Nikola Motor: První reálné fotografie elektrického start-upu

Nikola Motor je jedním z mnoha začínajících start-upů, které se snaží prosadit na poli elektromobilů. Na rozdíl od konkurence pracují s netradičními vozy a nyní ukázali první z nich.

Nikola Zero je po konceptu One dalším projektem společnosti Nikola Motor. One je středně velký truck s elektrickým pohonem a opravdu působivými čísly. Je škoda, že aktuálně je tohle dílo pouze ve stádiu konceptu a zdá se, že se na tom nic nezmění ani v blízké budoucnosti.

Do Česka dorazily levné elektromobily z Číny. Stojí od 450.000 Kč

Do Česka dorazily levné elektromobily z Číny. Stojí od 450.000 Kč

Aby společnost udržela pozornost příznivců na své straně, přišla s novým modelem Nikola Zero. Podle údajů, které společnost zatím poskytla, by se mohlo jednat o další zajímavý projekt. Mnoho však zatím nevíme. Tohle UTV má totiž podle první prezentace výrobce ujet na jedno nabití 160 – 320 kilometrů, což je opravdu velké rozpětí. Navíc se jedná o dvoumístný dopravní prostředek, takže prostoru na zvýšení kapacity baterie nebude mnoho.

Elektromobily zaparkují v pražských modrých zónách skoro zadarmo

Elektromobily zaparkují v pražských modrých zónách skoro zadarmo

Co do výkonu slibuje Nikola Zero velké věci. Tohle vozítko má mít 520 koní a s největší pravděpodobností i dva elektromotory na každou nápravu. Z 0-60 mil (96 km/h) zrychlí za tři sekundy. Vůz s odpružením, vysokou světlou výškou a terénními pneumatikami ovšem stále patří spíše do rodiny rekreačních UTV.

Elektromobily musí mít dojezd nejméně 500 km, aby dávaly smysl

Elektromobily musí mít dojezd nejméně 500 km, aby dávaly smysl

Tenhle nový model je zatím velkou záhadou, společnosti se však podařilo vytvořit prototyp, který vypadá mnohem lépe než prvotní koncept. V úvahu nepřipadá ani srovnání s Modelem 3 od Tesly, protože o baterii toho zkrátka mnoho nevíme. Do prodeje má jít tohle vozítko s cenovkou 37 tisíc dolarů (890 701 Kč).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků