Nikdy neříkej nikdy. BMW koketuje s modelem M7, který nikdy nechtělo

Nikdy neříkej nikdy. BMW koketuje s modelem M7, který nikdy nechtělo

Nabídka sportovních modelů BMW  „M“ by se v budoucnu mohla rozrůst o vlajkovou loď BMW M7, založenou na limuzíně sedmičkové řady. Naznačil to šéfkonstruktér divize M Albert Biermann v rozhovoru pro britský Autocar

„Rád bych v tom segmentu trhu soutěžil,“ řekl. „Jsou tam peníze, které stačí zvednout.“

BMW M3 a M4: z 0 na 100 km/h za 4,1 s, spotřeba 8,3 l/100 km

BMW M3 a M4: z 0 na 100 km/h za 4,1 s, spotřeba 8,3 l/100 km

Biermann dále vysvětluje, že produktové plány jeho oddělení zatím s modelem M7 nepočítají. Přesto je jeho vyjádření důležité. Naznačuje totiž další posun ve vnímání značky M ve vedení mnichovské automobilky. 

Před deseti lety se její představitelé zapřísahali, že nikdy neudělají M verze modelů X5 a 7. Jejich vysoká hmotnost a velké rozměry byly podle tehdejšího paradigmatu neslučitelné s hodnotami představovanými ikonickým písmenem.

Jak to dopadlo v případě velkých SUV, víme dobře. Modely X5 M a X6 M se už nějakou dobu vesele prodávají. Loni k nim přibyly také varianty M50d, poháněné tri-turbodieselem. A když může značku M vozit těžkotonážní SUV, proč by si ji nezasloužil velký sedan? 

bazar

BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 827 km
Cena: 187 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 990 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 150 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2010
Stav: 234 087 km
Cena: 440 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků