Nikola Motor: První reálné fotografie elektrického start-upu

Nikola Motor je jedním z mnoha začínajících start-upů, které se snaží prosadit na poli elektromobilů. Na rozdíl od konkurence pracují s netradičními vozy a nyní ukázali první z nich.

Nikola Zero je po konceptu One dalším projektem společnosti Nikola Motor. One je středně velký truck s elektrickým pohonem a opravdu působivými čísly. Je škoda, že aktuálně je tohle dílo pouze ve stádiu konceptu a zdá se, že se na tom nic nezmění ani v blízké budoucnosti.

Do Česka dorazily levné elektromobily z Číny. Stojí od 450.000 Kč

Do Česka dorazily levné elektromobily z Číny. Stojí od 450.000 Kč

Aby společnost udržela pozornost příznivců na své straně, přišla s novým modelem Nikola Zero. Podle údajů, které společnost zatím poskytla, by se mohlo jednat o další zajímavý projekt. Mnoho však zatím nevíme. Tohle UTV má totiž podle první prezentace výrobce ujet na jedno nabití 160 – 320 kilometrů, což je opravdu velké rozpětí. Navíc se jedná o dvoumístný dopravní prostředek, takže prostoru na zvýšení kapacity baterie nebude mnoho.

Elektromobily zaparkují v pražských modrých zónách skoro zadarmo

Elektromobily zaparkují v pražských modrých zónách skoro zadarmo

Co do výkonu slibuje Nikola Zero velké věci. Tohle vozítko má mít 520 koní a s největší pravděpodobností i dva elektromotory na každou nápravu. Z 0-60 mil (96 km/h) zrychlí za tři sekundy. Vůz s odpružením, vysokou světlou výškou a terénními pneumatikami ovšem stále patří spíše do rodiny rekreačních UTV.

Elektromobily musí mít dojezd nejméně 500 km, aby dávaly smysl

Elektromobily musí mít dojezd nejméně 500 km, aby dávaly smysl

Tenhle nový model je zatím velkou záhadou, společnosti se však podařilo vytvořit prototyp, který vypadá mnohem lépe než prvotní koncept. V úvahu nepřipadá ani srovnání s Modelem 3 od Tesly, protože o baterii toho zkrátka mnoho nevíme. Do prodeje má jít tohle vozítko s cenovkou 37 tisíc dolarů (890 701 Kč).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků