kolik se bude prodávat?
Za cenu Tesly Model X si koupíte dvě tato elektrická SUV. Zájem je obrovský!

Kdo by si pomyslel v roce 2014, když automobilka Nio vznikala, že za méně než 4 roky postaví svůj první plně elektrický model. A tady je. SUV s názvem ES8 nevypadá vůbec špatně a s cenou 448.000 čínských juanů (přibližně 1,5 milionu korun) se ani z poloviny neblíží ceně Tesly Model X P100D.

Elektromotory, které jsou instalovány na každé z náprav jako u Tesly, dávají dohromady výkon 480 kW. Nio ES8 díky nim má pohon všech kol a dokáží zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy. Dojezd je díky akumulátoru s kapacitou 70 kWh nějakých 350 kilometrů. Též bude nabízena verze s dojezdem až 500 kilometrů.

Alza chce prosadit nabíjení elektromobilů z veřejného osvětlení

Alza chce prosadit nabíjení elektromobilů z veřejného osvětlení

Nabíjení, respektive doplnění energie, bude také snadné. Podle čínské automobilky totiž bude trvat výměna baterií za nabité zhruba tři minuty, což je nesrovnatelně méně než v případě rychlonabíjení. Pokud se tak nestane, servisní vůz od Nio vás vyhledá a pomůže vám. K tomu všemu navíc majitel dostane třeba autonomní systém řízení, ne nepodobný tomu, který využívá právě konkurenční Tesla.

Prvních 10.000 kusů má být vyrobeno v edici "Founder." Ta má ale stát o maličko více, v přepočtu zhruba 1,8 milionu korun. V Niu však tvrdí, že všechny tyto modely jsou již vyprodané. Uvudíme, zda se v budoucnu také dočkáme v Evropě. Majitelé se však zavázali, že chtějí rozšířit pole působnosti i mimo Asii.

Podívejte se na snímky SUV Nio ES8:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků